Stalen 616 Fabrication Muenzie Fat Bike

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Dit is wel een heel aparte build aan het worden. Ik kende dat Acros systeem helemaal niet, net even wat gegoogeld, is dit nooit echt van de grond gekomen? (kom vooral oude artikelen tegen). Benieuwd naar de keuze.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik denk dat z'n keuze LICHT, MOOI en EXCLUSIEF was. 8)
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Goed geraden! Het is inderdaad Acros A-ge. Ik hoop 11-speed, maar zou ook 10-speed kunnen zijn. Het is nooit echt van de grond gekomen. Voor die tijd was het waarschijnlijk te duur. Als ik me niet vergis hebben ze het systeem aan Rotor verkocht.

Er is niet echt een rationele reden waarom ik het wil hebben. Vond het vanaf de eerste keer dat ik het zag gewoon een heel bijzondere groep. Gewicht helpt natuurlijk wel mee :) .

Hier kun je de groep in actie zien: https://m.pinkbike.com/news/building-t ... 29ers.html
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Rationele redenen hoeft niemand te hebben :wink:

Het is in ieder geval weer een mooie twist op een toch al bijzondere build!
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Knakker29 schreef: za 7 augustus 2021, 14:14 Rationele redenen hoeft niemand te hebben :wink:

Het is in ieder geval weer een mooie twist op een toch al bijzondere build!
Ik heb in het verleden vaak met ratio fietsen geprobeerd op te bouwen. Maar om nou te zeggen dat de uitkomst altijd heel rationeel was… :roll:
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Ik ben net terug van 2 weken Zwitserland met de familie en de fiets was mee. Ik had in Nederland via een skischool een gids geboekt om een middagje mee te gaan fietsen ter plaatsen. In de dagen ervoor was ik al een paar keer een uurtje of 2 zelf op pad gegaan, maar ik vond het erg lastig om in de buurt mooie trails te vinden. Gelukkig had de gids daar geen problemen mee. We zijn eerst met de First kabelbaan in Grindelwald naar boven gegaan. Daarna zijn we via wandelpaden afgedaald. De variëteit van de paden tot in het dal was enorm. We begonnen vrij gemakkelijk over rotspaden, maar des te lager we kwamen, des te moeilijker werd het. Ik heb weinig ervaring met enduro, maar het niveau in het bos was extremer dan ik ooit heb meegemaakt. Zonder de gids had ik dat nooit aangedurfd. Op een kleine valpartij na ben ik zonder al te grote kleerscheuren beneden gekomen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En natuurlijk heb je onderweg de nodige foto's gemaakt :wink:
Of de gids dat laten doen :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

kermit schreef: zo 29 augustus 2021, 15:01 En natuurlijk heb je onderweg de nodige foto's gemaakt :wink:
Of de gids dat laten doen :D
Haha, reken er maar niet op :lol: . Van tevoren had ik het me wel voorgenomen. Maar van rustmomenten om even een plaatje te schieten was helaas weinig sprake. Om het toch even visueel te maken:

Dit had ik verwacht:

Afbeelding

Maar in de praktijk was het toch vooral heel veel van dit:

Afbeelding

Dit zat er ook nog in, maar daar heb ik voor gepast:

Afbeelding

Tijdens een plaspauze heb ik nog een plaatje weten te schieten, maar dat mag geen naam hebben.

Afbeelding
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat je daar even voor gepast heb snap ik.
Geen vering, maar vooral geen dropper maken zulke zaken niet makkelijker :)

Is dat Michael Lemmens/Mikey die daar zit met die rode helm? Of lijkt hij er alleen maar op?
Daar heb ik nog eens een clinicje bij gedaan. Edit, je hebt de gids daar ingehuurd dus het zal Mikey niet zijn :D

Maar mooie trip hoor, hooggebergte is toch altijd extra gaaf :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

De plaatjes heb ik inderdaad van hem gejat. Ik heb helaas geen plaatjes van het echte werk, maar dit is een goede indicatie (het visueel maken zeg maar).

De dropper was absoluut een gemis. Toen we wat verder waren afgezakt en er weinig klimwerk meer was, heb ik de zadelpen laten zakken en dan maakte al het verschil! Veel meer controle.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Net even een band om het nieuwe achterwiel gelegd om te zien of het allemaal past. En dat doet het :D . Zelfs met een 4.6" band, wat ik absoluut niet had verwacht. De hele fiets ziet er meteen compleet anders uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat is wel echt een vet wiel, letterlijk en figuurlijk gesproken :-)
Meestal vind ik zwarte velgen mooier, maar hier staat dat gepolijste alu erg gaaf.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Nieuwe groep is binnen. Hij is helemaal compleet, dus inclusief alle spulletjes om hem te ontluchten en een handleiding.

Gewicht is 305 gram voor de set zonder hydraulische vloeistof, serieus lichtgewicht dus. Ruim 100-150 gram lichter dan de XTR die hij moet gaan vervangen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Het heeft even geduurd, maar de nieuwe wielen zitten er dan eindelijk onder. Het tubeless monteren van de banden was een hels karwei. En toen dat eenmaal gelukt was, bleek de plek van de voorste schijfrem anders dan op mijn andere naven. Een problem solvers spacer bood gelukkig soelas. Tot slot nog een Thomson zadelpen erin gezet, om te zien of meer zilver mooier zou zijn. Ben daar niet echt enthousiast over.

Afbeelding

Afbeelding
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Nice! Lijkt me de titanium pen van Thomson? Het staat wat 'gewoner' dan je andere, maar het valt ook wel weer mooi samen met de velgen.
Plaats reactie