Giant Trance E (E-MTB)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

De Nomad verkocht vh weekend, vandaag deze aangeschaft; Giant Trance E+ 2.
2019 model, is een demofiets geweest.
280km gemaak, dus zgan met een hele mooie korting.
Het fietsen (op de parkeerplaats) uiteraard wennen.
Korte bochten gaat prima, is goed wendbaar.
Het voorwiel omhoog krijgen is andere koek...
Zo een uitgebreide testrit op de route route Nijmegen.
Eindelijk weer eens knallen op die route zonder halverwege helemaal kapot te zijn.

Afbeelding

En qua looks, tja dat is even wennen...
Ik heb ze lelijker gezien, maar ook mooier.
Ben er wel tevreden over.

Geen zin om te typen dus speclist gekopieerd van de site :)

Frame ALUXX SL-grade aluminum, Advanced forged composite upper rocker, 140mm Maestro suspension system
Voorvork Fox 36 Float Rhythm 27.5+ 150mm, EVOL, Grip Damper, Sweep adjust, Boost 110x15QR, e-Bike optimized
Demper Fox Float DPS Performance, EVOL Large Volume sleeve, 3-position lever, 185x52.5mm Trunnion mount, custom tuned
Stuur Giant Contact 35 Trail, 35x800mm
Stuurpen Giant Contact SL 35
Zadelpen Giant Contact Switch, dropper, 30,9mm, under bar remote lever
Zadel Giant Contact, Neutral
Shifters Shimano SLX
Voorderailleur MRP 1X CS custom
Achterderailleur Shimano Deore XT, 11-Speed, Shadow+
Remmen Shimano BR-MT520, 4-piston, hydraulic disc, 203mm
Remhendels Shimano BL-MT520, i-spec II
Cassette Shimano HG-M7000, 11-46T,
Ketting KMC e.11 Turbo,
Crankset Praxis Wavetm 36T Cold
Velgen Giant AM 27.5+, 35mm
Naven Giant eTracker Boost
Banden Maxxis Minion DHF 27.5x2.6"
Motor Giant SyncDrive Pro powered by Yamaha
Accu Giant EnergyPak 500, 36V 13.8Ah integrated Lithium-Ion
Laatst gewijzigd door Jamis Diablo op vr 8 mei 2020, 20:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb gezien hoe zwaar je het had in de Alpen op je analoge fiets, dus ik snap het helemaal. Kan niet wachten om een paar mooie dagtochten rondom Livigno en St Moritz te gaan maken. (Waarbij jij dan uitgebreid op mij mag gaan wachten :winkie: )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ja dat was een top combinatie. :-D
3000m hoogte, gekneusde ribben, astma en de grootste tandwielen die waren versleten.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Prima fietsje toch, en als je daarmee weer lekker kunt biken :-q
Vond die van 1 april kwa geo wel een stuk mooier.. maar deze giant ziet er verder ook goed uit! ;)
Veel veilige kilometers ermee!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik vind die Giants binnen het totale e-mtb aanbod er prima uitzien.
Het uiterlijk is in balans, zonder vormen die de lijn compleet vernaggelen zoals bijvoorbeeld bij elke Haibike ;-)

Moeten wennen is logisch, er hangen nogal wat extra kilo's aan in vergelijking met een analoge bike maar dat is een kwestie van een paar ritten. Zelf moest ik het meest wennen aan langzaam technisch klimmen (tijdens mijn eerste Alpentrip met de e-mtb), omdat je dan ook echt het inkomen van de motor moet leren doseren.
Het sturen op singletracks vroeg juist verbazingwekkend weinig gewenning bij mij, daar stond ik echt van te kijken. Knap hoe ze het voor elkaar krijgen dat 23kg niet als een tank voelt. (Al is de Giant dacht ik wel wat langer gebouwd dan de Merida's).

Het voorwiel wil de lucht wel in, althans bij mijn fiets is dat geen probleem. Alleen niet in de laagste ondersteuningsstand :D
Van wat ik begrepen heb (zelf geen ervaring mee) komt de Yamaha/Giant motor er al bij lage trapfrequenties flink in dus dat wiel moet omhoog te krijgen zijn... maar dan nog gedoseerd!

Have fun, ik ben toevallig de laatste weken ook twee keer in Nijmegen geweest.
Goeie plek om aan het bochtenwerk met >20kg fiets te wennen! :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Waarom had je die display stand nodig, je kat werkt net zo goed :lol:
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: di 21 april 2020, 13:27 Afbeelding
Mind the cat!

