Project12 Vertigo

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Dit blijft wel een van de mooiste fietsen die hier voorbij gekomen is afgelopen tijd :-q
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Prachtige fiets, mooi doordacht concept. Benieuwd hoe de nieuwe dempertune gaat bevallen, altijd weer spannend. Mooi hoor!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Vandaag een proefrit gedaan in het Boerbos bij Rolde op de route daar. Mooie nieuwe singletrack segmenten zijn onlangs nog weer toegevoegd, goed bezig daar

Nog niet alle settings helemaal doorlopen maar al wel de balans tussen voor en achter gevonden. En het erdoor trappen bij aanzetten is weg, en over het algemeen is demper bij aanzzetten mooi stabiel. Het pedaal platform lijkt een beetje frequentie afhankelijk, als ik licht "spin" heb ik nog iets beweging in de demper, maar als ik op wat lagere toeren flink kracht zet is hij juist heel mooi stabiel. En als ik meer low speed compressie demping indraai gaat de bobbing ook netjes weg. Alles nofg op een sag setting gedaan, er is zeker nog wat meer mogelijk.

De wielen zijn top, niets aan te merken, licht en stijf, instant engagement.
En de Race Cross cpmbi was voor het natte parcours met veel bladeren de juiste keus.

Enjoy!!

Herfstkleuren en veel b;ad op de route
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Klinkt veelbelovend :-q Plan was om voor mijn nieuwe Mk3 Vertigo ook een Mcleod aan te schaffen en jouw ervaring daarbij te gebruiken, maar ik heb net per ongeluk een Ohlins bij Rcz besteld.... :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Voor jou een fijn fietsje om op te rijden voor mij een fijn fietsje om naar te kijken, blijft een plaatje 8) :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

suravida schreef: za 31 oktober 2020, 14:34 Klinkt veelbelovend :-q Plan was om voor mijn nieuwe Mk3 Vertigo ook een Mcleod aan te schaffen en jouw ervaring daarbij te gebruiken, maar ik heb net per ongeluk een Ohlins bij Rcz besteld.... :winkie:
Verleidelijk was dat idd wel :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Top Tip :-q ! Ik heb ook een besteld. Zelfde maat demper in de Vertigo en de Intense en die laatste heeft ook een Ohlins vork. Ik ben wel benieuwd.

Vandaag een andere setting geprobeerd op de zondagse rit met de vaste mannen. Veel droger en met een zonnetje erbij, prachtige herfstrit. Deels dezelfde trails maar op een rustiger tempo dus niet 1 op 1 vergelijkbaar. Gisteren met de o-ringetjes gezien dat de veerweg voor-achter prima in balans was dus de sag heb ik niet niet aangepast.

De variant was om meer rebound in te draaien en op de lagere compressie standen te rijden. Wat anders was is een sportief straffer gevoel en iets minder veerweg achter gebruikt dan gisteren. Maar zeker niet oncomfortabel en heel gecontroleerd, stabiel. De Vertigo geeft nooit het gevoel van een bokkende achterkant, ook niet bij uitkomen van snel genomen compressies.

En verder zie ik toch dat de achterkant behoorlijk actief is ondanks het straffe karakter. Dat actieve zie ik ook terug in wat pedal bob op het vlakke. Maar net als gisteren wordt hij als ik met meer kracht aanzet stabieler. En met de hogere compressie standen is dat er anders ook grotendeels uit te draaien. (overigens zie ik dat de nieuwe chique Scalpel van een maat het ook heeft). Dat stabiele onder krachtig aanzetten heeft hij ook op een kort steil klimmetje. Het gaat een meter of 3 omhoog met wat 45%? en daar geeft hij prima tegendruk. Heeft het pedaal platfrom een activeringsniveau of zo?

Nog te doen: deze settings op full speed over dezelfde trail, een setting met minder sag (de "Race" stand zeg maar) en een keer een route met een langere afdaling met meerdere hits op snelheid.

Enjoy!!

en SYS dus een plaatje, zo is ie op zijn mooist ja 8)
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Herfst/Winter 2020, de zonneschijn maakt het verschil

Afbeelding

Plaatje beter dan 1000 woorden

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Een plaatje is het zeker. Ohlins nog niet binnen? Typisch RCZ? :bier:
Waar woke is, is vuur
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Idd nog niets van de Ohlins gehoord.

Is nog wel een puntje voor intern debat, die demper past ook in de Intense en die heeft al een Ohlins vork.
En de Manitou is nu met de aangepaste custom tune wel goed toergerust voor de Vertigo.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Vandaag een lang geplande rit op de Sallandse heuvelrug gemaakt, en wat een dag hadden we uitgekozen :kiss:
Na een uur hield het op met zachtjes regenen zeg maar. En we waren beiden toch blij er in elk geval uit te zijn geweest.
Op een andere dag zijn delen van die route mooie tracks en dan plakken we Rijssen er nog aan denk ik.

Enjoy!!

Afbeelding
Het plastic zakje van om de telefoon hebben we weer meegenomen 8)
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Alleen Rijssen is al de moeite waard.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Marco79 schreef: wo 23 december 2020, 23:20 Alleen Rijssen is al de moeite waard.
Dat is t zeker. Afgelopen weekend nog een rondje gedaan en de track ligt er fantastisch bij. Hoewel na de afgelopen 3 dagen regen kan hij wel wat natter zijn inmiddels.

En die Vertigo blijft een plaatje. :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

heb ik weer, de verkeerde route gekozen dus? :wink:

Gisteren was echt zeiknat, maar het was goed te doen en nu hebben we toch 30km gedaan. Als we met de kortere route waren begonnen hadden we de lange erna ook niet meer gedaan. Het was echt soppen in de winterboots, gewoon via de benen erin gelopen. Alles onder het middel was verzadigd met water en bekleed met modder, daar kan de spray baggy niet tegenop. En mijn regenjack hield het nog best wel droog maar woog 2,5 kilo van de verzamelde modder.

Komen zeker een keer terug.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Rijssen is een achtbaan, waar ik verwacht dat jij met deze fiets je prima kan vermaken.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie