Stalen 616 Fabrication Muenzie Fat Bike

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

Stoer! Nog effe een plaatje zodra de kleine aan het shredden is!
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Smithy schreef: vr 25 juni 2021, 10:26 Stoer! Nog effe een plaatje zodra de kleine aan het shredden is!
Volgende week gaan we de eerste serieuze poging doen op een mtb parcours :-q . Zal proberen een plaatje te schieten.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Ik zit er over te denken om een extra setje wielen te laten bouwen. Ik gebruik nu afwisselend 2 sets banden op de huidige set: 'echte fatbike banden' en snellere Schwalbe G-One banden. Ik merk alleen dat ik graag vaker zou willen wisselen tussen banden, maar dat niet doe omdat het omzetten te veel werk is.

Op Ebay Kleinanzeigen staat nu een Tune Fat Kong achternaaf voor niet al te veel geld. Voordeel is dat de remschijf dan zeker op de juiste plek blijft zitten als ik wielen wissel. Nadelen zijn dat de kleur niet bij mijn fiets past (hij is rood), hij is nog niet geschikt voor QR, en er zit geen XD body op. Oplossingen zijn: kleur laten aanpassen (nog geen idee hoe ik dit voor elkaar ga krijgen), conversiesetje kopen, accepteren dat de fiets voorlopig met 11-speed blijft rijden.

Omdat het alleen een achternaaf is, dacht ik dat het misschien leuk zou zijn om hem te combineren met een dynamo naaf, bijvoorbeeld een SON. Dan kan ik de fiets ook uitrusten met verlichting en/of USB oplader voor langere tochten.

Ik heb inmiddels een bod ingediend bij de verkoper. Daarnaast heb ik een uitvraag gedaan bij een leverancier van conversiesetjes, of deze conversieset nog leverbaar is. Tune verkoopt deze naven namelijk niet meer.

Afbeelding
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Fatbiker schreef: zo 18 juli 2021, 20:48 Ik zit er over te denken om een extra setje wielen te laten bouwen.

[...]

Omdat het alleen een achternaaf is, dacht ik dat het misschien leuk zou zijn om hem te combineren met een dynamo naaf, bijvoorbeeld een SON. Dan kan ik de fiets ook uitrusten met verlichting en/of USB oplader voor langere tochten.
Lijkt me ideaal die 2 wielsets. 1 set fat en 1 set met een lekker breed 29er setje velgen.

Een Son naafdynamo heb ik ook, kijk wel goed naar de juiste lader om mee te combineren. Anders kan zeker met lagere snelheden offroad het laden wel eens tegenvallen. Neem er ook eentje met een ingebouwde bufferaccu, dan valt het laden niet steeds uit als de snelheid om op te laden even niet toereikend is.

Op een Duits fietsforum maakt iemand de 'Forumslader'. Da's 1 van de betere, en kun je eventueel zelf ook nog in elkaar solderen.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Fourteen schreef: zo 18 juli 2021, 21:13
Lijkt me ideaal die 2 wielsets. 1 set fat en 1 set met een lekker breed 29er setje velgen.

Een Son naafdynamo heb ik ook, kijk wel goed naar de juiste lader om mee te combineren. Anders kan zeker met lagere snelheden offroad het laden wel eens tegenvallen. Neem er ook eentje met een ingebouwde bufferaccu, dan valt het laden niet steeds uit als de snelheid om op te laden even niet toereikend is.

