Stalen 616 Fabrication Muenzie Fat Bike

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

maverick76 schreef: wo 13 april 2022, 21:55 Hij zoekt een 135mm qr dynamo voornaaf volgens mij.
Ik had dus toch een pagina terug moeten klikken 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Dit weekend heb ik een paar rondjes gereden op het parcours van Netersel. Ik had geen idee wat ik precies moest verwachten. En dat was maar goed ook, want anders was ik er waarschijnlijk nooit naartoe gegaan :lol: . Niet eerder zo'n technisch uitdagend parcours gereden. Een dropper is hier echt geen overbodige luxe. Met het nieuwe stuurtje kan ik gelukkig wat gemakkelijker achter m'n zadel komen, maar na het eerste rondje heb ik voor het gemak toch maar m'n zadelpen naar beneden gezet. Ik ben heelhuids thuis gekomen. Grotendeels tenminste. Hoe dat is gelukt, daar ben ik nog niet over uit. Maar leuk was het zeker!

Afbeelding
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik vond Netereersel niet zo geweldig met allemaal draaien en keren op een postzegel. Maar dit ziet er best leuk uit. Misschien toch nog een keertje langsrijden.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Om eerlijk te zijn is dit ook niet helemaal mijn voorkeursterrein. Maar dat komt voor een groot deel omdat mijn vaardigheden hiervoor te kort schieten. Of schoten. Want bij rondje 3 reed ik met behoorlijk wat plezier over en door de rock gardens, terwijl ik er in rondje 1 nog overheen liep. Idem voor de drops. Kortom, in een uurtje heel wat bijgeleerd. En daar werd ik best wel vrolijk van :-D .
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mmm, ik moet er ook weer eens heen zie ik.
Die wallride was er nog niet toen ik er de laatste keer was... ik ga er tenminste vanuit dat ik die niet over het hoofd gezien heb :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Kwam net bij toeval op deze pagina terecht: https://nsmb.com/articles/most-interest ... tter-2022/

Hij beschrijft perfect het gevoel dat ik heb door het nieuwe stuur, ondanks het feit dat dit effect met zijn stuurpen nog wat extremer zal zijn:

"I would say the biggest advantage is the cornering performance. The reverse offset really calms the steering feel, and practically eliminates the floppy feeling you get from slacker bikes. It also really helps you when leaning the bike over to be able to keep your body towards the outside of the bike to keep your side knobs loaded properly while leaning the bike over further for a kinematically tighter turn. The increased leverage from your hands to your feet helps to load the bike more when pumping around the turn and increases maneuverability. The more rearward position helps you to overload the rear tire so it breaks loose first in a controlled manner while sometimes even pulling the front around to get the bike to snap around a really tight turn."

Toevallig is de eerste reactie onderaan iemand die ook een Whiskey stuur heeft en het effect ook herkent.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Zoekopdrachten op marktplaats aanzetten is slecht voor je portemonnee. Getuige deze vrij nutteloze XTR aankoop. :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

:lol:
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

2x12 :D :-q
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Nieuw kettingblad gemonteerd. Er zat een SRAM 30T op. Daarmee zat ik op de weg met de XD cassette bijna altijd op het een na laatste tandje te fietsen. De White Industries naven hebben een ouderwets HG body, dus daar reed ik al vrij snel helemaal op het einde van de cassette. Dus daarom 2 tandjes er bij. Tot mijn verbazing past het zonder aanpassingen aan het frame.

Ik heb er ook een Shimano 12-speed ketting bij gekocht. Schijnt een geweldig ding te zijn en ondanks alle waarschuwingen zou hij prima te gebruiken zijn in een 11-speed setup zoals deze. We gaan het zien...

Afbeelding
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

De bezoekers van het verkooptopic hadden het al gezien: de Muenzi is aan zijn einde gekomen. De chainstay is bij de bottom bracket gescheurd. Ik had al een tijdje last van een onverklaarbare kraak. Ik dacht dat het aan de trapas lag, maar het was helaas dus iets anders. Repareren zal vast tot de mogelijkheden behoren, maar daar ga ik niet aan beginnen. Ik heb het frame in eerste instantie gekocht vanwege het spuitwerk en een nieuwe chainstay of een yoke zouden daar een te grote aanslag op zijn.

Gelukkig is er inmiddels licht aan het einde van de fatbike tunnel. Meer daarover later!

Afbeelding
Plaats reactie