Nieuw Project Invence Grit 9kg race fully update hij is bewezen snel !

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

novaterra schreef: ma 17 februari 2020, 16:15 als ik dit lees denk ik dat onder de 9kg krap wordt. maar ben heel benieuwd, je hebt een harde benchmark voor jezelf gezet :-q
Dat zeg ik al vanaf het begin..... maar ik laat me graag verrassen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Mad Wally schreef: ma 17 februari 2020, 15:07
schepp schreef: ma 17 februari 2020, 14:09

Zie, zo moeilijk was het niet te achterhalen toch :winkie: Invence is de naam die mijn sponsor/Etappe cycle center gaat voeren. Hij deed al wat dingen in het verleden, maar was echt op zoek naar iets aparts en iets goeds. Ik denk dat dit frame daaraan zeker voldoet. Of Wiawis zelf nog een poging gaan wagen in Europa durf ik niet te zeggen. Denk dat de markt in Europa al aardig vol is. Met deze naam denk ik dat ze geen volle zalen gaan trekken :wink:
Waar komt de naam Wiawis opeens vandaan? Dat is namelijk de naam van Handboog spullen van het Koreaanse merk Win & Win. https://www.europearchery.com/catalogse ... /?q=wiawis
Samen met Hoyt de grootste speler wereldwijd. En ja, ook dat is allemaal koolstofvezel tegenwoordig.

Net als dat Easton de grootste fabrikant van pijlen is :-D
Ze maken ook al een poos MTB's oa ism Sabine spitze. Klopt idd van de bogen, maar ook BMX zijn ze groot mee in die regio
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

novaterra schreef: ma 17 februari 2020, 16:15 als ik dit lees denk ik dat onder de 9kg krap wordt. maar ben heel benieuwd, je hebt een harde benchmark voor jezelf gezet :-q
Dat frame is niet hetzelfde frame als wat ik nu opbouw en ja 9,0kg wordt krap, maar we gaan het zien. Die 8,8 kg van de fiets van Sabine S haal ik ook zonder de powermeter en met lichte titanium pedalen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Maar hij is pas echt af met een licht droppertje :winkie: !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

aurelius schreef: ma 17 februari 2020, 18:53 Maar hij is pas echt af met een licht droppertje :winkie: !
Tja,...alleen geen idee waar ik die dropper zou moeten gaan gebruiken :winkie: Ik heb dit seizoen 1x gedacht oe nu is een dropper wel fijn en dat was bij de 3 nations in Apeldoorn bij de boomstammen drops. Dat was elke ronde met de ballen achterop het zadel.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

schepp schreef: ma 17 februari 2020, 17:33
Mad Wally schreef: ma 17 februari 2020, 15:07

Waar komt de naam Wiawis opeens vandaan? Dat is namelijk de naam van Handboog spullen van het Koreaanse merk Win & Win. https://www.europearchery.com/catalogse ... /?q=wiawis
Samen met Hoyt de grootste speler wereldwijd. En ja, ook dat is allemaal koolstofvezel tegenwoordig.

Net als dat Easton de grootste fabrikant van pijlen is :-D
Ze maken ook al een poos MTB's oa ism Sabine spitze. Klopt idd van de bogen, maar ook BMX zijn ze groot mee in die regio
https://www.wiawis.com/bbs/board.php?bo ... t=bk&ct=bk
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Mike123 schreef: ma 17 februari 2020, 23:51
schepp schreef: ma 17 februari 2020, 17:33

Ze maken ook al een poos MTB's oa ism Sabine spitze. Klopt idd van de bogen, maar ook BMX zijn ze groot mee in die regio
https://www.wiawis.com/bbs/board.php?bo ... t=bk&ct=bk
:-q Ik ben heel heel heel benieuwd naar de rijeigenschappen van dit frame. Als dat Rotor nou eens opschoot met die crank :-{
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

schepp schreef: ma 17 februari 2020, 23:14
aurelius schreef: ma 17 februari 2020, 18:53 Maar hij is pas echt af met een licht droppertje :winkie: !
Tja,...alleen geen idee waar ik die dropper zou moeten gaan gebruiken :winkie: Ik heb dit seizoen 1x gedacht oe nu is een dropper wel fijn en dat was bij de 3 nations in Apeldoorn bij de boomstammen drops. Dat was elke ronde met de ballen achterop het zadel.
Los van de voordelen in steil technisch terrein:
In elke lange afdaling is het leuk, zelfs op asfalt. Je gaat veel harder als je lekker laag de berg af vliegt. En leuk en uitrusten tegelijk.
Elke bocht ga je veel harder door, wederom, zelfs op asfalt. Lager zwaartepunt... waar een ander in de rem moet vlieg jij met niet/amper remmen de bocht door. Wederom... behalve erg leuk, ook nog snel.
(Ben zelf meer van de 'leuk', maar snel bergaf en door de bocht heen vliegen vallen daar ook onder :winkie: ).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

aurelius schreef: di 18 februari 2020, 09:14
schepp schreef: ma 17 februari 2020, 23:14

Tja,...alleen geen idee waar ik die dropper zou moeten gaan gebruiken :winkie: Ik heb dit seizoen 1x gedacht oe nu is een dropper wel fijn en dat was bij de 3 nations in Apeldoorn bij de boomstammen drops. Dat was elke ronde met de ballen achterop het zadel.
Los van de voordelen in steil technisch terrein:
In elke lange afdaling is het leuk, zelfs op asfalt. Je gaat veel harder als je lekker laag de berg af vliegt. En leuk en uitrusten tegelijk.
Elke bocht ga je veel harder door, wederom, zelfs op asfalt. Lager zwaartepunt... waar een ander in de rem moet vlieg jij met niet/amper remmen de bocht door. Wederom... behalve erg leuk, ook nog snel.
(Ben zelf meer van de 'leuk', maar snel bergaf en door de bocht heen vliegen vallen daar ook onder :winkie: ).
[/quote

Als je het meer voor de fun gebruikt dan snap ik m,...voor mij voegt het niet genoeg toe om er 1 te nemen,..maar wie weet in de toekomst. Eerst maar eens gaan wennen aan de fully en het gebruik van een lock out. Rij nu met brain, dus al uitdagingen genoeg :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Met een dropper blijft 'ie niet onder de 9kg ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

De wielen zijn binnen :winkie: Met dank aan Wheel-tec zeer mooie ( Duke Lucky Jack 6star) Flitex wielset, 28mm brede voorvelg en 25,5 mm bred achter. Velgen wegen 315 en 299 gr, met DT240s Center lock naven ( JBEND) en stelt zwarte stickersets. 28 spaken, CX Ray

Afbeeldingf6c9c809-ccf9-4c0b-a04a-f759317985ea by Mark Schepp, on Flickr
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mooi hoor. Wat weegt dit mooie lichte wielsetje?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

aurelius schreef: vr 6 maart 2020, 18:25 Mooi hoor. Wat weegt dit mooie lichte wielsetje?
1230gr
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Het is bijna niet te geloven maar de crank is binnen. Komende dagen foto's maken, fiets afstellen en wegen. Dan eindelijk de vuurdoop. Wordt vervolgd. :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

schepp schreef: di 10 maart 2020, 20:47 Het is bijna niet te geloven maar de crank is binnen. Komende dagen foto's maken, fiets afstellen en wegen. Dan eindelijk de vuurdoop. Wordt vervolgd. :winkie:
Spannend. Ga je het halen of niet :winkie:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie