Nieuw Project Invence Grit 9kg race fully update hij is bewezen snel !

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Mario070 schreef: ma 16 maart 2020, 01:36
schepp schreef: zo 15 maart 2020, 21:28

Geo staat op pagina 7! Maar dit is verreweg de beste fiets die ik onder mn kont heb gehad. Hij rijdt als een hardtail, maar is veel strakker/stijver en directer dan mijn huidige Canyon Exceed. Geo vind ik nooit zo heel boeiend maar voor mij is deze fiets perfect. Ik ben erop gaan zitten en was direct gewend, ondanks dat ik nog nooit met een fully heb gereden.
Ha de geo.....ja schepp, ik heb helaas niet zo'n dynamisch lichaam lengte als jij en daardoor dus echt vast loop op maten zoals stack height, reach en ook de nieuwe geo doe ik het beter op :-D dan weer op de oude geo maten met de langere stem :roll: dat is dus echt niet mijn ding :( kort en direct sturen van de bike ligt mij het best :-q maarja de nieuwe geo neemt ook weer gelijk een langere zitbuis mee :(( loop ik daar weer op vast....pfffff....zo ik er nu weer aan denk wordt ik alweer moe :-{ en dat alleen al bij de gedachte :D :wink:
Ik gaat pag.7 ff opzoeken :-D :-q
Deze is wel iets korter en stuurt heel kort en strak. Door het super stijve frame geeft de fiets in de bochten geen krimp. Fiets doet precies wat ik erin stop. Voordeel van deze is dat je hem gelijk naar wens kan opbouwen qua stuur/stuurpen, zadelpen etc
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik heb nog wel een vraag betreft de voorvork :-D ik zag dat je hiervoor 2x met de sid voorvork hebt gereden :-q
Is de fox voorvork een bewuste overstap of ben je nu deze aan het uitproberen/testen :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Mario070 schreef: ma 16 maart 2020, 19:19 Ik heb nog wel een vraag betreft de voorvork :-D ik zag dat je hiervoor 2x met de sid voorvork hebt gereden :-q
Is de fox voorvork een bewuste overstap of ben je nu deze aan het uitproberen/testen :-q
Ik rij op mn canyon met een fox terralogic hoor :winkie: Fox of Rock Shox is mij om het even.Zijn beide topvorken. De fox werd standaard bij het frame geleverd. Moet wel zeggen dat het oranje wel mijn voorkeur heeft tov het zwart of blauw van de Rock Shox. Prijstechnisch is de Rock Shox wel echt een stuk voordeliger.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Vandaag voor het eerst echt gas gegeven op Leersum + Amerongen. Bijna al mn PR's verbeterd en een mooie rits KOM's en bekers. Helaas nog even de ketting eraf gehad ( vergeten de achter der te lokken ) wat 30s kostte en een rem die behoorlijk aanliep ( boel toch nog ff nalopen en vastzetten :winkie: ). Ik ben echt onder de indruk van de stijfheid en efficiëntie van de fiets, maar vooral hoeveel makkelijker je snelheid vasthoudt op de hobbelstukken. De wielen zijn overigens ook fantastisch, zeker de 28mm brede voorvelg scheelt behoorlijk wat betreft de grip aan de voorkant. Kan gewoon met 1 bar probleemloos knallen.

Afbeelding0009E8C6-20F2-4A8C-8BC8-09E869BE4FC1 by Mark Schepp, on Flickr
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

:-q :-q :-q :-q :-q
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Bizar :o

Zou het puur door de fiets alleen komen of is de getraindheid ook beter?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5490
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: do 19 maart 2020, 20:43 Bizar :o

Zou het puur door de fiets alleen komen of is de getraindheid ook beter?
alleen de bike :winkie:


On topic, een racebak waar mee geracet wordt :-q :-q :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Rayb81 schreef: do 19 maart 2020, 20:43 Bizar :o

Zou het puur door de fiets alleen komen of is de getraindheid ook beter?
Getraindheid is lastig in te schatten. Ik train elke winter stevig. Deze winter iets minder kracht gedaan en iets meer interval. De vorm was de laatste weken iets minder voor mijn gevoel. Wat ik wel heel goed kan inschatten is de hoeveelheid energie je spaart met een/deze licht fully. De stuitstukken waar ik normaal inwendig aan het vloeken ben, zijn nu geen enkel probleem. Afdalingen met veel kuilen, remknippen etc vlieg je overheen. Moet zeggen dat ik ook tijdens het klimmen het idee heb meer snelheid mee te nemen. Ik heb expres vandaag een hele ronde Leersum Amerongen Leersum gereden omdat daar de tijden super scherp staan. Alleen al op het segment Leersumse veld reed ik 1,5 minuut van mijn beste tijd af. Dit segment duurt iets langer dan 20 min. 1,5 minuut is niet alleen vorm, dat bestaat niet. Op deze segmenten staan zo'n 16 a 18.000 tijden, dus als je daar KOM's rijdt dan zit het wel ok :winkie: Overigens reed ik nu een ronde van 1,5uur. Gaan we zitten voor korte segmenten dan kan er zeker nog wat tijd af. Ik ben in ieder geval helemaal overtuigd en blij met deze overstap. Het heeft me alles opgeleverd wat ik had gehoopt vooraf.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

yo-eddy schreef: do 19 maart 2020, 21:08
Rayb81 schreef: do 19 maart 2020, 20:43 Bizar :o

Zou het puur door de fiets alleen komen of is de getraindheid ook beter?
alleen de bike :winkie:


On topic, een racebak waar mee geracet wordt :-q :-q :-q
En nu hopelijk weer snel in 'echte' races! :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5490
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

schepp schreef: do 19 maart 2020, 21:17 En nu hopelijk weer snel in 'echte' races! :winkie:
Ja, dat is wel een dingetje nu .....
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

yo-eddy schreef: do 19 maart 2020, 21:25
schepp schreef: do 19 maart 2020, 21:17 En nu hopelijk weer snel in 'echte' races! :winkie:
Ja, dat is wel een dingetje nu .....
ja vrees dat er tot de zomer weinig van gaat komen :-{
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Poe, dat is niet een klein beetje ! :o
Een lichtere crank heeft dus wel nut.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Indrukwekkend testritje, zeg!
Geslaagd :-q !!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

tiewrap schreef: do 19 maart 2020, 21:30 Poe, dat is niet een klein beetje ! :o
Een lichtere crank heeft dus wel nut.
hahahaha,..moet wel zeggen dat ik de rotor kapok carbon crank wel een hele fijne crank vind. Zeker in combi met een q-ring. Het 38t voorblad is zeker niet te groot. Rij aardig vaak op de 38/10
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

schepp schreef: do 19 maart 2020, 21:16 Ik ben in ieder geval helemaal overtuigd en blij met deze overstap. Het heeft me alles opgeleverd wat ik had gehoopt vooraf.
:-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie