De Nomad verkocht vh weekend, vandaag deze aangeschaft; Giant Trance E+ 2.
2019 model, is een demofiets geweest.
280km gemaak, dus zgan met een hele mooie korting.
Het fietsen (op de parkeerplaats) uiteraard wennen.
Korte bochten gaat prima, is goed wendbaar.
Het voorwiel omhoog krijgen is andere koek...
Zo een uitgebreide testrit op de route route Nijmegen.
Eindelijk weer eens knallen op die route zonder halverwege helemaal kapot te zijn.
En qua looks, tja dat is even wennen...
Ik heb ze lelijker gezien, maar ook mooier.
Ben er wel tevreden over.
Geen zin om te typen dus speclist gekopieerd van de site
Frame ALUXX SL-grade aluminum, Advanced forged composite upper rocker, 140mm Maestro suspension system
Voorvork Fox 36 Float Rhythm 27.5+ 150mm, EVOL, Grip Damper, Sweep adjust, Boost 110x15QR, e-Bike optimized
Demper Fox Float DPS Performance, EVOL Large Volume sleeve, 3-position lever, 185x52.5mm Trunnion mount, custom tuned
Stuur Giant Contact 35 Trail, 35x800mm
Stuurpen Giant Contact SL 35
Zadelpen Giant Contact Switch, dropper, 30,9mm, under bar remote lever
Zadel Giant Contact, Neutral
Shifters Shimano SLX
Voorderailleur MRP 1X CS custom
Achterderailleur Shimano Deore XT, 11-Speed, Shadow+
Remmen Shimano BR-MT520, 4-piston, hydraulic disc, 203mm
Remhendels Shimano BL-MT520, i-spec II
Cassette Shimano HG-M7000, 11-46T,
Ketting KMC e.11 Turbo,
Crankset Praxis Wavetm 36T Cold
Velgen Giant AM 27.5+, 35mm
Naven Giant eTracker Boost
Banden Maxxis Minion DHF 27.5x2.6"
Motor Giant SyncDrive Pro powered by Yamaha
Accu Giant EnergyPak 500, 36V 13.8Ah integrated Lithium-Ion
Giant Trance E (E-MTB)
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Jamis Diablo op vr 8 mei 2020, 20:44, 2 keer totaal gewijzigd.
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Ik heb gezien hoe zwaar je het had in de Alpen op je analoge fiets, dus ik snap het helemaal. Kan niet wachten om een paar mooie dagtochten rondom Livigno en St Moritz te gaan maken. (Waarbij jij dan uitgebreid op mij mag gaan wachten )
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Ja dat was een top combinatie.
3000m hoogte, gekneusde ribben, astma en de grootste tandwielen die waren versleten.
3000m hoogte, gekneusde ribben, astma en de grootste tandwielen die waren versleten.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 841
- Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
- Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade
Prima fietsje toch, en als je daarmee weer lekker kunt biken
Vond die van 1 april kwa geo wel een stuk mooier.. maar deze giant ziet er verder ook goed uit!
Veel veilige kilometers ermee!
Vond die van 1 april kwa geo wel een stuk mooier.. maar deze giant ziet er verder ook goed uit!
Veel veilige kilometers ermee!
Dartmoor Primal
viewtopic.php?f=14&t=151350
SpectralONN
viewtopic.php?f=14&t=149777&p=2577465#p2577465
viewtopic.php?f=14&t=151350
SpectralONN
viewtopic.php?f=14&t=149777&p=2577465#p2577465
-
- Moderator
- Berichten: 16709
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Ik vind die Giants binnen het totale e-mtb aanbod er prima uitzien.
Het uiterlijk is in balans, zonder vormen die de lijn compleet vernaggelen zoals bijvoorbeeld bij elke Haibike
Moeten wennen is logisch, er hangen nogal wat extra kilo's aan in vergelijking met een analoge bike maar dat is een kwestie van een paar ritten. Zelf moest ik het meest wennen aan langzaam technisch klimmen (tijdens mijn eerste Alpentrip met de e-mtb), omdat je dan ook echt het inkomen van de motor moet leren doseren.
Het sturen op singletracks vroeg juist verbazingwekkend weinig gewenning bij mij, daar stond ik echt van te kijken. Knap hoe ze het voor elkaar krijgen dat 23kg niet als een tank voelt. (Al is de Giant dacht ik wel wat langer gebouwd dan de Merida's).
