Nieuw Project Invence Grit 9kg race fully update hij is bewezen snel !

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Hele dikke bak Schep! Dan worden de Veluwse MTB Comp. wedstrijden nog minder leuk voor de rest haha! Hoe bevalt de zadelpen, want dat ziet er een partijtje gelikt uit.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

JasperGr schreef: vr 20 maart 2020, 07:36 Hele dikke bak Schep! Dan worden de Veluwse MTB Comp. wedstrijden nog minder leuk voor de rest haha! Hoe bevalt de zadelpen, want dat ziet er een partijtje gelikt uit.
hahaha nou ik kreeg toch echt een paar keer klop van Feenstra :winkie: Zadelpen prima, maar op een fully speelt die niet echt een belangrijke rol. Op een HT bevalt mij de pen die op de canyon zit heel erg. Die flexed nml heel erg.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Absurd :o :o :o
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

schepp schreef: do 19 maart 2020, 21:16 ... Ik heb expres vandaag een hele ronde Leersum Amerongen Leersum gereden omdat daar de tijden super scherp staan ...
De tijden staan daar nu zeker super schepp. :D

Zeer gave fiets man! :-q
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

The Flying V schreef: vr 20 maart 2020, 10:45
schepp schreef: do 19 maart 2020, 21:16 ... Ik heb expres vandaag een hele ronde Leersum Amerongen Leersum gereden omdat daar de tijden super scherp staan ...
De tijden staan daar nu zeker super schepp. :D

Zeer gave fiets man! :-q
thanks!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Klinkt als geslaagd project! :-q
En als bewijs dat zelfs een verstokte XC hardtail rijder sneller is op een fully.
Ik he geen Strava, dus die screenshot zegt mij niet zoveel over wanneer je die KOMs hebt gereden. Is dat hele rijtje van 1 dag?
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

jezus wat een lijst KOM's... de meeste hier pakken er niet eens 1 in volle sprint... (waaronder ikzelf :roll: )
en dan 1,5 minuut van je eigen PR ... ik weet zelf hoe lastig dat is.. voor mij was het op een rondje Dorst van ruim 20 minuten ongeveer 20 seconden met nieuwe wielen en nog een keer 30 seconden na een een indoor trainings blok (TrainerRoad). Ik denk dat er nog een keer 30 seconden afkan, maar enkel omdat ik pas eind december met indoor training ben begonnnen.

die 1,5 minuut zal zeker voor de helft uit de fiets komen.
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Prulleman schreef: vr 20 maart 2020, 17:57 jezus wat een lijst KOM's... de meeste hier pakken er niet eens 1 in volle sprint... (waaronder ikzelf :roll: )
en dan 1,5 minuut van je eigen PR ... ik weet zelf hoe lastig dat is.. voor mij was het op een rondje Dorst van ruim 20 minuten ongeveer 20 seconden met nieuwe wielen en nog een keer 30 seconden na een een indoor trainings blok (TrainerRoad). Ik denk dat er nog een keer 30 seconden afkan, maar enkel omdat ik pas eind december met indoor training ben begonnnen.

die 1,5 minuut zal zeker voor de helft uit de fiets komen.
Zie je nou wel! :winkie: Vooral op de UHR met de remklippen, klimmetjes en downhill’s. Ik wou dat ik daar in de buurt woonde :-q

Mooie fiets en dito gewicht!! Ik zie m graag een keer aan de start verschijnen en aan de horizon verdwijnen :-{
Btje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 19 augustus 2013, 11:27

Heb je nog een foto van het eind resultaat?
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Jamis Diablo schreef: vr 20 maart 2020, 14:47 Klinkt als geslaagd project! :-q
En als bewijs dat zelfs een verstokte XC hardtail rijder sneller is op een fully.
Ik he geen Strava, dus die screenshot zegt mij niet zoveel over wanneer je die KOMs hebt gereden. Is dat hele rijtje van 1 dag?
Ja van 1 rit. Op deze segmenten staan ongeveer 16 tot 18000 tijden, dus over het algemeen kan je dan stellen dat de tijden erg scherp zijn. Vaak zie je dat de routes na verloop van tijd ook minder goed worden en worden tijden nog lastiger te verbreken. Had overigens ook nog een hele rits bekers op Amerongen en die ronde is afgelopen winter langer geworden door het toevoegen van het Harry Slinger segment. Kost zeker een sec of 20. Ook op Amerongen dus hoop PR's, maar niet zo extreem als Leersum. Amerongen heeft toch veel meer vrij vlakke lange klims en afdalingen. Ik twijfelde idd of een fully sneller zou zijn dan een HT waar het gaat om korte explosieve wedstrijden/segmenten. Die twijfel is idd wel weg, zeker als het gaat om de MTB routes.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

