Stalen 616 Fabrication Muenzie Fat Bike

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Sinds gisteren zit er een nieuw stuur op: een Jones carbon loop bar. Niets te klagen over het eerste stuur (MCFK stuurtje). Perfect zelfs voor het technische werk. Maar voor de wat saaiere rechttoe rechtaan stukken miste ik wel iets om m'n handen te plaatsen voor een wat aero houding. Ben ook benieuwd wat het voor het comfort zal betekenen.

Door de vorm van het stuur kom ik eigenlijk wat centimeters tekort voor de remleidingen. Even kijken hoe het bevalt, dan kan ik daarna altijd nog langere leidingen monteren (of een goede reden voor nieuwe remmen :D ).

Afbeelding

Afbeelding
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Staat hem goed :-q :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Deze is er ook nog,

fijn stuur de Jones werkt wel het beste met een compacte bovenbuis lengte heb ik gemerkt
Ik heb even terug gelezen, eerste posting feb 2020 dus hij is ook eligible voor de BOTY 2020

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Jones bar staat hem goed!

Echt een heel fraai apparaat.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Heckler40 schreef: wo 9 december 2020, 17:38 Deze is er ook nog,

fijn stuur de Jones werkt wel het beste met een compacte bovenbuis lengte heb ik gemerkt
Ik heb even terug gelezen, eerste posting feb 2020 dus hij is ook eligible voor de BOTY 2020

Enjoy!!
Ik heb eerder al eens een vergelijkbaar stuur op een tandem gehad: de Jones H-Bar bend, dus zonder de loop. De stuurpen zat daarbij echter vrij laag en dat was bij dit stuur niet prettig. Ik had toen geen lange grips erbij, dus ook niet het voordeel van de verschillende handposities. Hopelijk vallen alle puzzelstukjes nu wel op zijn plaats.

Bedankt voor de tip van de BOTY 2020. Ik heb toevallig vanmiddag naar het topic gekeken, maar het was nog niet echt in me op gekomen op deze fiets daar te posten. Misschien omdat het voor mij voelt alsof hij nog niet af is, hoewel dat bij mijn fietsen nooit het geval lijkt te zijn.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Dubbele post
Laatst gewijzigd door Fatbiker op do 10 december 2020, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

@Fatbiker: ik denk dat we na 5x posten wel weten dat je nog niet echt op de hoogte was van de BOTY 2020. :D
“Old, not obsolete”
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Marco79 schreef: wo 9 december 2020, 22:25 @Fatbiker: ik denk dat we na 5x posten wel weten dat je nog niet echt op de hoogte was van de BOTY 2020. :D
LOL. Ik snapte niet waarom er niet gebeurde toen ik op 'verstuur' klikte, dus maar een aantal keer geklikt. Maar kennelijk gebeurde er op de achtergrond wel iets :D .

Mocht iemand de boel kunnen opschonen, dan graag :-q .
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@Fatbiker je kunt de dubbele posts leegvegen met de edit functie en bv "dubbele post verwijderd" erin zetten
(of 4 willekeurige andere teksten/foto's/links zaken die je met het forum zou willen delen :winkie: )

Over de Jones bar, hier een filmpje van de man zelf met beelden van set-up en de bar (en bikes) in gebruik
https://www.youtube.com/watch?v=T4rxBquR5O4


En oh ja, niet vergeten je nog op te geven in de BOTY topic :-q
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Heckler40 schreef: do 10 december 2020, 01:44 @Fatbiker je kunt de dubbele posts leegvegen met de edit functie en bv "dubbele post verwijderd" erin zetten
(of 4 willekeurige andere teksten/foto's/links zaken die je met het forum zou willen delen :winkie: )

Over de Jones bar, hier een filmpje van de man zelf met beelden van set-up en de bar (en bikes) in gebruik
https://www.youtube.com/watch?v=T4rxBquR5O4


En oh ja, niet vergeten je nog op te geven in de BOTY topic :-q
Gaaf filmpje! Bedankt voor de tip. Interessant om te zien hoe deze man in 2015 al door had dat brede velgen met brede banden een winnende combinatie zijn.