Op een Duits fietsforum maakt iemand de 'Forumslader'. Da's 1 van de betere, en kun je eventueel zelf ook nog in elkaar solderen.
Bedankt voor de tip! Zover was ik nog niet gekomen in mijn zoektocht. Je tip komt ook geen moment te vroeg. Ik heb namelijk nu een Di2 batterij in mijn vorkbuis zitten :(( . Goede reden om een andere groep te nemen?...
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Fatbiker schreef: zo 18 juli 2021, 22:03
Bedankt voor de tip! Zover was ik nog niet gekomen in mijn zoektocht. Je tip komt ook geen moment te vroeg. Ik heb namelijk nu een Di2 batterij in mijn vorkbuis zitten :(( . Goede reden om een andere groep te nemen?...
Hoeft niet hoor, genoeg laders die je ook elders kwijt kunt dan in je vorkbuis. Wat overigens ook is wat ik ga doen, dan kan 'ie bij meerdere fietsen z'n nut bewijzen. Want om nou weer elke fiets z'n eigen lader te geven....
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

In afwachting van nieuws over de conversieset voor de Tune naaf en meer duidelijke plannen voor dynamo/verlichting/oplader etc. heb ik alvast een compleet setje wielen gekocht, zodat ik op korte termijn al met 2 sets kan gaan rijden.

Het is een tweedehands set White Industries Snowhite naven met Marge Lite velgen geworden. De set stond al sinds 2016 :o te koop op Ebay Kleinanzeigen. Vorig jaar heb ik ook al eens een bod gedaan, maar de verkoper was niet te vermurwen tot het accepteren van een laag bod. Nu nog steeds niet helaas. Mijn bij gebrek aan andere alternatieven met mijn frame/vork maten (135/170 QR) heb ik ze toch maar gekocht.

Er zitten nu blauwe spaaknippels op die er uiteraard uit moeten. Ik wil ze gaan proberen te verwisselen voor messing nippels. Met 0,0 ervaring met wielbouwen wordt dat een serieuze uitdaging. Daarnaast zit er offset in mijn voorvork, dus ik hoop dat ik daar de juiste lengte spaken voor heb.

Afbeelding

Afbeelding
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

Fatbiker schreef: wo 21 juli 2021, 08:35 In afwachting van nieuws over de conversieset voor de Tune naaf …….
Heb recent nog tune naaf in de hand gehad met afgebrokkelde stukjes van de flens. Voor mij geen tune .. :-{
Fatbiker schreef: wo 21 juli 2021, 08:35 …. heb ik alvast een compleet setje wielen gekocht….

Het is een tweedehands set White Industries Snowhite naven met Marge Lite velgen geworden….

Afbeelding

Afbeelding
Mooie set wielen. Als ik die 6maanden terug had gezien waren ze niet meer voor jou beschikbaar geweest..
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Sjieke naven!! :kiss: :-q
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Ik zit er al een tijdje aan de denken om een dropper op de fiets te monteren. Deze zomer hoop ik nog een stukje te kunnen fietsen in Zwitserland, dus misschien is dit wel het moment.

Ik wil er absoluut een die intern loopt, alleen heb ik daar geen geleiding voor.... De geleiding van de huidige kabels door de bovenbuizen verloopt door grote gaten die zonder versteviging uit het frame zijn gezaagd/gefreesd. Om de dropper kabel intern te laten lopen, moet de kabel echter via de onderbuis eruit komen. Zou er iets op tegen zijn om hier ook een gat in te boren?
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Zag ik dit stalen groene monster nou gisteravond op Spaarnwoude rijden? :P
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

PaneVino schreef: wo 4 augustus 2021, 08:40 Zag ik dit stalen groene monster nou gisteravond op Spaarnwoude rijden? :P
Dat heb je goed gezien!

Wat een geweldig parcours trouwens. Ik had iets verwacht in de trand van Nieuwegein en Zoetermeer (beide skibanen), maar het leek welhaast of ik in het Duitse woud terecht was gekomen. De afdalingen waren helaas dicht (toen ik er eindelijk achter was gekomen waar die zitten).
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Had ik het toch goed gezien dus!
Niet verkeerd parcourtje he. Je krijgt er altijd een flinke tik op je achterhoofd zo pittig is dat rondje :lol:
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Ik moet nog even geduld hebben, maar dan heb ik na lang zoeken (jaren, serieus) eindelijk deze set in handen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Acros A-GE ?

Bling!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie