Stanton Switch9er

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Svebby
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 18:20
Mijn mountainbike: Cube LTD Race '16 - Canyon Neuron CF 9.0 '20

tjitm schreef: ma 2 maart 2020, 16:05 Vandaag voor het eerst uitgelaten in Schoorl. Even wennen na jaren een 26" fully te hebben gereden. Maar voelt zeker goed aan!
Voelt nu stukken stabieler en veel meer grip door de 29x2.6 banden en dat directere trapgevoel van een hardtail voelt erg prettig aan. Geen gebob meer :D
Grappig, na 5 jaar mijn HT over Schoorl te hebben gesleurd heb ik net een fully aangeschaft. Man...na de eerste rit dacht ik: " Waarom heb ik dit niet veel eerder gedaan?" :lol:
Maar ik hou mijn HT er nog bij hoor dus die zal ook nog genoeg uitgelaten worden :wink:

Mooi karretje trouwens!
Repetition is the mother of all skill
tjitm
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 28 april 2012, 23:21

Svebby schreef: vr 20 maart 2020, 21:09
tjitm schreef: ma 2 maart 2020, 16:05 Vandaag voor het eerst uitgelaten in Schoorl. Even wennen na jaren een 26" fully te hebben gereden. Maar voelt zeker goed aan!
Voelt nu stukken stabieler en veel meer grip door de 29x2.6 banden en dat directere trapgevoel van een hardtail voelt erg prettig aan. Geen gebob meer :D
Grappig, na 5 jaar mijn HT over Schoorl te hebben gesleurd heb ik net een fully aangeschaft. Man...na de eerste rit dacht ik: " Waarom heb ik dit niet veel eerder gedaan?" :lol:
Maar ik hou mijn HT er nog bij hoor dus die zal ook nog genoeg uitgelaten worden :wink:

Mooi karretje trouwens!
Als ik de nok afrijd over de brakebumps dan mis ik ook zeker het comfort dat de fully mij gaf. Maar ik vind de fiets veel responsiever in het algemeen. En ondanks dat de gewichten van beide fietsen vrijwel overeen komen voelt de Stanton lichter aan, maar dat zou ook kunnen komen omdat de huidige wiel/band combi lichter is dan wat ik had. De fully voelde logger aan, de Stanton is ondanks dat het een 29´er is speelser.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

tjitm schreef: zo 29 maart 2020, 12:10 Als ik de nok afrijd over de brakebumps dan mis ik ook zeker het comfort dat de fully mij gaf. Maar ik vind de fiets veel responsiever in het algemeen. En ondanks dat de gewichten van beide fietsen vrijwel overeen komen voelt de Stanton lichter aan, maar dat zou ook kunnen komen omdat de huidige wiel/band combi lichter is dan wat ik had. De fully voelde logger aan, de Stanton is ondanks dat het een 29´er is speelser.
Weet niet of je ooit met SPD hebt gereden of dat hebt overwogen, maar vooral op een HT geeft je dat de mogelijkheid om met je achterkant "wat lichter" te rijden. Je hoeft je wat minder schrap te zetten op brake bumps etc ..... ik merk duidelijk verschil als ik volgas de kuil in ros op Schoorl tussen SPD en Flats

edit: Prachtige fietsje trouwens 8) 8) :-q :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Blitse fiets. Zier er uit alsof 'ie met gemak over andere fietsers heen dendert :D
tjitm schreef: zo 29 maart 2020, 12:10 Als ik de nok afrijd over de brakebumps dan mis ik ook zeker het comfort dat de fully mij gaf. Maar ik vind de fiets veel responsiever in het algemeen. En ondanks dat de gewichten van beide fietsen vrijwel overeen komen voelt de Stanton lichter aan, maar dat zou ook kunnen komen omdat de huidige wiel/band combi lichter is dan wat ik had. De fully voelde logger aan, de Stanton is ondanks dat het een 29´er is speelser.
Afbeelding
Het is hier geen ponykamp!
tjitm
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 28 april 2012, 23:21

Aangezien ik toch niet helemaal één kon worden met deze mooie fiets is het frame overgenomen door een erg blije man buiten het forum om.

Blijkbaar ben ik toch het luie type fietser want ik ben weer overgestapt op een fully, en wel een Santa Cruz 5010!

Indien nodig kan het topic op slot.
Plaats reactie