ivocare schreef: vr 20 maart 2020, 20:28
Prulleman schreef: vr 20 maart 2020, 17:57 jezus wat een lijst KOM's... de meeste hier pakken er niet eens 1 in volle sprint... (waaronder ikzelf :roll: )
en dan 1,5 minuut van je eigen PR ... ik weet zelf hoe lastig dat is.. voor mij was het op een rondje Dorst van ruim 20 minuten ongeveer 20 seconden met nieuwe wielen en nog een keer 30 seconden na een een indoor trainings blok (TrainerRoad). Ik denk dat er nog een keer 30 seconden afkan, maar enkel omdat ik pas eind december met indoor training ben begonnnen.

die 1,5 minuut zal zeker voor de helft uit de fiets komen.
Zie je nou wel! :winkie: Vooral op de UHR met de remklippen, klimmetjes en downhill’s. Ik wou dat ik daar in de buurt woonde :-q

Mooie fiets en dito gewicht!! Ik zie m graag een keer aan de start verschijnen en aan de horizon verdwijnen :-{
Ik denk dat het op de meeste MTB routes vrij hobbelig is. Zeist, Austerlitz, Lage en Hoge Vuursche zijn behoorlijk hobbelig. Amerongen is al stuk beter, Rhenen is relatief vlak. Ga binnenkort ook eens kijken hoe de Fully zich verhoud tov de HT op Rhenen. Rhenen is echt een HT rondje vind ik. De meeste wedstrijdrondjes zijn een stuk vlakker dan de routes. De marathons hangen daar een beetje tussenin omdat die vaak voor grote delen gebruik maken van de routes.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Btje schreef: vr 20 maart 2020, 20:30 Heb je nog een foto van het eind resultaat?
Op pagina 11 zie je wel een foto aan de weegschaal. Op pagina 1 wat meer detailfoto's. Er waren wat foto's gemaakt door een fotograaf, maar die heb ik nog niet gezien. Zal binnenkort nog wat detailfoto's maken.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ergens zou de HT ook sneller moeten zijn dan de fully al zal het marginaal zijn aangezien beide fietsen praktisch hetzelfde gewicht hebben.
Wellicht met staande sprints alleen, hoewel je de fully natuurlijk kunt locken.

Merk je geen energieverlies in de klimmen door de vering? Of rijd je de klimmen met de lock erop?
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Rayb81 schreef: vr 20 maart 2020, 22:51 Ergens zou de HT ook sneller moeten zijn dan de fully al zal het marginaal zijn aangezien beide fietsen praktisch hetzelfde gewicht hebben.
Wellicht met staande sprints alleen, hoewel je de fully natuurlijk kunt locken.

Merk je geen energieverlies in de klimmen door de vering? Of rijd je de klimmen met de lock erop?
Op de weg, verder nergens :D
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Rayb81 schreef: vr 20 maart 2020, 22:51 Ergens zou de HT ook sneller moeten zijn dan de fully al zal het marginaal zijn aangezien beide fietsen praktisch hetzelfde gewicht hebben.
Wellicht met staande sprints alleen, hoewel je de fully natuurlijk kunt locken.

Merk je geen energieverlies in de klimmen door de vering? Of rijd je de klimmen met de lock erop?
De fully is zoveel stijver dan de HT als je m locked dus ook daar geef ik het voordeel aan de fully. Fully heeft 38/10 en HT 38/11 dus ook daar gaat de HT het afleggen. Op klims rij ik tot nu toe vooral met vering open. Zeker als ik blijf zitten en als er hobbels, wortels etc inzitten dan ervaar ik voordeel. Zodra ik ga staan of als een klim heel vlak is dan lock ik m. Op de bergweg klim lijkt mij gelocked sneller. Ik moet zeggen dat ik ook op redelijk vlakke paden merk dat ik toch snel de vering open zet. Vind het wel heel lastig om te bepalen wat sneller is. Denk dat je op vlakke stukken weinig verschik zal maken. Als een fully een kg of 1,5 kg zwaarder is dan denk ik dat je op vlakke paden en rechte, vlakke klims op een ht sneller bent, mits deze net zo stijf en efficient is. Ik merk toch dat de ultra lichte HT frames behoorlijk flexen/slap zijn. Zeker in afdalingen en hard remmen de bochten in merk ik dat mijn HT vaak niet heel strak instuurt. Ik zou als ik weer een nieuwe HT koop 100% kiezen voor een zo stijf mogelijk frame. Ik vind de directe overbrenging en stabiliteit in snelle bochten en afdalingen veel belangrijker dan 200gr lichter. Steek mn geld dan liever in een top wielset en een hele goede voorvork.
Plaats reactie