Nieuw Project Invence Grit 9kg race fully update hij is bewezen snel !
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
hahaha nou ik kreeg toch echt een paar keer klop van Feenstra Zadelpen prima, maar op een fully speelt die niet echt een belangrijke rol. Op een HT bevalt mij de pen die op de canyon zit heel erg. Die flexed nml heel erg.
- The Flying V
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9492
- Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
- Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9
De tijden staan daar nu zeker super schepp.
Zeer gave fiets man!
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
thanks!The Flying V schreef: ↑vr 20 maart 2020, 10:45De tijden staan daar nu zeker super schepp.
Zeer gave fiets man!
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Klinkt als geslaagd project!
En als bewijs dat zelfs een verstokte XC hardtail rijder sneller is op een fully.
Ik he geen Strava, dus die screenshot zegt mij niet zoveel over wanneer je die KOMs hebt gereden. Is dat hele rijtje van 1 dag?
En als bewijs dat zelfs een verstokte XC hardtail rijder sneller is op een fully.
Ik he geen Strava, dus die screenshot zegt mij niet zoveel over wanneer je die KOMs hebt gereden. Is dat hele rijtje van 1 dag?
- Prulleman
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
- Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
- Contacteer:
jezus wat een lijst KOM's... de meeste hier pakken er niet eens 1 in volle sprint... (waaronder ikzelf )
en dan 1,5 minuut van je eigen PR ... ik weet zelf hoe lastig dat is.. voor mij was het op een rondje Dorst van ruim 20 minuten ongeveer 20 seconden met nieuwe wielen en nog een keer 30 seconden na een een indoor trainings blok (TrainerRoad). Ik denk dat er nog een keer 30 seconden afkan, maar enkel omdat ik pas eind december met indoor training ben begonnnen.
die 1,5 minuut zal zeker voor de helft uit de fiets komen.
en dan 1,5 minuut van je eigen PR ... ik weet zelf hoe lastig dat is.. voor mij was het op een rondje Dorst van ruim 20 minuten ongeveer 20 seconden met nieuwe wielen en nog een keer 30 seconden na een een indoor trainings blok (TrainerRoad). Ik denk dat er nog een keer 30 seconden afkan, maar enkel omdat ik pas eind december met indoor training ben begonnnen.
die 1,5 minuut zal zeker voor de helft uit de fiets komen.
Zie je nou wel! Vooral op de UHR met de remklippen, klimmetjes en downhill’s. Ik wou dat ik daar in de buurt woondePrulleman schreef: ↑vr 20 maart 2020, 17:57 jezus wat een lijst KOM's... de meeste hier pakken er niet eens 1 in volle sprint... (waaronder ikzelf )
en dan 1,5 minuut van je eigen PR ... ik weet zelf hoe lastig dat is.. voor mij was het op een rondje Dorst van ruim 20 minuten ongeveer 20 seconden met nieuwe wielen en nog een keer 30 seconden na een een indoor trainings blok (TrainerRoad). Ik denk dat er nog een keer 30 seconden afkan, maar enkel omdat ik pas eind december met indoor training ben begonnnen.
die 1,5 minuut zal zeker voor de helft uit de fiets komen.
Mooie fiets en dito gewicht!! Ik zie m graag een keer aan de start verschijnen en aan de horizon verdwijnen
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
Ja van 1 rit. Op deze segmenten staan ongeveer 16 tot 18000 tijden, dus over het algemeen kan je dan stellen dat de tijden erg scherp zijn. Vaak zie je dat de routes na verloop van tijd ook minder goed worden en worden tijden nog lastiger te verbreken. Had overigens ook nog een hele rits bekers op Amerongen en die ronde is afgelopen winter langer geworden door het toevoegen van het Harry Slinger segment. Kost zeker een sec of 20. Ook op Amerongen dus hoop PR's, maar niet zo extreem als Leersum. Amerongen heeft toch veel meer vrij vlakke lange klims en afdalingen. Ik twijfelde idd of een fully sneller zou zijn dan een HT waar het gaat om korte explosieve wedstrijden/segmenten. Die twijfel is idd wel weg, zeker als het gaat om de MTB routes.Jamis Diablo schreef: ↑vr 20 maart 2020, 14:47 Klinkt als geslaagd project!
En als bewijs dat zelfs een verstokte XC hardtail rijder sneller is op een fully.
