Project12 Vertigo

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Hope zadelpen?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Of toch maar meteen die AXS? :winkie:

En anders Thomson, da's altijd OK.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Hope aluminium heb ik niet echt in zwart gezien, en carbon heeft me teveel offset met 15mm

ASX komt er misschien ooit voor “erbij” niet voor zondagse rondjes.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooi rondje Nijmegen met 3 p12's gisteravond!

Afbeelding

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4126
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Beauty! En dan bedoel ik de fiets!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Thanx Michiel, was een prima dag op de trails gisteren :-q

OP zijn laatst sinds de Vertigo foto's door Michiel weet ik dat mijn foto's niet heel goed zijn. En hier zag ik het ook niet echt: ik leg dus mijn hele agressie in de bocht net voor dat filmpje begint ... buiten beeld dus :lol: :winkie: :roll:

Vertigo daarintegen lijft een schot in de roos, ook op de 550 hoogtemeters zowel omhoog en naar beneden. Klimt met gusto, houdt makkelijk het voorwiel aan de grond ook op steile korte klimmettjes. En de vering reageert goed op een paar klikjes compressie op de demper. Lijkt nu vooral meer actief, ik denk dat de demper ook "los" komt.

En in de afdaling stuurt het net als op het vlakke heerlijk, vering is sportief als bedoeld, maar gebruikt de volle 100mm zonder drama. De combinatie van zithoek-reach-stuurpen en balhoofdhoek voelt echt als een solide geheel. geeft vertrouwen. Bijvoorbeeld bij staand op de pedalen afdalen en kombochten nemen vond ik makkelijk een mooie flow. En ik voel dan het zadel precies tussen mijn benen recht onder mijn achterste. Ik kon bij wijze van spreken zo gaan zitten.

Waar ik bij testen op het vlakke nog een iets langere stuurpen zou willen voelde dat gisteren niet zo. In de klimmetjes heb ik hem niet nodig en en bij het flowy afdalen is de gewichtsverdeling toch iets meer naar achter. Dus een 50mm is het juiste compromis, voor XC in Drenthe kan een 60mm en voor echt technisch werk een 40mm als op de Vendetta. Verder reed ik als enige van de 5 zonder dropper, ging prima niet echt gemist, maar als ik hem had zou ik hem wel gebruiken.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Het was mooi om te zien hoe hard je overal ging, ik voel het nu wel.... En dat op een fiets met een geometrie die door sommigen (the usual suspects
;-) ) hier als overkill voor NL wordt gezien, met ook nog eens een loodzwaar stalen frame. Mijn verwachtingen waren hooggespannen, maar zeker overtroffen, zowel qua ride als looks. :D
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Het is een plaatje! En hij doet het ook nog eens goed, wat wil een mens nog meer :-q
'BUILT not Bought '
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik heb inmiddels nog eens 100 trail km met de Vertigo gedaan en het blijft fantastisch gaan. Hij heeft vorige week zijn eerste modder gezien, en zelfs het schoonmaken van de Yoke viel nog wel mee. 8)

De demper is nu wel ingereden en echt "los". Op de vlakke Drentse XC rondes voelt de bike het best in balans in de op een na zwaarste compressie stand, de klimstand zeg maar. Daarmee is hij mooi XC straf terwijl het toch nog best comfortabel is. En dat is nu dus met 1 stand meer compresie dan de eerste paar ritten. Ik merk ook opnieuw dat de zit voor XC wat langer mag, dus de stuurpen van 60mm is besteld, hopelijk komt ie snel. HIj moet uit de UK komen dat is geen zekerheidje., Ik heb ook nog eens 5 Psi lucht uit de vork gelaten, nog iets verder onder de "advies" waarde voor mijn gewicht. En de rebound 2 klikjes ingedraaid nu 5-6 "in" vanaf vol open. Netto gebruik ik nu wat meer veerweg, met iets meer demping dat matched de achterkant.

En het blijft maar bekertjes regenen op Strava elke keer als ik de Vertigo meeneem. Rondje Gieten/Gasselte gedaan, dat doen we vaker vanuit Assen, op Strava al een keer of 40. Het was een social ride, netjes wachten op elkaar, ik heb maar op een paar plekken even gas gegeven. Meteen een trits PRen erbij, nog niet eerder zo znel geweestrond het meer. Terwijl het parcours daar best stukken los zand heeft, dus er zit nog wel rek in. Het relatieve gemak waarmee het allemaal gebeurt valt ook op.

