Stalen 616 Fabrication Muenzie Fat Bike

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Hier nog 2 foto's van het verschil tussen een fatbike band gemonteerd op mijn huidige velgen en op echte fatbike velgen) 80mm). Banden zijn 3.8 x 27.5 minions op de smalle velg en 26.0 x 4.0 op de brede velg.

Afbeelding

Afbeelding
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

Mooi project. Weet je het gewicht ondertussen?
Nav die foto’s hierboven ben ik wel benieuwd naar de velgbreedte van de 27,5”
(Zag wel de geschuurde velgen en zou schatten rong 40!)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ps. als het stuurtje je toch net niet lekker ligt dan hoor ik het graag. Mijn Jones Spaceframe kan zo'n Carbon Loop wel goed hebben denk ik. :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Ik heb hem nog steeds niet gewogen :-{ . Staat wel voor dit weekend op de planning.

De banden meten tussen de buitenste noppen ongeveer 90 mm, dus ongeveer 3,5 inch. Dat verklaard wellicht ook waarom hij vorige week wat verder in de sneeuw zakte dan ik dacht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Gewicht is 12 kg (om en nabij).
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

God wat een mooi frame toch.
Die 90mm is gemeten op 3.8” minions op Carbon 650b velgen van 40 inw?
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Een tijdje geleden heb ik een tweedehands set BrakeForceOne H20 remmen gekocht om de XTR remmen mee te vervangen. Ze moesten nog onlucht worden en dat is toch een klusje wat me altijd tegenstaat. Recent ben ik er dan toch aan begonnen, maar het ging niet bepaald van een leien dakje. Nadat ik de remmen ontlucht had volgens de procedure in het boekje, leken er bubbels langs een van de zuigers naar buiten te komen. Er zat ook te weining beweging in de zuigers. Tijdens een verwoede poging om de lucht er uit te krijgen viel het onluchtingsblokje er uit, waardoor de zuiger ook naar buiten kwam zetten. Het leek alsof er daarbij een schilfer vrij kwam. Of die van de zuiger kwam of uit de klauw zelf weet ik niet, maar nadat ik de zuiger terug had geduwd, was het in ieder geval een hopeloze bedoeling (geen tegendruk meer en vloeistof liep langs de zuiger). Dat project heb ik dus maar op de lange baan geschoven.

In plaats daarvan heb ik vorige week een setje tweedehands Formula Cura remmen gekocht, waarvan de voorrem nu op de fiets zit. Het is de zilver gepolijste uitvoering, dus die combineert mooi met de andere zilveren onderdelen. De achterrem moet door het frame heen en moet dus nog onlucht worden. Iets zegt me dat ik daar binnenkort niet aan zal beginnen :lol: .
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Dit weekend heb ik een tochtje met de fiets in Limburg gedaan en het was een en al genieten. De fiets was daar helemaal op zijn plek. Het enige wat af en toe van pas had gekomen was een dropper, maar daar heb ik geen geleiding voor op of in het frame, dus dat gaat er niet van komen. In plaats daarvan heb ik het gezocht in wat meer in comfort. Deze FRM zadelpen komt binnenkort mijn kant uit.

Ik heb eerder al gereden met een Canyon VCLS zadelpen, maar volgens Canyon is de 27.2 mm variant niet geschikt voor off road. Ben benieuwd of deze in de buurt komt van de Canyon qua functionaliteit.

Afbeelding
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik heb op de fatbike een dropper met de kabel aan de buitenkant van het frame.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Beetje zoals de Save zadelpen van Cannondale.

Ik ben benieuwd naar je ervaring.

En wat blijft het toch een fraai ding.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

CC-Rider schreef: di 16 maart 2021, 22:08 Ik heb op de fatbike een dropper met de kabel aan de buitenkant van het frame.
Zou ook kunnen bij mij, maar dan wordt het wel werken met tie-raps, omdat de andere kabels door het frame lopen en ik dus niet die kabelgeleiders iets kan 'uitbreiden'. Beter alternatief zou zijn om 3 gaten te boren in het frame. De bestaande kabelgaten zijn ook niet versterkt ofzo, dus ik vermoed dat het niet zo'n groot probleem zou zijn.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

maverick76 schreef: di 16 maart 2021, 22:17 Beetje zoals de Save zadelpen van Cannondale.

Ik ben benieuwd naar je ervaring.

En wat blijft het toch een fraai ding.
Eerste paar ritjes met de nieuwe pen gereden en hij lijkt zowaar zijn werk te doen. Effect lijkt heel erg op dat van de Canyon VCLS, alleen had ik daar het gevoel alsof hij op rechte stukken 'bobtje' (geen idee wat hier een goede Nederlandse vertaling voor is). En de VCLS is er niet in 27.2 voor de MTB en laat nogal makkelijk vuil naar binnen.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

maverick76 schreef: za 13 februari 2021, 09:19 Ps. als het stuurtje je toch net niet lekker ligt dan hoor ik het graag. Mijn Jones Spaceframe kan zo'n Carbon Loop wel goed hebben denk ik. :D
Laat ik nu net een Groovy Love handle stuur hebben gekocht hier op het forum. Die was eigenlijk bedoeld voor een andere fiets, alleen heeft die een stuurpen waarvan de voorkant niet los kan. Even de vraag dus of dit stuur er doorheen gaat komen. Zo niet, dan is deze fiets misschien wel een leuke bestemming :-D .

Afbeelding
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Het is dat ik vorige week al een nieuwe had besteld bij Groovy, anders had ik ze allebei gekocht :winkie:
Ik denk dat het niet zal misstaan op deze fiets :-q
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Gewicht zal wel even slikken worden :-?
Plaats reactie