Cannondale FSi carbon 3 (2016)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Reeds in een ander topic over een dropper al aangekondigd, sinds enkele weken eigenaar van deze klassieke racebak Cannodale FSi met lefty. Aangeschaft als goede tweedehands, om voor realtief weinig geld toch een stap vooruit te maken ten opzichte van de vorige Cube Reaction gtc. Eerst proefgereden op de carbon 2 uitvoering van dit jaar, en daardoor snel overtuigd van het concept an sich.
De prijs hiervan ging wel boven budget (ook van een 2019 model dat we nog stond), maar toen de LBS zei dat er pas eentje was ingeruild was ik toch snel verkocht.

De vorige eigenaar heeft geïnvesteerd in een lichte wielset, wel maar 19mm intern, wat tegenwoordig als erg smal wordt gezien. Gezien de slijtage van de banden vermoed ik dat er relatief veel weg-kilometers op gemaakt zijn. De specs (bold is anders dan origineel):

Frame F-Si Asymmetric, BallisTec Carbon, SPEED SAVE, PF30A, 1.5 Si Head Tube 29" (L)
Fork Lefty 2.0, 100mm, PBR Isolated Damper Technology with XC+ tune and updated controls, Offset - 50mm (S), 55mm (M-X)
Front Derailleur Shimano XT M8025
Rear Derailleur Shimano XT M8000, Shadow Plus 11-speed
Gears 22
Shifters Shimano XT M8000 11-speed
Chain set Cannondale Si, Ai, BB30, FSA 24/36 rings
Bottom Bracket Cannondale Alloy PressFit30
Cassette Shimano XT M8000, 11-42, 11-speed
Chain KMC X11-speed
Brakeset Magura MT-RACE w/ Storm SL Rotors, 180/160mm
Handlebars Cannondale C2 flat, 2014 double-butted alloy, 660mm
Stem Cannondale C1, 6061 Alloy, 1.5", 31.8, -5 deg.
Headset Cannondale HeadShok Si
Grips Cannondale Locking Grips
Wheelset Mavic Crossmax SLR tubeless ready
Front Tyre Schwalbe Racing Ralph EVO Performance, 29x2.1", tubeless ready
Rear Tyre Schwalbe Racing Ralph EVO Performance, 29x2.1", tubeless ready
Saddle Prologo Zero Satin

Tijd voor wat plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Nog wel 2x11 dus, maar voor mij is dat prima. Tot nu toe twee rondjes op gereden en het is vooral wennen aan de geometrie. De beperkingen zitten in mijzelf en niet in de fiets 8) . Had me voorgenomen om de bandjes eerst op te rijden, maar die 2.1 glijden toch wel erg snel weg...andere mogelijke upgrade is nog een Save zadelpen.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Plaats reactie