Kona Honzo CR 2020: nieuwe wielen Erase/Nextie (P7)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Looking good ! 👌
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ja op deze foto's zie je al beter hoe mooi die is. Snel een andere vork erin en dan zie je echt wat voor plaatje het is. Zou er bijna mijn Bardino voor inruilen 😊
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ongelofelijk mooi frame en dan toch verpest door zo'n dom klein knikje in de bovenbuis. Echt, dat die trend een snelle dood mag sterven. Ik had gehoopt dat het in de uiteindelijke build minder zou opvallen, maar helaas. Veel rij plezier, maar mijn fiets zou het niet zijn. Oh, en rode remmen lijken mij juist wel cool staan.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Een factory vork zou wel heel mooi staan met de kachima coating op dat frame.

Ga je er een "relatief" lightweight build van maken?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Wow...mooi hoor. Op BM ook nog even verlekkerd naar staan kijken. Maar ook hier gaat het dan wat ingewanden kosten ben ik bang :bier:
Veel plezier ermee...
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi Wark,

Het wordt weer een beetje mooier in het bos :-q

Rode remmen misschien niet ,inderdaad. Laatst stond er een setje Hayes Dominion? Remmen te koop in een aparte metallic kleur die kunnen mooi staan. En laat je de witte letters op crank, stuur en grips wel zoal op de foto?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

En toch die Helm vork Jan?? :wink:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

@Rilson: het blijft toch een DVO Sapphire. Die heb ik nog liggen van de Tarn. Een Helm komt misschien nog wel eens, maar dit was al genoeg geïnvesteerd.
maverick76 schreef: ma 4 mei 2020, 12:27 Een factory vork zou wel heel mooi staan met de kachima coating op dat frame.

Ga je er een "relatief" lightweight build van maken?
Ik heb nog een zwarte factory met 120mm, maar die zit nu in de Niner Air9 en kan niet tippen aan de DVO.

Het wordt iig niet zwaar in XC setting. Alle onderdelen zijn redelijk licht (wielen, crank, stuur, remmen). Ga nog een wielset bouwen voor meer AM gebruik op vakanties. Deze set weegt 1400 gram, de andere zal rond de 1600 uit komen.

Vork is niet de lichtste maar ook geen zwaargewicht. Qua stijfheid vergelijkbaar met een Pike met 35mm poten.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1612
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Hele mooie, effe vraag die achterrem kon daar geen interne kabelgeleiding gemaakt worden.?
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Heckler40 schreef: ma 4 mei 2020, 14:11 Rode remmen misschien niet ,inderdaad. Laatst stond er een setje Hayes Dominion? Remmen te koop in een aparte metallic kleur die kunnen mooi staan. En laat je de witte letters op crank, stuur en grips wel zoal op de foto?
Qua remmen houd ik het op Hope. Al mijn fietsen hebben Hope remmen en dat maakt het qua mogelijkheden van uitwisselen wel zo overzichtelijk. De grips zijn al vervangen, die Cinelli zijn te druk. Stuur moet ik nog even kijken wat het beste past. Heb nog een paar 'stealth' sturen en zwart met grijs. Dus cockpit wordt wat rustiger.
fonzie schreef: di 5 mei 2020, 19:59 Hele mooie, effe vraag die achterrem kon daar geen interne kabelgeleiding gemaakt worden.?
Remmen intern zou kunnen (de versnellingskabel loopt ook door de staande achtervork), maar ben blij dat ze dat niet gedaan hebben. Dan moet je de remmen weer ontluchten, en soms gaat dat beter als de leiding helemaal verticaal hangt. Bij een interne kabel is dat een gedoe.

De kabels lopen op zich best netjes. In het begin had ik zo mijn twijfels over de logica, maar het ziet er goed uit.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Jan the Man schreef: di 5 mei 2020, 23:00Qua remmen houd ik het op Hope. Al mijn fietsen hebben Hope remmen en dat maakt het qua mogelijkheden van uitwisselen wel zo overzichtelijk. De grips zijn al vervangen, die Cinelli zijn te druk. Stuur moet ik nog even kijken wat het beste past. Heb nog een paar 'stealth' sturen en zwart met grijs. Dus cockpit wordt wat rustiger.
Goed bezig !
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Vork is binnen en gemonteerd. De grips veranderd, stuur en stuurpen nog even kijken wat het fijnste fietst.

Enige wat nog moet gebeuren is de juiste headset erin zetten (nu iets tijdelijks voor de looks), maar dat maakt optisch geen verschil natuurlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zal binnenkort wat meer detailfoto's maken.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

haha die grips met die doodskopjes heb ik ook op 1 van mijn fietsen.
Ziet er echt heel mooi uit nu met de juiste vork :-q
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Bwah, die vork kleurt echt super goed bij het frame.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

En het wordt alwéér een stukje mooier in het bos! :o
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Plaats reactie