Bird Zero TR

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat stuk ijzer zit er ook echt wel goed doorheen zeg! Zie ik nu ook wat schade aan de non drive side, bij de versteviging onder de rem?

Als je meer van zulke plekjes hebt, zou ik inderdaad spuiten overwegen. Als het “slechts” ( :(( ) die seatstay is, kun je hem gewoon inpakken met tape of een biba. Zie je sowieso wel vaker.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 3 februari 2020, 17:49
zonoskar schreef: ma 3 februari 2020, 15:14 Oei, da's wel zuur. Mooie raceface sticker erop en gaan met die banaan.
Dus als je schade aan je auto hebt gaat er ook een sticker op?
Ja.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

En ondertussen al de schade in je op kunnen nemen en/of oplossen?

Ik heb ondertussen de vork ook in m'n Cotic gestoken en eerste ritje ermee gemaakt, fijn afstellen moet ik ook nog eventjes mezelf over buigen en eventueel iets voor bestellen bij Suntour. De veerweg veranderen was inderdaad een karweitje van niks, echt zo gedaan :-q
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

floris500 schreef: ma 24 februari 2020, 10:30 En ondertussen al de schade in je op kunnen nemen en/of oplossen?

Ik heb ondertussen de vork ook in m'n Cotic gestoken en eerste ritje ermee gemaakt, fijn afstellen moet ik ook nog eventjes mezelf over buigen en eventueel iets voor bestellen bij Suntour. De veerweg veranderen was inderdaad een karweitje van niks, echt zo gedaan :-q
Ik zit nu voor een midweek op de Utrechtse Heuvelrug, afgelopen weekend de schade kunnen herstellen. Één van de boutjes die het derailleurpad op zijn plaats hield was afgebroken, die heb ik eruit geboord en vervangen. Daarnaast heb ik de wielset van de Trek overgezet (I9 Torch met Flow MK3 velgen). Gelukkig mocht de fiets ook mee en kon ik er drie keer een uurtje tussenuit sneaken. Heb een aantal keer Rhenen en Kwintelooyen gereden. Wat een fijne routes! Maar vooral: wat een fijne fiets! Tijdens (langere) klimmen nooit het gevoel dat je met 130mm overweg onderweg bent. Ook op steile stukken blijft het voorwiel zonder moeite aan de grond. Naar beneden laat deze bike zich heerlijk sturen. Kleine dropjes en sprongetjes gaan als een dolle, krappe bochten flow je doorheen en op steilere stukken heb je gevoel dat je je gewicht extreem naar achter moet gooien. Ook het hardtail gevoel bevalt me wel na jaren op een fully rond gereden te hebben. Zelfs zo erg dat ik waarschijnlijk de Trek Fuel te koop ga zetten..

De lakschade heb ik nog niet aangepakt, daar ga ik me volgende week maar eens over buigen. De vork verdient nog wat finetuning. Misschien dat ik de demper ga upgraden als er wat budget is. Ik heb het idee dat de prestaties beter zouden kunnen en ik krijg nu wat sneller last van mijn handen dan ik heb met de Xfusion Sweep. Maar dat laatste zou ook kunnen komen door de 35mm alu bar/stem combo t.o.v. 31.8 carbon stuur.
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Zo, we zijn weer bijna twee maanden verder. Iets minder gereden dan ik wilde i.v.m. de enorme drukte op mijn "thuisrondje" (Dorst), maar in totaal toch al bijna 300 kilometer gemaakt. Het verbaast me ook niet dat die routes nu (grotendeels) dicht gaan. Groepen fietsers, zonder helm, samen uitpuffen boven klimmetjes, te pas en te onpas remmen... Anyway, de Bird bevalt nog steeds heel erg goed. Zelfs zo goed dat de Trek Fuel EX inmiddels verkocht is. Ik heb wel de wielen (i9 op Flow MK3 velgen) en de remmen (Shimano Zee) overgezet op de Bird.

Afgelopen dagen weer een paar keer Rhenen gereden. Waar ik twee maanden geleden nog 21 a 22 minuten over een rondje deed, reed ik hem vandaag in 18 minuten en 33 seconden. De conditie begint ook veel beter te worden, dat is wel fijn na een jaar of anderhalf vrijwel niet sporten (studie naast werk, huis gekocht, kleine gekregen etc.).

Gisteren lag ik in de tweede bocht van de wokkel onderuit. Eigen schuld: ik had een Raceking Racesport geprobeerd tubeless te leggen en de achterband reed als een dweil. Twee keer tijdens de route bijgepompt, maar dat mocht niet baten. Bij thuiskomst bleek er ruim minder dan 1 bar in te zitten :lol: Nu zit er een binnenbandje in en dat rijdt ook prima.

De enige echte update is dat ik na jaren rijden op flats weer eens spd geprobeerd. Hier op het forum kwam een paar FiveTen Kestrel schoenen in mijn maat voorbij (thanks janepic) en Shimano Saint spd pedalen (die LosseSchroef hoogstpersoonlijk thuis kwam bezorgen, thanks!). Vandaag voor het eerst mee gereden, en dat beviel eigenlijk wel erg goed op een flowrondje als Rhenen. De zolen van de Kestrel's lijken toch wat stijver, waardoor ik wat beter kracht kan zetten in de klimmen.

Al met al bevalt de fiets erg goed. Met het vakantiegeld in aantocht ben ik een beetje aan het kijken naar een demperupgrade voor de vork en een Shimano 11 of 12 speed upgrade kit. Wie weet :bier:
Laatst gewijzigd door Biker_Jesse op di 21 april 2020, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Goed bezig. Wel balen van die schade die je had door dat beton... :( Ze hebben voor de Candy Blue geen touch-up paint helaas. Alleen de Aeris modellen.

Wellicht een Bird chainstay protector erop? :winkie:
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Ik zal het maar meteen bekennen: de titel is verschrikkelijke clickbait :oops: De Bird bevalt echt uitstekend! Sinds de sluiting van Dorst ben ik weer veel vrij aan het rijden hier in de omgeving. Op de gps een algemeen rondje uitstippelen en onderweg links en rechts interessante paadjes inslaan. Zo ben ik jaren terug begonnen met mountainbiken en verliefd geworden op de sport. Ik houd er van om te knallen op een route en om technische paden te rijden in het buitenland, maar dit zwerven in de eigen "achtertuin" is prachtig op zijn eigen manier. Het avontuur, paadjes ontdekken in een bos dat je dacht goed te kennen, (her)waardering voor het lokale en de natuur.

Anyway, gisteravond kwam ik na ruim dertig kilometer zwerven door de bossen weer een beetje terug in de bewoonde wereld. In mijn ooghoek zag ik een mountainbike bij het grof vuil staan. Bij nadere inspectie bleek het een Cube AMS100 te gaan uit (ik vermoed) 2008. Fox vering, DT wielen, Sram X9 groep met XT crank, Syntace, Thomson en Easton asmontage. Heeft wat werk nodig, maar ik heb hem aan de hand meegenomen. Zo vertrok ik op 1 fiets en kwam ik er met 2 thuis :lol: Ik ga hem opknappen zodat mijn zusje ook eens mee kan rijden.

Afbeelding

Mocht iemand in de omgeving van Breda nog een leuk setje 26 inch banden hebben (in de categorie Racing Ralph/X King) voor weinig en/of een ouder setje Shimano remmen (eventueel zonder remhendels) dan houd ik me aanbevolen! :-q
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ja denk ! Dat is een mooie vondst :-q
Aan het zadel te zien DH fiets geweest ?

Ik heb zat banden voor je, maar vooral met meer profiel (en gewicht)
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

tiewrap schreef: do 7 mei 2020, 08:35 Ja denk ! Dat is een mooie vondst :-q
Aan het zadel te zien DH fiets geweest ?

Ik heb zat banden voor je, maar vooral met meer profiel (en gewicht)
Vond ik ook ja! :-q Haha, het lijkt er op dat ie vooral veel in de schuur gestaan heeft :wink: Ik stuur je even een pb over die banden.
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Haha nieuwe bike zegt die. Wat een geluk zeg om zoiets tegen te komen bij het grofvuil. Zitten ook nog aardige componenten op, die haal je er op zijn minst dan toch af lijkt me als hele fiets in de weg zit. Dit was iemand die geen moeite meer wilde doen. Misschien flink op zijn plaat gegaan 😁
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Victor1977 schreef: do 7 mei 2020, 10:27 Haha nieuwe bike zegt die. Wat een geluk zeg om zoiets tegen te komen bij het grofvuil. Zitten ook nog aardige componenten op, die haal je er op zijn minst dan toch af lijkt me als hele fiets in de weg zit. Dit was iemand die geen moeite meer wilde doen. Misschien flink op zijn plaat gegaan 😁
Ja inderdaad! Als je zoiets dan weg doet, breng hem dan naar de Kringloop of zet het op een gratis ophalen site. Ach, ik ben er blij mee :)

Nog maar even een plaatje van een paadje wat ik afgelopen week ontdekte in een voor mij onbekend stuk bos. Helemaal overwoekerd en een omgevallen boompje over het pad. Gemiddelde km/u of Strava is hier totaal niet belangrijk, gewoon genieten!

Afbeelding

Afbeelding
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik denk dat je zus die positie van het zadel wel kan waarderen :bier: :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Lars TB schreef: do 7 mei 2020, 12:56 Ik denk dat je zus die positie van het zadel wel kan waarderen :bier: :winkie:
Hij maakt hem gewoon :lol:
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Leuke vondst! Voor karma punten zou je het serienr. even door de gestolen fietsen database moeten halen.
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Ik reageer alleen even op Jamis :bier:

Zal dat binnenkort eens doen, goede tip! Zelf niet aan gedacht. Ben vandaag bezig met het vervangen van de garagedeur dus de fiets staat ergens ingeklemd achterin de tuin :wink:
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Plaats reactie