Het voorwiel wil de lucht wel in, althans bij mijn fiets is dat geen probleem. Alleen niet in de laagste ondersteuningsstand
Van wat ik begrepen heb (zelf geen ervaring mee) komt de Yamaha/Giant motor er al bij lage trapfrequenties flink in dus dat wiel moet omhoog te krijgen zijn... maar dan nog gedoseerd!
Have fun, ik ben toevallig de laatste weken ook twee keer in Nijmegen geweest.
Goeie plek om aan het bochtenwerk met >20kg fiets te wennen!
Het uiterlijk is in balans, zonder vormen die de lijn compleet vernaggelen zoals bijvoorbeeld bij elke Haibike
Moeten wennen is logisch, er hangen nogal wat extra kilo's aan in vergelijking met een analoge bike maar dat is een kwestie van een paar ritten. Zelf moest ik het meest wennen aan langzaam technisch klimmen (tijdens mijn eerste Alpentrip met de e-mtb), omdat je dan ook echt het inkomen van de motor moet leren doseren.
Het sturen op singletracks vroeg juist verbazingwekkend weinig gewenning bij mij, daar stond ik echt van te kijken. Knap hoe ze het voor elkaar krijgen dat 23kg niet als een tank voelt. (Al is de Giant dacht ik wel wat langer gebouwd dan de Merida's).
Het voorwiel wil de lucht wel in, althans bij mijn fiets is dat geen probleem. Alleen niet in de laagste ondersteuningsstand
Van wat ik begrepen heb (zelf geen ervaring mee) komt de Yamaha/Giant motor er al bij lage trapfrequenties flink in dus dat wiel moet omhoog te krijgen zijn... maar dan nog gedoseerd!
Have fun, ik ben toevallig de laatste weken ook twee keer in Nijmegen geweest.
Goeie plek om aan het bochtenwerk met >20kg fiets te wennen!
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- Ad58
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2751
- Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
- Mijn mountainbike: Niner Ros 9
Ik keur hem goed! En bovendien een Fox 36, dan kan het haast al niet meer verkeerd!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.
A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Vanmiddag de eerste rit mee gemaakt op de paarse route en een smile van oor tot oor, ik heb al jaren niet zo'n lol gehad op een route.
Waar ik normaal na een paar klimmen al half dood was, rij ik ze nu relaxed op.
Daardoor genoeg power over om die nieuwe top aangelegde singletracks over te knallen.
Sommige stukken heb ik een paar keer over gedaan, zitten echt mooie kombochten in.
Qua handeling, de kombochten gaan goed, door het lage zwaartepunt voel je het extra gewicht niet storend.
Bij springen en een dropje moet je echt meer gewicht naar achteren zetten, anders zakt de voorkant veel te snel.
De wielbasis is wel wat langer dan de Nomad, dus echt krappe bochten kosten wat meer moeite.
De motor pakt direct op, de meeste motoren ondersteunen wanneer de crank een stukje is gedraaid, deze direct wanneer er wat druk op staat.
Dat voelt wel heel natuurlijk en geleidelijk aan. Nadeel is wel dat als je stil staat met je voet op het pedaal en het pedaal staat niet helemaal onder, dan voel je motor een beetje stotteren.
Het mooie van wat extra power is dat op de rode route ook heuvel op mooie bochten liggen die ik nu met een behoorlijke snelheid kan pakken.
Dat lukt zonder ondersteuning nooit.
Conclusie; ik ben er erg blij mee, het geeft mij de mogelijkheid om weer met veel plezier een hele route te kunnen rijden op een leuk tempo zonder dat ik half dood ga.
En ik heb alsnog een goede training gehad, want het gaat echt niet vanzelf allemaal.
Echt ideaal.
Die vorige was dan ook wel een dreambuild.
Maar die is wel ideaal voor mijn HT en gravel.
Al moet ik de druk beter afstellen, zat op 75% vd veerweg.
De 35mm alu stuurpen en stuur, en dunne handvatten helpen dragen dan ook niet echt bij aan comfort.
Ik ga er een Renthal carbon en mijn vertrouwde Ergon GE1 handvatten op zetten.
Waar ik normaal na een paar klimmen al half dood was, rij ik ze nu relaxed op.
Daardoor genoeg power over om die nieuwe top aangelegde singletracks over te knallen.
Sommige stukken heb ik een paar keer over gedaan, zitten echt mooie kombochten in.
