Een extra sliert op je stuur monteren die als functie heeft je vering slechter te laten werken is pas overdreven!
Nieuw Project Invence Grit 9kg race fully update hij is bewezen snel !
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7998
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Dit vind ik gaaf. Omdat Schepp zo verknocht was aan zijn HT. Hij bouwt een licht fully en rijgt een stapel KOM’s aan een ketting van heb ik jou daar. En blijkt overal, dat toch bijna overal, voordeel te hebben van een fully.
Menig Strava concurrent van Schepp krabt zich nu achter de oren
Menig Strava concurrent van Schepp krabt zich nu achter de oren
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
Hhahaha nou verknocht aan de ht valt wel mee hoor. Het was meer dat ik twijfelde of de fully sneller was en ik tussen de 5 en 8k over had om dit te gaan proberen . Ik heb zo'n beetje alle vergelijktests tussen ht en fully bekeken en eigenlijk nergens kwam eruit dat de fully op elk gebied sneller was. Daarom wilde ik het gelijk goed doen en een fully bouwen die qua gewicht ongeveer gelijk was aan mijn HT. In dat geval leek mij een fully logischer wijs altijd sneller, dus ook sneller of gelijkwaardig op lange vlakke klims, zoals in bijv Sauerland. Volgende project wordt nu wellicht een HT van +/- 8kg. Eens kijken wat er dan gebeurt in een vergelijk Als basis dan natuurlijk wel het HT frame van Invence. De Canyon is nog een 2x11 en weegt rond de 9,2kg dus daar kan nog wel wat vanaf.Jurriaan schreef: ↑zo 22 maart 2020, 18:27 Dit vind ik gaaf. Omdat Schepp zo verknocht was aan zijn HT. Hij bouwt een licht fully en rijgt een stapel KOM’s aan een ketting van heb ik jou daar. En blijkt overal, dat toch bijna overal, voordeel te hebben van een fully.
Menig Strava concurrent van Schepp krabt zich nu achter de oren
Heb ik je je daar al eerder niet op zien rijden de Invence HT van daaruit kwam ook mijn eerdere voorvork vraag maar zoals je zelf aangaf een Fox vork in je eerdere bike te hebben heb ik weer de optelsom gemaakt 2x RS en 2x Fox
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
Leuk die xc fully´s maar helaas voor niet voor mij weg gelegd vanwege de extra onderhoud kosten en duurdere aanschaf kosten over het algemeen.
- Qprs
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
- Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen
Daar sta ik van te kijken. Ik ben ontzettend verknocht aan hardtails en starre fietsen, maar een fully rijdt zoveel efficiënter, kan me niet voorstellen dat een fiets zonder achtervering sneller is.schepp schreef: ↑zo 22 maart 2020, 19:24Hhahaha nou verknocht aan de ht valt wel mee hoor. Het was meer dat ik twijfelde of de fully sneller was en ik tussen de 5 en 8k over had om dit te gaan proberen . Ik heb zo'n beetje alle vergelijktests tussen ht en fully bekeken en eigenlijk nergens kwam eruit dat de fully op elk gebied sneller was. Daarom wilde ik het gelijk goed doen en een fully bouwen die qua gewicht ongeveer gelijk was aan mijn HT. In dat geval leek mij een fully logischer wijs altijd sneller, dus ook sneller of gelijkwaardig op lange vlakke klims, zoals in bijv Sauerland. Volgende project wordt nu wellicht een HT van +/- 8kg. Eens kijken wat er dan gebeurt in een vergelijk Als basis dan natuurlijk wel het HT frame van Invence. De Canyon is nog een 2x11 en weegt rond de 9,2kg dus daar kan nog wel wat vanaf.Jurriaan schreef: ↑zo 22 maart 2020, 18:27 Dit vind ik gaaf. Omdat Schepp zo verknocht was aan zijn HT. Hij bouwt een licht fully en rijgt een stapel KOM’s aan een ketting van heb ik jou daar. En blijkt overal, dat toch bijna overal, voordeel te hebben van een fully.
