Orbea OIZ M10 TR 2020 - Custom

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
nicolasdb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 26 november 2006, 15:26
Mijn mountainbike: Kona Honzo | ORBEA Oiz TR

Hi - Ondertussen al heel wat km's gereden, ook al wat licht trailwerk. Met de annulatie van de BC Bike Race, zal de fiets jammer genoeg het echte stevige XC werk in Canada dit jaar niet kunnen proeven ;-O Maar we blijven niet bij de pakken zitten en bereiden ons al voor voor volgend jaar ;-) Wat echt opvalt aan deze bike, en heeft ook veel te maken met de juiste afstelling, is de sublieme vering voor en achter. In 'open' stand vlakt ie echt alles maximaal uit. In afdalingen heb je super veel vertrouwen, ondanks de iets racier houding met de negatieve pen vooraan. Tochtjes van 3u maalt ie zonder problemen. Het zadel moet me nog wel echt overtuigen om mee te nemen nr Canada. De lockout en seat dropper van eigen merk blijken echt goed te werken, dus absoluut geen klagen over. Wat de wielen betreft zeker meer dan voldoende licht en stevig. Kortom, ik ben nog steeds super tevree met mijn stalen ros ;-) ! Voor de bikers die nog in dubio zijn voor deze Orbea, don't and go for it ;-)!
Grts

Afbeelding
Cuupsel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 7 februari 2014, 16:16

Ik kijk (kwijl) al 2 jaar naar dit model en heb eindelijk de centjes bij elkaar. Zodra het model van 2021 uit is ga ik een bestelling plaatsen! :tong
Cuupsel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 7 februari 2014, 16:16

Heb jij gekozen voor de 125mm dropper of de 150mm variant? Op die van jou lijkt er niet veel plek meer over om een spatbord op te klemmen voor de natte perioden.
Gebruikersavatar
nicolasdb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 26 november 2006, 15:26
Mijn mountainbike: Kona Honzo | ORBEA Oiz TR

Cuupsel schreef: za 23 mei 2020, 17:36 Heb jij gekozen voor de 125mm dropper of de 150mm variant? Op die van jou lijkt er niet veel plek meer over om een spatbord op te klemmen voor de natte perioden.
150mm; voor de echt natte periodes haal ik de Honzo van stal ;-)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooie fiets :-q

Spatbord vergeten (zonde vd looks) en een Endura MT500 spraypants kopen (kort en/of lang)
En voor de winter een starre stalen single speed bouwen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
bobf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 29 april 2013, 12:43
Mijn mountainbike: Orbea OIZ M-Custom

Mooie bike hoor, zit er ook naar te kijken, hoe groot ben jij als ik vragen mag?
Ik ben 188 en een binnenbeenlengte van 86cm. Zit erg te twijfelen of ik van een L of XL uit zou moeten gaan.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bobf schreef: di 1 september 2020, 20:57 Mooie bike hoor, zit er ook naar te kijken, hoe groot ben jij als ik vragen mag?
Ik ben 188 en een binnenbeenlengte van 86cm. Zit erg te twijfelen of ik van een L of XL uit zou moeten gaan.
Als je er tussenin zit zou ik voor de grotere gaan!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Lars TB schreef: di 1 september 2020, 21:36
bobf schreef: di 1 september 2020, 20:57 Mooie bike hoor, zit er ook naar te kijken, hoe groot ben jij als ik vragen mag?
Ik ben 188 en een binnenbeenlengte van 86cm. Zit erg te twijfelen of ik van een L of XL uit zou moeten gaan.
Als je er tussenin zit zou ik voor de grotere gaan!
Ik ben 194 en vond de XL klein aanvoelen ondanks de lange stuurpen. Zou als ik jou was voor de XL gaan
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Cuupsel schreef: za 23 mei 2020, 17:36 Heb jij gekozen voor de 125mm dropper of de 150mm variant? Op die van jou lijkt er niet veel plek meer over om een spatbord op te klemmen voor de natte perioden.
Een (klem)spatbord??? Er zijn charmantere oplossingen, als het dan persé moet.
“Old, not obsolete”
bobf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 29 april 2013, 12:43
Mijn mountainbike: Orbea OIZ M-Custom

Voor de andere lezers die hier uit komen.
Ik ben voor een Orbea OIZ XL gegaan in XC uitvoering. Goede zit, erg goed ook mee te klimmen!
Heb wel een lichte versie met erg lichte wielen dus dat zal ook zeker helpen.
Heb nog met een Trek Supercaliber gereden en die is weg vergelijkbaar wat zit en stuurgedrag maar de OIZ kan met zijn 100mm veerweg achter wat meer comfort bieden.
Zeker gezien de 3-Position Remote en bijbehorende vork (fit4) en dps demper.
Plaats reactie