Hij geeft ook aan dat veel mensen op een fully rijden, terwijl ze vaak beter af zijn met een rigid met brede banden. Ik herken dat eerlijk gezegd wel. Ik heb de verende voorvork van de Canyon Dude geen moment gemist en het technische werk (sprongetjes inclusief) gaan echt super met deze fiets. Alleen op paden die heel hobbelig zijn, merk je dat je op hoge snelheid vering tekort komt.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Fatbiker schreef: wo 9 december 2020, 14:43 Sinds gisteren zit er een nieuw stuur op: een Jones carbon loop bar. Niets te klagen over het eerste stuur (MCFK stuurtje). Perfect zelfs voor het technische werk. Maar voor de wat saaiere rechttoe rechtaan stukken miste ik wel iets om m'n handen te plaatsen voor een wat aero houding. Ben ook benieuwd wat het voor het comfort zal betekenen.

Door de vorm van het stuur kom ik eigenlijk wat centimeters tekort voor de remleidingen. Even kijken hoe het bevalt, dan kan ik daarna altijd nog langere leidingen monteren (of een goede reden voor nieuwe remmen :D ).
Van de gelegenheid gemaakt om nieuwe remmen te kopen. Gewoon omdat het kan. Het zijn tweedehands Brake Force One H20 remmen geworden. De reviews zijn behoorlijk wisselend, dus ben erg benieuwd :oops: .
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Fatbiker schreef: do 10 december 2020, 11:20 Gaaf filmpje! Bedankt voor de tip. Interessant om te zien hoe deze man in 2015 al door had dat brede velgen met brede banden een winnende combinatie zijn.

Hij geeft ook aan dat veel mensen op een fully rijden, terwijl ze vaak beter af zijn met een rigid met brede banden. Ik herken dat eerlijk gezegd wel. Ik heb de verende voorvork van de Canyon Dude geen moment gemist en het technische werk (sprongetjes inclusief) gaan echt super met deze fiets. Alleen op paden die heel hobbelig zijn, merk je dat je op hoge snelheid vering tekort komt.
Super coole bike! Daar ga je zeker veel plezier aan beleven. Heb je hem al gewogen? Ondanks bovenstaande heb je voor een fatbike niet echt brede velgen. Hoe breed zijn ze, en rollen de banden niet in de bochten?
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Fatbiker schreef: do 10 december 2020, 11:20 Interessant om te zien hoe deze man in 2015 al door had dat brede velgen met brede banden een winnende combinatie zijn.
Rijkelijk laat... Syntace had hun brede velgen in 2014 op de markt, Ryde begin 2015. Maar fatbikes hadden natuurlijk eerder al bredere velgen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

[/quote]

Super coole bike! Daar ga je zeker veel plezier aan beleven. Heb je hem al gewogen? Ondanks bovenstaande heb je voor een fatbike niet echt brede velgen. Hoe breed zijn ze, en rollen de banden niet in de bochten?
[/quote]

Nog niet gewogen, maar hij voelt wel serieus licht aan. Voor een fatbike iig. Binnenkort maar eens doen.

Ik heb idd niet super brede velgen. De voornaamste reden daarvoor was dat ik de velgen ook met Schwalbe G-One 2.8 banden kon gebruiken. Het was een gokje, maar ik heb absoluut geen last van rollende banden met de Minions. Ze blazen wel wat ronder op dan op een echte fatbike velg, maar daar merk je in de praktijk niets (negatiefs) van.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Gisteren eerst ritje gedaan met het Jones stuur. Ik had vooraf meer comfort verwacht en minder stuurprecisie. Gek genoeg stuurt de fiets met het nieuwe stuur veel strakker. Qua comfort is het verschil nog niet echt merkbaar. Wil ik echter het voordeel van de loop hebben, dan moet daar zeker een stuurlint omheen, want kaal is het te smal om er prettig op te hangen.
Plaats reactie