En veel plezier ermee
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Ik vind em er wel goed uitzien, ben erg benieuwd hoe de motor presteert en hoe de fiets jou bevalt.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik keur hem goed! :lol: En bovendien een Fox 36, dan kan het haast al niet meer verkeerd! :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Mooie fiets Jeroen. Daar ga je veel plezier van hebben.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Vanmiddag de eerste rit mee gemaakt op de paarse route en een smile van oor tot oor, ik heb al jaren niet zo'n lol gehad op een route.
Waar ik normaal na een paar klimmen al half dood was, rij ik ze nu relaxed op.
Daardoor genoeg power over om die nieuwe top aangelegde singletracks over te knallen.
Sommige stukken heb ik een paar keer over gedaan, zitten echt mooie kombochten in. :-q
Qua handeling, de kombochten gaan goed, door het lage zwaartepunt voel je het extra gewicht niet storend.
Bij springen en een dropje moet je echt meer gewicht naar achteren zetten, anders zakt de voorkant veel te snel.
De wielbasis is wel wat langer dan de Nomad, dus echt krappe bochten kosten wat meer moeite.
De motor pakt direct op, de meeste motoren ondersteunen wanneer de crank een stukje is gedraaid, deze direct wanneer er wat druk op staat.
Dat voelt wel heel natuurlijk en geleidelijk aan. Nadeel is wel dat als je stil staat met je voet op het pedaal en het pedaal staat niet helemaal onder, dan voel je motor een beetje stotteren.
Het mooie van wat extra power is dat op de rode route ook heuvel op mooie bochten liggen die ik nu met een behoorlijke snelheid kan pakken.
Dat lukt zonder ondersteuning nooit.
Conclusie; ik ben er erg blij mee, het geeft mij de mogelijkheid om weer met veel plezier een hele route te kunnen rijden op een leuk tempo zonder dat ik half dood ga.
En ik heb alsnog een goede training gehad, want het gaat echt niet vanzelf allemaal.
Echt ideaal. :-q
mauke schreef: di 21 april 2020, 14:13 Prima fietsje toch, en als je daarmee weer lekker kunt biken :-q
Vond die van 1 april kwa geo wel een stuk mooier.. maar deze giant ziet er verder ook goed uit! ;)
Veel veilige kilometers ermee!
Dat is exact wat deze fiets is, ik kan weer lekker biken.
Die vorige was dan ook wel een dreambuild.
kermit schreef: di 21 april 2020, 15:38 Moeten wennen is logisch, er hangen nogal wat extra kilo's aan in vergelijking met een analoge bike maar dat is een kwestie van een paar ritten. Zelf moest ik het meest wennen aan langzaam technisch klimmen (tijdens mijn eerste Alpentrip met de e-mtb), omdat je dan ook echt het inkomen van de motor moet leren doseren.
Het sturen op singletracks vroeg juist verbazingwekkend weinig gewenning bij mij, daar stond ik echt van te kijken. Knap hoe ze het voor elkaar krijgen dat 23kg niet als een tank voelt. (Al is de Giant dacht ik wel wat langer gebouwd dan de Merida's).
Deze is inderdaad langer met 475mm, en de crank zit ook minder ver naar achteren dan bij Bosch en Shimano. Maar op al die krappe bochten op de rode route had ik er niet echt last van.

Het voorwiel wil de lucht wel in, althans bij mijn fiets is dat geen probleem. Alleen niet in de laagste ondersteuningsstand :D
Met ondersteuning lukt zeker wel, maar het moet ook lukken als je niet kan trappen, dus een manual.

Van wat ik begrepen heb (zelf geen ervaring mee) komt de Yamaha/Giant motor er al bij lage trapfrequenties flink in dus dat wiel moet omhoog te krijgen zijn... maar dan nog gedoseerd!

Have fun, ik ben toevallig de laatste weken ook twee keer in Nijmegen geweest.
Goeie plek om aan het bochtenwerk met >20kg fiets te wennen! :D
Als je er weer bent laat het even weten, doen we samen een rondje, woon 10 (oh nee nu 5 :-D ) minuten van de route.
Makkelijk schreef: di 21 april 2020, 17:09 Waarom had je die display stand nodig, je kat werkt net zo goed :lol:
Ja handig he zo'n kat, deze dikke tractor banden passen net niet in die stand.
Maar die is wel ideaal voor mijn HT en gravel. :-q
bert l. schreef: di 21 april 2020, 18:23 En veel plezier ermee
Thanks
superrob schreef: di 21 april 2020, 18:51 Ik vind em er wel goed uitzien, ben erg benieuwd hoe de motor presteert en hoe de fiets jou bevalt.
Motor doet het goed, pakt lekker op, kracht genoeg en maakt niet zo'n irritant hoog geluid.
Ad58 schreef: di 21 april 2020, 18:55 Ik keur hem goed! :lol: En bovendien een Fox 36, dan kan het haast al niet meer verkeerd! :bier:
Die is wel lekker stijf ja, al merk ik wel dat het een Rhythm is. Kom van een Pike RTC3 en die vangt de kleine hobbels wel beter op.
Al moet ik de druk beter afstellen, zat op 75% vd veerweg.
De 35mm alu stuurpen en stuur, en dunne handvatten helpen dragen dan ook niet echt bij aan comfort.
Ik ga er een Renthal carbon en mijn vertrouwde Ergon GE1 handvatten op zetten.
CC-Rider schreef: di 21 april 2020, 19:05 Mooie fiets Jeroen. Daar ga je veel plezier van hebben.
Thanks, is vandaag al zeker gelukt!
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Zoals je zelf al aangeeft geeft dit ook nog wat extra's mee, zodat je snelheid kunt hebben op plaatsen waar je het anders normaal nooit zou kunnen hebben.
Ik zou er ook wel plezier mee hebben hoor!

En mocht je je afvragen hoe speels een ebike kan zijn:

https://youtu.be/lh3mTas-ZEg

Have fun! 👍
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Mooi ding. Ik ben erg benieuwd hoe hij je gaat bevallen de komende tijd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Gaaf man, geniet ze!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Mooie cat, maine coon ? Oja en ook mooie fiets, enjoy
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Plaats reactie