Menig Strava concurrent van Schepp krabt zich nu achter de oren
Ik zie dat anderen de Trek Supercaliber noemden in dit topic, heb je die overwogen?
Het is hier geen ponykamp!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10365
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Vast niet, te zwaar . En verkeerde sponsor...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5568
- Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
- Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14
Hangt ook van het soort fully af.
Mijn fully is niet zo efficient qua vering en deze fiets is dan ook langzamer op de lange afstanden omdat het klimmen me gewoon meer inspanning kost, terwijl die maar een kilo zwaarder is dan mijn HT (wel 26")
(het voelt na een uur alsof je dropbenen hebt)
Misschien zou ik ook ooit eens een moderne race fully 29" moeten testen dat ik dan wel om ben.
Het rijdt wel heerlijk qua achtervering over alle hobbels en wortels.
Dat de pro's nog weleens een HT pakten ipv een fully had puur met gewicht te maken, de efficiëntie van de vering kwam nooit ter sprake, voor zover ik de artikelen en filmpjes mocht geloven.
Mijn fully is niet zo efficient qua vering en deze fiets is dan ook langzamer op de lange afstanden omdat het klimmen me gewoon meer inspanning kost, terwijl die maar een kilo zwaarder is dan mijn HT (wel 26")
(het voelt na een uur alsof je dropbenen hebt)
Misschien zou ik ook ooit eens een moderne race fully 29" moeten testen dat ik dan wel om ben.
Het rijdt wel heerlijk qua achtervering over alle hobbels en wortels.
Dat de pro's nog weleens een HT pakten ipv een fully had puur met gewicht te maken, de efficiëntie van de vering kwam nooit ter sprake, voor zover ik de artikelen en filmpjes mocht geloven.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
Ik zie het nut van die trek totaal niet met dat gewicht. Vind het overigens wel een vet ding, maar met dat gewicht zou ik gewoon een volbloed race fully pakken. Mijn 'sponsor' heeft idd geen trek, wel BMC, Cube, Factor. BMC is ook erg mooi, maar wel aan het gewicht.Qprs schreef: ↑zo 22 maart 2020, 20:10Daar sta ik van te kijken. Ik ben ontzettend verknocht aan hardtails en starre fietsen, maar een fully rijdt zoveel efficiënter, kan me niet voorstellen dat een fiets zonder achtervering sneller is.schepp schreef: ↑zo 22 maart 2020, 19:24
Hhahaha nou verknocht aan de ht valt wel mee hoor. Het was meer dat ik twijfelde of de fully sneller was en ik tussen de 5 en 8k over had om dit te gaan proberen . Ik heb zo'n beetje alle vergelijktests tussen ht en fully bekeken en eigenlijk nergens kwam eruit dat de fully op elk gebied sneller was. Daarom wilde ik het gelijk goed doen en een fully bouwen die qua gewicht ongeveer gelijk was aan mijn HT. In dat geval leek mij een fully logischer wijs altijd sneller, dus ook sneller of gelijkwaardig op lange vlakke klims, zoals in bijv Sauerland. Volgende project wordt nu wellicht een HT van +/- 8kg. Eens kijken wat er dan gebeurt in een vergelijk Als basis dan natuurlijk wel het HT frame van Invence. De Canyon is nog een 2x11 en weegt rond de 9,2kg dus daar kan nog wel wat vanaf.
Ik zie dat anderen de Trek Supercaliber noemden in dit topic, heb je die overwogen?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
Ja het klimmen is wel een dingetje als het gaat om bijv Sauerland. Dit is ook de reden dat ik toch nog een lichte efficiënte HT wil. Ik train overigens op mn HT om niet 'te lui 'te gaan rijden. Ook op de fully moet je de HT lijnen rijden. Zoals gezegd zal die HT wel een stijf frame krijgen en zou Mijn keus niet een ultra licht frame zijn. Zal eerder tussen 900gr en 1 kg zijn. In die HT maar eens de nieuwe rock shox proberen.Rayb81 schreef: ↑zo 22 maart 2020, 22:24 Hangt ook van het soort fully af.
Mijn fully is niet zo efficient qua vering en deze fiets is dan ook langzamer op de lange afstanden omdat het klimmen me gewoon meer inspanning kost, terwijl die maar een kilo zwaarder is dan mijn HT (wel 26")
(het voelt na een uur alsof je dropbenen hebt)
Misschien zou ik ook ooit eens een moderne race fully 29" moeten testen dat ik dan wel om ben.
Het rijdt wel heerlijk qua achtervering over alle hobbels en wortels.
Dat de pro's nog weleens een HT pakten ipv een fully had puur met gewicht te maken, de efficiëntie van de vering kwam nooit ter sprake, voor zover ik de artikelen en filmpjes mocht geloven.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
Als ik niet veel wedstrijden zou rijden waarbij ik ook regelmatig het podium mag beklimmen zou ik ook een HT kiezen om die reden. Echter is de 'gratis' tijd door het kiezen van een fully wel heel erg lekker, zeker als dit betekend dat we nog meer voorin kunnen komen. Ik ga overigens niet of nauwelijks op de Fully trainen. Hooguit een paar keer om de vorm te testen en een keer wat KOM's aan te vallen Als je veel wedstrijden rijdt is een 2de MTB overigens geen overbodige lux. Er gaat elk seizoen wel een keer iets kapot, of er is onderhoud nodig. Beetje lastig als je fiets kapot is en er dat weekend precies een wedstrijd is. In de winter ga ik ook de meeste wedstrijden op de HT rijden, puur als extra belasting en 'sparen' van de fully.PaganiProductions schreef: ↑zo 22 maart 2020, 20:07 Leuk die xc fully´s maar helaas voor niet voor mij weg gelegd vanwege de extra onderhoud kosten en duurdere aanschaf kosten over het algemeen.
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6112
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion
Is "geen overbodige lux" een typo, of ben je Aurelius aan het uitdagen?schepp schreef: ↑zo 22 maart 2020, 22:56Als ik niet veel wedstrijden zou rijden waarbij ik ook regelmatig het podium mag beklimmen zou ik ook een HT kiezen om die reden. Echter is de 'gratis' tijd door het kiezen van een fully wel heel erg lekker, zeker als dit betekend dat we nog meer voorin kunnen komen. Ik ga overigens niet of nauwelijks op de Fully trainen. Hooguit een paar keer om de vorm te testen en een keer wat KOM's aan te vallen Als je veel wedstrijden rijdt is een 2de MTB overigens geen overbodige lux. Er gaat elk seizoen wel een keer iets kapot, of er is onderhoud nodig. Beetje lastig als je fiets kapot is en er dat weekend precies een wedstrijd is. In de winter ga ik ook de meeste wedstrijden op de HT rijden, puur als extra belasting en 'sparen' van de fully.PaganiProductions schreef: ↑zo 22 maart 2020, 20:07 Leuk die xc fully´s maar helaas voor niet voor mij weg gelegd vanwege de extra onderhoud kosten en duurdere aanschaf kosten over het algemeen.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
geen overbodige luxebouwpakket schreef: ↑zo 22 maart 2020, 23:09Is "geen overbodige lux" een typo, of ben je Aurelius aan het uitdagen?schepp schreef: ↑zo 22 maart 2020, 22:56
Als ik niet veel wedstrijden zou rijden waarbij ik ook regelmatig het podium mag beklimmen zou ik ook een HT kiezen om die reden. Echter is de 'gratis' tijd door het kiezen van een fully wel heel erg lekker, zeker als dit betekend dat we nog meer voorin kunnen komen. Ik ga overigens niet of nauwelijks op de Fully trainen. Hooguit een paar keer om de vorm te testen en een keer wat KOM's aan te vallen Als je veel wedstrijden rijdt is een 2de MTB overigens geen overbodige lux. Er gaat elk seizoen wel een keer iets kapot, of er is onderhoud nodig. Beetje lastig als je fiets kapot is en er dat weekend precies een wedstrijd is. In de winter ga ik ook de meeste wedstrijden op de HT rijden, puur als extra belasting en 'sparen' van de fully.