Stalen 616 Fabrication Muenzie Fat Bike

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Z'n carbon Jones bar.

BLING!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ik dacht dat het misschien de Groovy was ;) Nice!
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

maverick76 schreef: wo 9 juni 2021, 20:27 Z'n carbon Jones bar.

BLING!
Gisteravond m'n nieuwe stuur voor het eerst volgehangen met alle tassen die ik heb voor een klein tripje dit weekend. Je raadt het al, te weinig ruimte... Toch best handig zo'n loopje.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Dit weekend heb ik 2 trips met de fiets gedaan in Zuid-Limburg en omstreken. De routes die ik gefietst heb, had ik doorgekregen van @Aurelius.

De eerste dag was een rit van krap 90km naar de Aachenerwaldtrails. Dat is toch wel andere koek dan Zuid Limburg :( . Op een enkele super stijle afdaling na ben ik wel overal naar beneden gekomen. Maar bij afdalingen met veel boomwortels, is het zonder vering wel serieus aanpoten. De dag erna heb ik 4 Parkstadtrails gereden van 50km. Daar kwam de fiets wel helemaal tot zijn recht. Voelde uiteraard wel wat minder avontuurlijk dan de dag ervoor, maar ik heb me desondanks prima vermaakt. Tegen het einde van de zomer staat een vakantie naar Zwiterland gepland. Dan wil ik de fiets ook meenemen. Ben benieuwd wat er ter plaatse te fietsen zal zijn.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

:-q

Aurelius weet de leuke paadjes inderdaad wel voor je te vinden, zijn oude voersteek route adaptatie was ook super (of is, geen idee hoe nu staat met toegankelijkheid met al dat gedoe in BE). Best star te rijden, wel aanpoten nu en dan :D
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

De frametas is binnen! Hij past perfect. En hij is enorm. Tijd om eens eens een tochtje te gaan plannen waarbij ik hem kan gaan gebruiken.

Afbeelding

Afbeelding
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Mooi geworden zeg! En flink wat ruimte ook :-q

Ik kan niet veel meer in het frame kwijt dan nu met m'n Ortlieb 6L, al past alles wat erin moet best aardig. Gewoon niet teveel meenemen ;)
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Toffe tas, paswel op met je lak.
Tassen schuiven en schuren en ook al denk je dat de stof zacht is en de lak hard, je lak gaat slijten. Een doorzichtige sticker kan dat voorkomen.

Wat is trouwens de reden dat je een specifieke voorband achterop hebt liggen en andersom?
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Fourteen schreef: wo 23 juni 2021, 08:42 Mooi geworden zeg! En flink wat ruimte ook :-q

Ik kan niet veel meer in het frame kwijt dan nu met m'n Ortlieb 6L, al past alles wat erin moet best aardig. Gewoon niet teveel meenemen ;)
Ik denk ook niet dat ik hele inhoud vaak zal gaan gebruiken. Ik heb nu een bovenbuis zakje van Specialized, de Burra Burra, en daar past eigenlijk ook wel alles in wat ik nodig heb. Deze tas is dan ook vooral bedoeld om een wat langere tocht te kunnen gaan maken.

Ik heb eerder een tocht gereden met een frametas en de zadeltas uit de zelfde serie van Specialized en dan beviel niet echt goed. In zo'n halve frametas past dan net niets en het heen en weer bewegen van de zadeltas frustreerde me mateloos. Vandaar dat ik het nu over een andere boeg gooi met een grote frametas en straks nog een set fietstassen op een ouderwets rekje.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Elvander schreef: wo 23 juni 2021, 08:49 Toffe tas, paswel op met je lak.
Tassen schuiven en schuren en ook al denk je dat de stof zacht is en de lak hard, je lak gaat slijten. Een doorzichtige sticker kan dat voorkomen.

Wat is trouwens de reden dat je een specifieke voorband achterop hebt liggen en andersom?
Haha, die banden zijn niet bewust verkeerd erop gekomen. Er was enige haast geboden toen ik ze erom heb gelegd, dus was al lang blij dat ze erop zaten. De vorige keer zat de achterkant verkeerd om. Kortom, ze hebben er tot op heden nog nooit goed om gelegen :D . Als de wedstrijden weer beginnen, moet ik maar eens m'n best gaan doen.

Je hebt helemaal gelijk met de schuiven. Vandaar ook het tape voor de bevestiging van de bovenbuis tas. Maar om het frame te beschermen tegen de frametas, zou ik bijna het hele frame moeten gaan tapen, en dat gaat me dan ook wel weer erg ver. Daarnaast zit hij ook wel serieus vast hoor. Je ziet het niet, maar hij zit bij de bidonhouders van binnen vast. Hij zal dus hopelijk wat minder schuiven dan een generieke frametas.
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Zand, stof en modder werken helaas prima als schuurmiddel. Er kan in een weekendje offroad bikepacking al een hoop gebeuren. Het gaat uiteindelijk echt overal tussen zitten...

En na een week of een maand weg zie je daar echt wel het resultaat van.

Maar ach, dat geeft een frame ook weer karakter toch? ;)
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Mooie tas!! Persoonlijk zou ik dunne invisishield aanbrengen, beschermt goed en je ziet het niet of nauwelijks zitten, alleen eenmalig pielen bij het aanbrengen :-q
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Maar ach, dat geeft een frame ook weer karakter toch? ;)
Helemaal mee eens
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een Mac Ride fietsstoeltje. Niet bepaald een alledaags ding, maar het werkt fantastisch. Nadat je de spacer heb gemonteerd onder je stuurpen, kost het maar 1-2 minuten om het stoeltje op je fiets te zetten of om hem er weer af te halen. De kleine was meteen enthousiast na haar eerste ritje door de stad en een kort ritje off road beviel ook al goed.

Afbeelding
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Komt ie weer met z'n toffe spullen....

Interessant ding, mooi bedacht.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie