Heel veel 38/11 rijden zegt natuurlijk ook veel over het terrein wat je rijdt.
En je kunt zat onder de 1200gram uitkomen met je wielen, er zijn al wel wielsets van 1000 gram met spaken van vezels. Maar of je dat wil?????
Nieuw Project Invence Grit 9kg race fully update hij is bewezen snel !
- slapbandje
- Pro Biker
- Berichten: 991
- Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
- Mijn mountainbike: Te veel
Wanneer je voor het lichtste van het lichtste gaat; waarom dan een remote op je vork?
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
- Bonanza
- Pro Biker
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
- Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
- Contacteer:
Deze zijn nog 57 gram lichter, en in de portemonee nog eens 650 euro lichter. Maar wel tot 95 kg rijdersgewicht.Bonanza schreef: ↑zo 19 januari 2020, 21:04Heb je wel wat bijzonders
https://r2-bike.com/PI-ROPE-Laufradsatz ... um-Edition
https://r2-bike.com/PI-ROPE-Laufradsatz ... cro-Spline
Dan weet je zeker dat je ze niet op elke straathoek tegenkomt.
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
https://fse.bike/products/fse-30xc-exl- ... r-wheelset gaat je bijna 200gram besparen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6000
- Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
- Mijn mountainbike: is onderweg
En deze nog lichter…Mike123 schreef: ↑zo 19 januari 2020, 22:29Deze zijn nog 57 gram lichter, en in de portemonee nog eens 650 euro lichter. Maar wel tot 95 kg rijdersgewicht.Bonanza schreef: ↑zo 19 januari 2020, 21:04
Heb je wel wat bijzonders
https://r2-bike.com/PI-ROPE-Laufradsatz ... um-Edition
https://r2-bike.com/PI-ROPE-Laufradsatz ... cro-Spline
Dan weet je zeker dat je ze niet op elke straathoek tegenkomt.
https://r2-bike.com/PI-ROPE-Laufradsatz ... arbon-Gen1
Dat begint er tenminste een beetje op te lijken, ook wat aanschafprijs betreft
Ergens dempen die spaken de trillingen. Het is niet dat het wiel slap is in enige richting en ook met aanzetten voel je niet een vertraging of zo. Maar ergens lijkt het iets gevoellozer te functioneren, maar lijkt de hele fiets ook wel een tikje minder te trillen. Ik heb er maar 1 rit op gereden, ik kan het als voordeel zien (en dus niet alleen voor het lichter maken!), maar ik kan het momenteel ook nog niet helemaal duiden.
Helaas is de opbouw wat omslachtig. En de prijs best stevig.
Ergens dempen die spaken de trillingen. Het is niet dat het wiel slap is in enige richting en ook met aanzetten voel je niet een vertraging of zo. Maar ergens lijkt het iets gevoellozer te functioneren, maar lijkt de hele fiets ook wel een tikje minder te trillen. Ik heb er maar 1 rit op gereden, ik kan het als voordeel zien (en dus niet alleen voor het lichter maken!), maar ik kan het momenteel ook nog niet helemaal duiden.
Helaas is de opbouw wat omslachtig. En de prijs best stevig.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Heeft alleen geen Micro Spline body.japie carbon schreef: ↑ma 20 januari 2020, 14:37 En deze nog lichter…
https://r2-bike.com/PI-ROPE-Laufradsatz ... arbon-Gen1
De gewenste groepset was een XTR M9100. 1x12.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
Het moet ook heel blijven he En de wielen moeten zeker ook de juiste stijfheid hebben en demping geven. Veel 38/11 rijden zegt niet zoveel hoor want ik rij er overal mee Ik heb gewoon heel vaak dat ik nog een tandje wil bijzetten en dan niks meer heb.
-
- Moderator
- Berichten: 13036
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Vier pagina's en twee plaatjes. De verhouding raakt wat zoek
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
Zijn wel mooie wieltjes overigens. Weet iemand wat het gewicht van de velg is? Gewicht sparen dmv hele lichte naven vind ik minder interessant. De extralite wielen zijn bijv 340gr. Afgezet tegen bijv de Reynolds blacklabel is dat maar 8 gr verschil per velg, maar wel een stukje lichter in de portemonnee
9th wave heeft overigens ook wel een mooi licht setje met de dt Swiss 180 naaf en komt op 1176gr en 1799 euro dacht ik. Met een veldgewicht van 310 gr zit je licht maar niet extreem licht. Zijn 24 of 24,5 mm breed. Duke SLS is ook een mooie velg. Die hebben een setje met een 28mm breed voorwiel en 25,5mm achterwiel. Hier ga je ook onder de 1200gr mee.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1689
- Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
- Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg
Ik wil niet voor het lichtste gaan, ik wil een lichte fully Een remote is nou precies zo'n onderdeel die je veel gebruikt met xc, althans dat is mijn verwachting. Ik heb nooit op een fully gereden en rij al jaren met brain dus wie weet is een remote niet nodig en kan ie er afslapbandje schreef: ↑zo 19 januari 2020, 18:08 Wanneer je voor het lichtste van het lichtste gaat; waarom dan een remote op je vork?
-
- Pro Biker
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
- Mijn mountainbike: Yeti asr turq
Keurig gesproken kapitein!Kapitein Iglo schreef: ↑wo 22 januari 2020, 09:03 Vier pagina's en twee plaatjes. De verhouding raakt wat zoek
Sneeuwmonster
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6132
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
Ik heb de wheeltec variant van die Duke SLS. Bevallen erg goed. Ik heb wat dikkere spaken erin omdat ik wat zwaarder ben. Dus voor jou is die nog lichter op te bouwenschepp schreef: ↑wo 22 januari 2020, 09:08Zijn wel mooie wieltjes overigens. Weet iemand wat het gewicht van de velg is? Gewicht sparen dmv hele lichte naven vind ik minder interessant. De extralite wielen zijn bijv 340gr. Afgezet tegen bijv de Reynolds blacklabel is dat maar 8 gr verschil per velg, maar wel een stukje lichter in de portemonnee
9th wave heeft overigens ook wel een mooi licht setje met de dt Swiss 180 naaf en komt op 1176gr en 1799 euro dacht ik. Met een veldgewicht van 310 gr zit je licht maar niet extreem licht. Zijn 24 of 24,5 mm breed. Duke SLS is ook een mooie velg. Die hebben een setje met een 28mm breed voorwiel en 25,5mm achterwiel. Hier ga je ook onder de 1200gr mee.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2952
- Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
- Mijn mountainbike: Bird Aeris 9
de bike ahead velgen uit die wielset onder 1kg wegen 263 gramschepp schreef: ↑wo 22 januari 2020, 09:08Zijn wel mooie wieltjes overigens. Weet iemand wat het gewicht van de velg is? Gewicht sparen dmv hele lichte naven vind ik minder interessant. De extralite wielen zijn bijv 340gr. Afgezet tegen bijv de Reynolds blacklabel is dat maar 8 gr verschil per velg, maar wel een stukje lichter in de portemonnee
9th wave heeft overigens ook wel een mooi licht setje met de dt Swiss 180 naaf en komt op 1176gr en 1799 euro dacht ik. Met een veldgewicht van 310 gr zit je licht maar niet extreem licht. Zijn 24 of 24,5 mm breed. Duke SLS is ook een mooie velg. Die hebben een setje met een 28mm breed voorwiel en 25,5mm achterwiel. Hier ga je ook onder de 1200gr mee.
Bird Aeris 9 blurple