Ik he geen Strava, dus die screenshot zegt mij niet zoveel over wanneer je die KOMs hebt gereden. Is dat hele rijtje van 1 dag?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
Ik denk dat het op de meeste MTB routes vrij hobbelig is. Zeist, Austerlitz, Lage en Hoge Vuursche zijn behoorlijk hobbelig. Amerongen is al stuk beter, Rhenen is relatief vlak. Ga binnenkort ook eens kijken hoe de Fully zich verhoud tov de HT op Rhenen. Rhenen is echt een HT rondje vind ik. De meeste wedstrijdrondjes zijn een stuk vlakker dan de routes. De marathons hangen daar een beetje tussenin omdat die vaak voor grote delen gebruik maken van de routes.ivocare schreef: ↑vr 20 maart 2020, 20:28Zie je nou wel! Vooral op de UHR met de remklippen, klimmetjes en downhill’s. Ik wou dat ik daar in de buurt woondePrulleman schreef: ↑vr 20 maart 2020, 17:57 jezus wat een lijst KOM's... de meeste hier pakken er niet eens 1 in volle sprint... (waaronder ikzelf )
en dan 1,5 minuut van je eigen PR ... ik weet zelf hoe lastig dat is.. voor mij was het op een rondje Dorst van ruim 20 minuten ongeveer 20 seconden met nieuwe wielen en nog een keer 30 seconden na een een indoor trainings blok (TrainerRoad). Ik denk dat er nog een keer 30 seconden afkan, maar enkel omdat ik pas eind december met indoor training ben begonnnen.
die 1,5 minuut zal zeker voor de helft uit de fiets komen.
Mooie fiets en dito gewicht!! Ik zie m graag een keer aan de start verschijnen en aan de horizon verdwijnen
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5568
- Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
- Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14
Ergens zou de HT ook sneller moeten zijn dan de fully al zal het marginaal zijn aangezien beide fietsen praktisch hetzelfde gewicht hebben.
Wellicht met staande sprints alleen, hoewel je de fully natuurlijk kunt locken.
Merk je geen energieverlies in de klimmen door de vering? Of rijd je de klimmen met de lock erop?
Wellicht met staande sprints alleen, hoewel je de fully natuurlijk kunt locken.
Merk je geen energieverlies in de klimmen door de vering? Of rijd je de klimmen met de lock erop?
Op de weg, verder nergensRayb81 schreef: ↑vr 20 maart 2020, 22:51 Ergens zou de HT ook sneller moeten zijn dan de fully al zal het marginaal zijn aangezien beide fietsen praktisch hetzelfde gewicht hebben.
Wellicht met staande sprints alleen, hoewel je de fully natuurlijk kunt locken.
Merk je geen energieverlies in de klimmen door de vering? Of rijd je de klimmen met de lock erop?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
De fully is zoveel stijver dan de HT als je m locked dus ook daar geef ik het voordeel aan de fully. Fully heeft 38/10 en HT 38/11 dus ook daar gaat de HT het afleggen. Op klims rij ik tot nu toe vooral met vering open. Zeker als ik blijf zitten en als er hobbels, wortels etc inzitten dan ervaar ik voordeel. Zodra ik ga staan of als een klim heel vlak is dan lock ik m. Op de bergweg klim lijkt mij gelocked sneller. Ik moet zeggen dat ik ook op redelijk vlakke paden merk dat ik toch snel de vering open zet. Vind het wel heel lastig om te bepalen wat sneller is. Denk dat je op vlakke stukken weinig verschik zal maken. Als een fully een kg of 1,5 kg zwaarder is dan denk ik dat je op vlakke paden en rechte, vlakke klims op een ht sneller bent, mits deze net zo stijf en efficient is. Ik merk toch dat de ultra lichte HT frames behoorlijk flexen/slap zijn. Zeker in afdalingen en hard remmen de bochten in merk ik dat mijn HT vaak niet heel strak instuurt. Ik zou als ik weer een nieuwe HT koop 100% kiezen voor een zo stijf mogelijk frame. Ik vind de directe overbrenging en stabiliteit in snelle bochten en afdalingen veel belangrijker dan 200gr lichter. Steek mn geld dan liever in een top wielset en een hele goede voorvork.Rayb81 schreef: ↑vr 20 maart 2020, 22:51 Ergens zou de HT ook sneller moeten zijn dan de fully al zal het marginaal zijn aangezien beide fietsen praktisch hetzelfde gewicht hebben.
Wellicht met staande sprints alleen, hoewel je de fully natuurlijk kunt locken.
Merk je geen energieverlies in de klimmen door de vering? Of rijd je de klimmen met de lock erop?