De “mountain cruiser” (alleen voor fijnproevers)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Na een korte zoektocht op “gezocht” werd mij dit frame aangeboden welke me direct aansprak voor het maken van een “mountain cruiser”.

Ik had nog een hoop spulletjes over dus dit is hem dan, een fiets voor overal en altijd.

Grappig genoeg word ik altijd het blijste van de goedkoopste simpelste fietsen dus wellicht binnenkort mijn “goeie” fiets te koop.

Afbeelding

Korte speclist.

Frame/vork. Redline monocog 29er XL
Wielen. Hadley naven met Chris Holm velgen
Banden. Schwalbe nog wat 2.35
Stuur. Velo Orange Klunker bar
Crankset. Retro Race Face
Zadelpen. Thomson
Zadel. Transition
Stuurpen. Velo Orange 50mm
Headset. Cane Creek
Remmen. Magura MT nog wat geloof ik. (Remkabel achter moet nog ingekort worden, ik ben niet zo'n barspinner.)
Tandbladen. Surly

Ding rijd in ieder geval heerlijk en dat was het doel en dus sowieso geslaagd!
Laatst gewijzigd door maverick76 op wo 19 februari 2020, 07:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Leuke bike ! :-q Laatst voor de gein een breed stuur van een opoe fiets op een reserve 26" Trek gemonteerd en dat reed eigenlijk best relaxed.
( moest ff goed nadenken wat je nou met een "barspinner" bedoelde 🤔, maar het kwartje viel uiteindelijk )
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Leuk :-q ....en herkenbaar; mijn lekkerste mtb is nog steeds mijn old-school starre KM. Vanmiddag weer eens lokaal rondje mee gedaan :-D :-D
Binnenkort met V-brakes gezien je vraag? :wink:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik dacht dat het Monocog was.
Pfff, Amerikaanse supermarkt fiets.
En dan afgeven op een Inbred....
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik vindt m cool ! :-q
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik ook hoor :kiss:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Zeker Amerikaanse supermarktfiets maar je word dood gegooid met Inbreds en ik wilde graag iets was je hier weinig ziet.

En Redline is voor mij ook een beetje jeugdsentiment moet ik eerlijk zeggen.

En idd er komen waarschijnlijk V-brakes op ipv de Magura's, hoe slechter de remmen zijn hoe beter :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik heb nog v-brakes op mijn KM "stadsfiets" ......en zo slecht remt dat niet vrgl met Avid BB7 :wink:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik heb ook V-brakes om mijn stadsfiets maar dat remt zeker niet slecht. In nattigheid remmen ze vaak nog beter dan schijfremmen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Grappig, iedereen heeft "stadsfietsjes" met v-brakes. En inderdaad dat remt zeker niet slecht. Als ik mijn xtr v-remmen hard indruk dan breken mijn wielen bijna haha. Dit zijn altijd leuke projecten om te zien.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Met goede kabels remmen V-brakes meer dan prima :-q

Heb ze zelf ook op de woon werk fiets. Grootste voordeel is nog dat ze niet gaan piepen. Daar heb je met schijfremmen wat sneller last van lijkt het, zeker als de blokken niet goed warm worden (stadsgebruik).

Geinig ding, ben benieuwd hoe je hem uiteindelijk gaat gebruiken/misbruiken :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2209
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

maverick76 schreef: wo 19 februari 2020, 07:03 En idd er komen waarschijnlijk V-brakes op ipv de Magura's, hoe slechter de remmen zijn hoe beter :lol:
Waarom dan geen cantilevers? Die zijn nog een stuk slechter dan V-brakes. Verder leuk fietsje, maar ik zou de Magura's er gewoon op laten.
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Cool cruisertje!

Als je echt slecht wil remmen, kan ik je van harte een terugtraprem aanbevelen! :lol:

En het lijkt wel of de 1x1, retro, cruiser, klunker, simpele crossertjes weer vaker voorbij komen.. iemand een lets ride? :winkie:
______Honzo ______ Jake______ Unit
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Die Magura's werken heel goed maar ik weiger 40 euro uit te geven aan inkorten kabel bij een gemiddelde fietsenboer die ze 9 van de 10 keer ook nog niet goed ontlucht.

Dan liever voor dat geld een setje V-brakes 😊.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dit soort projecten zijn altijd leuk om te doen. Goedkoop en lekker basic.

Het is weer fietsen zoals je "vroeger" deed toen het park aan het einde van je straat genoeg was om je 6 weken zomervakantie zoet te houden.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie