Stalen 616 Fabrication Muenzie Fat Bike

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Fatbiker schreef: di 11 mei 2021, 21:18
maverick76 schreef: za 13 februari 2021, 09:19 Ps. als het stuurtje je toch net niet lekker ligt dan hoor ik het graag. Mijn Jones Spaceframe kan zo'n Carbon Loop wel goed hebben denk ik. :D
Laat ik nu net een Groovy Love handle stuur hebben gekocht hier op het forum. Die was eigenlijk bedoeld voor een andere fiets, alleen heeft die een stuurpen waarvan de voorkant niet los kan. Even de vraag dus of dit stuur er doorheen gaat komen. Zo niet, dan is deze fiets misschien wel een leuke bestemming :-D .

Afbeelding
Ik hou me aanbevolen. :-q

Ik heb trouwens ook nog een Answer Protaper 20/20 carbon liggen. Ook een heerlijk lichte “altbar”. Mocht je interesse hebben om eens te proberen hoor ik het ook. :-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Fatbiker schreef: wo 12 mei 2021, 06:06 Gewicht zal wel even slikken worden :-?
Betere druk op je voorwiel :wink:
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Knakker29 schreef: wo 12 mei 2021, 08:32
Fatbiker schreef: wo 12 mei 2021, 06:06 Gewicht zal wel even slikken worden :-?
Betere druk op je voorwiel :wink:
:lol:

Met iets minder druk moet het ook lukken. Dus mocht die Moonmen bevallen, dan neem ik de titanium versie graag van je over!
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ben er nog niet helemaal uit hoe ik het ga doen maar ik houd straks in ieder geval één stuur over, ik houd het in gedachten.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Naast de Muenzi, ben ik met meer fietsen bezig. Dit wordt het nieuwste project. Het is een Bike Friday tandem frame. Voor niet al te veel geld van marktplaats geplukt. De vorige eigenaar gaf aan hem compleet te hebben gekocht, maar kennelijk waren alle onderdelen versleten. Hij is vervolgens begon met opnieuw spuiten, maar dat is niet echt een succes geworden. Ik ben in ieder geval van plan om hem opnieuw te laten spuiten/poedercoaten en ik zit er nog over te denken om hem naar schijfremmen om te laten bouwen...

Afbeelding
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Het nieuwe stuur is gemonteerd. Hij voelt goed in de hand, maar ik heb er nog geen echte rit mee gedaan. Ook nieuwe pedalen die ik voor niet al te veel geld op de kop heb kunnen tikken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Dat ziet er goed uit! Heb het stuur gisteren ook gemonteerd, kom wat lager uit dan met mijn vorige stuur, komende week een keer proberen met een stuurpen met iets meer rise. De zadelpen is net als de fiets geen alledaagse verschijning, weer eens tijd voor een totaalplaatje!
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Er zit een frametas in de pijplijn :-D . Hij wordt gemaakt door een forum lid van het LFGSS forum. De maatvoering van een plaatje bepalen lukte niet echt lekker, dus in plaats daarvan heb ik 2 templates thuis gestuurd gekregen. Deze lijkt nagenoeg perfect te passen.

Afbeelding
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Als je er een draaimechanisme in maakt hoef je bij rugwind niet meer te trappen :bier:

Nice :-q
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Da's aardig wat ruimte in de framedriehoek voor een tas :)

Ben benieuwd hoe 'ie wordt :)
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Fourteen schreef: di 8 juni 2021, 09:48 Da's aardig wat ruimte in de framedriehoek voor een tas :)

Ben benieuwd hoe 'ie wordt :)
Anders ik wel. Omdat de trappers bij een fatbike wat verder uit elkaar staan, hebben we gekozen voor een iets bredere tas dan gebruikelijk (8cm ipv 5cm). De inhoud zou dan op 10 liter uit moeten komen. Met een beetje geluk gaat de tas de bovenbuis volgen. Geen idee wat dat met de inhoud zal doen, maar veel verschil zal het niet maken.
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Handig die extra breedte :)

Eventueel zou je bij zo'n op maat gemaakte tas aan de voorkant ook nog wat extra de breedte in kunnen gaan, omdat je daar in je trapbeweging geen last van hebt.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Fourteen schreef: di 8 juni 2021, 11:09 Handig die extra breedte :)

Eventueel zou je bij zo'n op maat gemaakte tas aan de voorkant ook nog wat extra de breedte in kunnen gaan, omdat je daar in je trapbeweging geen last van hebt.
Dat klopt, maar de vraag is of dat ook mooi is. Daar ben ik nog niet over uit. Voor nu is het plan in ieder geval om hem op deze manier uit te voeren: https://www.instagram.com/p/CK92XJVF9-h/
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Fatbiker schreef: di 18 mei 2021, 15:05 Naast de Muenzi, ben ik met meer fietsen bezig. Dit wordt het nieuwste project. Het is een Bike Friday tandem frame. Voor niet al te veel geld van marktplaats geplukt. De vorige eigenaar gaf aan hem compleet te hebben gekocht, maar kennelijk waren alle onderdelen versleten. Hij is vervolgens begon met opnieuw spuiten, maar dat is niet echt een succes geworden. Ik ben in ieder geval van plan om hem opnieuw te laten spuiten/poedercoaten en ik zit er nog over te denken om hem naar schijfremmen om te laten bouwen...

Afbeelding
Ook wel weer wat heel bijzonders. Nooit geweten dat ze ook tandems maakte. Erg benieuwd naar het eind resultaat.

Stuur bevalt trouwens TOP! 👍
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

maverick76 schreef: wo 9 juni 2021, 11:37 Stuur bevalt trouwens TOP! 👍
Heb je wat overgenomen?
Plaats reactie