De set Wolfpacks Speed 2.4 heben hier vast ook hun aandeel in. Ik ben nu begonnen systematisch de druk 1 Psi per kant te verlagen tot ik de ondergrens vind. Begonnen op 1.2-1.3 bar, 18-20 Psi was ik dit weekeinde met 17-19 onderweg en dit werkt prima ook op stukjes Asfalt. Met meer tractie, grip en comfort, niet rollen. Ik houd dit nog een paar ritten zo en dan naar 16-18.

Enjoy!!

Dit is SYS dus nog een van de shots van Suravida uit Nijmegen
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

16 PSI, dat is 1,1 bar! :o
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Goed om te horen dat hij nog steeds hard gaat. :-q :D

Ik vond deze foto ook nog van onze rit bij Nijmegen, mag eigenlijk niet ontbreken. :winkie: (Links 12.023 en rechts 12.005)

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ad58 schreef: ma 1 juni 2020, 08:56 16 PSI, dat is 1,1 bar! :o
Yup, maar bedenk wel dat 1,2 en een beetje al werkte op de afdalingen van Nijmegen en het is echt plat hier. En dat 17-19 goed gaat wil niet zeggen dat 16-18 het ook nog doet.

Dat gezegd, alle drukken zijn op mijn Joe Blow pomp en die kan er makkelijk een tiende naaast zitten.
Hij is wel goed geijkt, alleen op mijn “bum-o-meter” 8)

@suravida drie schoonheden bij elkaar :winkie:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Heckler40 schreef: ma 1 juni 2020, 11:53 ...@suravida drie schoonheden bij elkaar :winkie:
Solliciteer je nu naar een opmerking die te gemakkelijk is, en die ik daarom ook niet zal maken? :wink: :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Trage reactie, maar inderdaad @kermit Pun Intended :winkie:

Deze week kwam de nieuwe stuurpen aan, iets meer als een week is volgens mij niet zo slecht uit de UK. Het is een 60mm, wat ook de ontwerp waarde is. Ik had geen 60 liggen en wel 50mm dus daar is hij op ingereden. Ik was ook voorzichtig vawege de 500 reach, langer dan alles hiervoor. Maar ik voelde op de vlakke XC rondes al snel behoefte aan iets langere zit. Het is maar 10mm maar ik houdt meteen makkelijker druk op het voorwiel in snel genomen bochten. En de Vertigo houdt daarmee strakker de ingezette bocht radius vooral aan het einde van een (scherpe) bocht. :-q

Ook heb ik nog eens flink aan de dempers gedraaid, de Manitou achter werd in gebruik steeds losser. HIj voelde wat plush vergeleken met de vork en de laatste ritten draaide ik daarom de compressie demping hoog. Vandaag koos een andere benadering: de rebound van de RS-1 verder open, en de rebound van de Manitou een kwart slag dicht, met de compressie demping weer lichter. Beide zijn vrij stevige ingrepen, ik wilde het weten als deze richting verkkerd is. Maar in de nieuwe settings voelde de RS-1 en de balans met achter eigenlijk heel OK. Straf als bedoeld, maar ik gebruikte voor en achter wel 80% van de veerweg. Wordt vervolgd, misschien een keer de Shockwiz eraan wagen.

Meteen vandaag de proef op de som genomen op een rondje wat ik regelmatig rijd. Her en der gericht gas gegeven en toch weer een paar aardige PRen gereden/gevenaard en zelfs een 2-tal KOM's er bij. De nieuwe settings zijn zeker "bruikbaar" 8)

Enjoy!!

Fotootje van de nieuwe cockpit met de Nukeproof Horizon 60mm
Afbeelding

De stuurpen bouwt ook mooi laag, de carbon stuurbuis steekt er weer door.
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Gisteren de Vertigo uitgelaten in het bos bij Schipborg en op de Strubben. Nieuwe cockpit set-up is top, en de snelheid blijft met relatief gemak komen, het was niet allemaal nieuw bike syndroom. En de Rododendrons komen aan het einde van de bloeitijd,

Kleurrijk in het bos:
Afbeelding

Afbeelding

PS Een makker postte deze link op Strava https://youtu.be/Z5jvQwwHQNY Vertigo
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie