Project12 Vertigo

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@balboa, Ik heb ook nog een hele serie bikes in de "dream garage" opgebouwd, free your mind and keep riding.

@ tiewrap Ik ben ook van het laag gewicht bij behoud van functie. Voor dit staal wegen we een (1) extra kilo ten opzichte van de Tallby voorganger, zeg maar "mainstream" carbon volgeveerd en wel wat meer nog voor echte lightweight frames.

Voor de NL routes die ik het vaakst rijd is dat voor mij geen issue, ik heb wel meer bikes met iets extra wegen. Licht is fijn, maar mijn Vendetta is zeker geen lichtgewicht en ook dat is good fun. Verder heb ik goed proefgereden op 2 Vertigo's, ook met wat bekertjes op Strava.

@ Project12 Enduro ik zeg bring it ON :winkie:

@ HdB :winkie: :winkie: :-q

Enne je bent van harte uitgenodigd om mee te doen, ik ben nog niet gecommit aan de paint.....

Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op zo 29 maart 2020, 16:29, 2 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Jeetje....

ZIt te weinig op het forum of anderen teveel, pg 3 voordat ik pas kan reageren op je nieuwe bike.

Mooi project Nol, als had ik eigenlijk van jou wel een custom titanium frame verwacht :tong
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Als ie maar niet paars met blauw wordt :winkie:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@ Big Deef duidelijk geval van wij teveel ik hoop dat jij wat nuttigers hebt gedaan vandaag 8)

@ Zonoskar dat durf ik wel te beloven. :-q
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Heb je al een verdere specklist @Heckler?

Ik zie een RS1, en verder?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

De speclist gaat zich als mijn andere projecten over een periode van een paar maanden ontwikkelen. Ik begin met wat ik al heb en kijk wat goed werkt en wat anders kan en dan ontwikkelt zich de definitieve build. Dit frame is wel heel bijzonder en dus ga ik wel pogen om met de launch versie heel dicht bij te komen. Als de eerste complete build plaatjes hier komen ga ik zoiets moois niet "ontsieren".

Zekerheden:
Frame Project12 Vertigo custom L/XL
Demper Manitou McLeod
Vork Rockshox RS-1 120 mm
Aandrijving SRAM X01 Eagle AXS groep
Wielen Zoran carbon 30mm intern op Bitex
Banden 2x Wolfpack Speed 2.4
Remmen Hope X2 of Formula R0 oval (licht)

Nog te kiezen zijn sturen en zitten, passen en meten met veel keuzes.

Zeker is dat hij (zij?) een vaste zadelpen krijgt, geen dropper op de zondagochtend ronde met de vaste mannen. Er komt wel een dropper bij voor "gelegenheden". Ik ben intussen overtuigd van AXS, heb het een paar maanden op de Ripley en ik vind het top. Kon Michiel meteen een leiding doorvoer minder in het frame laten zetten, en ik heb nu ook voor de dropper geen doorvoer.

Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op zo 29 maart 2020, 16:30, 2 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
frankyeti
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:53

Wauw! Laat hem aub RAW!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Raw staal ja? Zou t niet doen joh..
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Raw onbehandeld is helemaal tof. Als het na jaren meer word dan vliegroest dan je alsnog lakken.

Ik ziet helemaal voor me, zo'n roestig frame met een RS-1 bling vork en hele cleane spulletjes. Ik hou er van.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Different strokes for different folks. Ik vind de staal en brons kleuren mooi, maar een goeie paintjob vind ik mooier.

Raw raw gaat idd (vlieg) roesten en is niet mijn ding. Clearcoat over raw kost eerst een berg scotchbrite en elbow grease om hem strak te krijgen. En dan treedt er na verloop van tijd toch verkleuring onder de clearcoat op. Ook niet mijn ding.

Om het goed te maken hier wat extra plaatjes nog in de raw kleurstelling.

Enjoy!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
frankyeti
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:53

M.i. strak genoeg voor blanke lak!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Daar wel, maar de yoke niet. :wink: En daarbij heb ik ondertussen wel weer even genoeg blank gecoate frames afgeleverd, ik zie nu liever een mooie paintjob. 8)

Maar mocht je er ook 1 willen bestellen dan kunnen we het er best nog eens over hebben. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Deze zag ik al op social media voorbij komen; wat een gaaf ding

@suravida; maak je fillets lelijker, dan krijg je vast minder 'clear' aanvragen ;)
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Ho es ff! Zag deze ook al voorbij komen op de sociale media kanalen!! Nu zie ik dat deze voor jou is Heckler!
Erg mooi geworden, moet even wennen aan die omgekeerde vork maar zal best dik in orde komen met een mooie paintjob straks :-q
Stalen fully is sowieso altijd +1 :-q

ik zou zeggen "Enjoy"!! :winkie:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Grote voordeel van zo'n USD vork is dat de paintjob mooi door loopt op de vork poten.
Plaats reactie