Sonder Signal Ti

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Ik had plannen om een Scandal te gaan opbouwen, echter de XL was uitverkocht. Dan zit je wat te neuzen op bikemarkt en voor je het weet maak je je kerstbonus over aan een vreemde. 6 dagen later wordt er dan een grote doos op je werk bezorgd 😀

Er zit nog wat werk aan, maar hier alvast een voorproefje.

Afbeelding

Afbeelding

Later meer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een beetje opgepoetst en een beginnetje gemaakt😀

Afbeelding

Afbeelding

Zo goed als klaar. Nog even de remmen vullen/ontluchten.

Hier dan de lijst met specs.

Afbeelding

Gewicht valt me helemaal niet tegen, zeker voor een XL. Maar het is wel een “Work in progress”. Nieuwe DT Swiss wielset verwacht ik hopelijk binnenkort. Evenals een Titanium bottle cage van Ali😎
Laatst gewijzigd door Mad Wally op ma 13 januari 2020, 12:51, 5 keer totaal gewijzigd.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Sonder Signal Ti?
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Heckler40 schreef: do 9 januari 2020, 00:39 Sonder Signal Ti?
We have winner :-q
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Volgens mij ben jij de “winner” in dit topic, Met je nieuwe project :-q
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
bartike
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 3 februari 2011, 20:25
Mijn mountainbike: on-one Lurcher & Inbred

heb vandaag een Sonder Frontier aangekregen :-D
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Bij nadere inspectie blijkt het frame te zijn gemaakt met de bedoeling de achterrem hendel links te hebben.

De doorvoer voor de achterrem leiding komt rechts uit het frame, dus daar is weinig aan te doen.

Ik weet dat dat gebruikelijk of zelfs verplicht is in Engeland. Is dat erg wennen? Ik heb veel motor gereden en daar is de voorrem altijd rechts. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben op de mtb?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Geen ervaring mee, maar wel met de routing,
ik heb 2-3 bikes met een leiding rechts uit het frame naar de rechtergreep.
Zowel schakel als rem als dropper al wel eens kort de bocht om gelegd.

Is er een specifieke reden dat er niets kan?

Enjoy!!

En dit topic heeft hard meer foto,s nodig 8)
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Ik heb al mijn voorremmen rechts, motoren logischerwijs, maar ook al mijn fietsen incl stadsfiets. Ik ben rechtshandig, dus ook de hand met de beste motoriek. Sinds mijn motorrijbewijs en na mijn 1e mtb al mijn fietsen zelf opgebouwd, dus ook nooit problemen gehad met geleverde fietsen.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mad Wally schreef: za 11 januari 2020, 21:52 Bij nadere inspectie blijkt het frame te zijn gemaakt met de bedoeling de achterrem hendel links te hebben.

De doorvoer voor de achterrem leiding komt rechts uit het frame, dus daar is weinig aan te doen.

Ik weet dat dat gebruikelijk of zelfs verplicht is in Engeland. Is dat erg wennen? Ik heb veel motor gereden en daar is de voorrem altijd rechts. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben op de mtb?
Vanwege mijn motorverleden heb ik de voorrem ook altijd rechts. Kon maar moeilijk wennen links.
Tijd voor meer foto,s. :-D
"This species has amused itself to death"
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

kan niet meer schreef: za 11 januari 2020, 22:05
Mad Wally schreef: za 11 januari 2020, 21:52 Bij nadere inspectie blijkt het frame te zijn gemaakt met de bedoeling de achterrem hendel links te hebben.

De doorvoer voor de achterrem leiding komt rechts uit het frame, dus daar is weinig aan te doen.

Ik weet dat dat gebruikelijk of zelfs verplicht is in Engeland. Is dat erg wennen? Ik heb veel motor gereden en daar is de voorrem altijd rechts. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben op de mtb?
Vanwege mijn motorverleden heb ik de voorrem ook altijd rechts. Kon maar moeilijk wennen links.
Tijd voor meer foto,s. :-D
Nog een nachtje geduld...
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Alvast een paar plaatjes toegevoegd.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooi frame hoor!
Al wat bekend over de overige parts?
Rechts uit het frame en rechts monteren is verder geen probleem met de brede sturen van tegenwoordig.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Jamis Diablo schreef: zo 12 januari 2020, 14:16 Mooi frame hoor!
Al wat bekend over de overige parts?
Rechts uit het frame en rechts monteren is verder geen probleem met de brede sturen van tegenwoordig.
Toch maar voorrem rechts gedaan, vind ik mooier, en als motorrijder moet het toch geen probleem zijn.

Verder “bijna af” plaatjes toegevoegd. Lijst met specs zal ik morgen uploaden.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Sudlon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 17 oktober 2018, 18:10

Mad Wally schreef: zo 12 januari 2020, 17:46
Toch maar voorrem rechts gedaan, vind ik mooier, en als motorrijder moet het toch geen probleem zijn.

Verder “bijna af” plaatjes toegevoegd. Lijst met specs zal ik morgen uploaden.
[/quote]

Als je motorrijder bent is de voorrem rechts ook logischer. Heb er iig nooit over na hoeven denken. (Redenatie van andere motorrijder)
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Een titanium LTHT is altijd een goede keuze :-q . Een jaar geleden zat deze ook heel even op mijn keuzelijst.

Een klein puntje wat ik zelf dan minder mooi vind is die overduidelijke witte letters op de velgen. Hoe meer zwart de velg des te mooier.
Plaats reactie