Qua handeling, de kombochten gaan goed, door het lage zwaartepunt voel je het extra gewicht niet storend.
Bij springen en een dropje moet je echt meer gewicht naar achteren zetten, anders zakt de voorkant veel te snel.
De wielbasis is wel wat langer dan de Nomad, dus echt krappe bochten kosten wat meer moeite.
De motor pakt direct op, de meeste motoren ondersteunen wanneer de crank een stukje is gedraaid, deze direct wanneer er wat druk op staat.
Dat voelt wel heel natuurlijk en geleidelijk aan. Nadeel is wel dat als je stil staat met je voet op het pedaal en het pedaal staat niet helemaal onder, dan voel je motor een beetje stotteren.
Het mooie van wat extra power is dat op de rode route ook heuvel op mooie bochten liggen die ik nu met een behoorlijke snelheid kan pakken.
Dat lukt zonder ondersteuning nooit.
Conclusie; ik ben er erg blij mee, het geeft mij de mogelijkheid om weer met veel plezier een hele route te kunnen rijden op een leuk tempo zonder dat ik half dood ga.
En ik heb alsnog een goede training gehad, want het gaat echt niet vanzelf allemaal.
Echt ideaal.
Dat is exact wat deze fiets is, ik kan weer lekker biken.
Die vorige was dan ook wel een dreambuild.
kermit schreef: ↑di 21 april 2020, 15:38 Moeten wennen is logisch, er hangen nogal wat extra kilo's aan in vergelijking met een analoge bike maar dat is een kwestie van een paar ritten. Zelf moest ik het meest wennen aan langzaam technisch klimmen (tijdens mijn eerste Alpentrip met de e-mtb), omdat je dan ook echt het inkomen van de motor moet leren doseren.
Het sturen op singletracks vroeg juist verbazingwekkend weinig gewenning bij mij, daar stond ik echt van te kijken. Knap hoe ze het voor elkaar krijgen dat 23kg niet als een tank voelt. (Al is de Giant dacht ik wel wat langer gebouwd dan de Merida's).
Deze is inderdaad langer met 475mm, en de crank zit ook minder ver naar achteren dan bij Bosch en Shimano. Maar op al die krappe bochten op de rode route had ik er niet echt last van.
Het voorwiel wil de lucht wel in, althans bij mijn fiets is dat geen probleem. Alleen niet in de laagste ondersteuningsstand
Met ondersteuning lukt zeker wel, maar het moet ook lukken als je niet kan trappen, dus een manual.
Van wat ik begrepen heb (zelf geen ervaring mee) komt de Yamaha/Giant motor er al bij lage trapfrequenties flink in dus dat wiel moet omhoog te krijgen zijn... maar dan nog gedoseerd!
Have fun, ik ben toevallig de laatste weken ook twee keer in Nijmegen geweest.
Goeie plek om aan het bochtenwerk met >20kg fiets te wennen!
Als je er weer bent laat het even weten, doen we samen een rondje, woon 10 (oh nee nu 5 ) minuten van de route.
Ja handig he zo'n kat, deze dikke tractor banden passen net niet in die stand.
Maar die is wel ideaal voor mijn HT en gravel.
Thanks
Motor doet het goed, pakt lekker op, kracht genoeg en maakt niet zo'n irritant hoog geluid.
Die is wel lekker stijf ja, al merk ik wel dat het een Rhythm is. Kom van een Pike RTC3 en die vangt de kleine hobbels wel beter op.
Al moet ik de druk beter afstellen, zat op 75% vd veerweg.
De 35mm alu stuurpen en stuur, en dunne handvatten helpen dragen dan ook niet echt bij aan comfort.
Ik ga er een Renthal carbon en mijn vertrouwde Ergon GE1 handvatten op zetten.
Thanks, is vandaag al zeker gelukt!
Zoals je zelf al aangeeft geeft dit ook nog wat extra's mee, zodat je snelheid kunt hebben op plaatsen waar je het anders normaal nooit zou kunnen hebben.
Ik zou er ook wel plezier mee hebben hoor!
En mocht je je afvragen hoe speels een ebike kan zijn:
https://youtu.be/lh3mTas-ZEg
Have fun!
Ik zou er ook wel plezier mee hebben hoor!
En mocht je je afvragen hoe speels een ebike kan zijn:
https://youtu.be/lh3mTas-ZEg
Have fun!
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Mooi ding. Ik ben erg benieuwd hoe hij je gaat bevallen de komende tijd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.