Kona Honzo CR 2020: nieuwe wielen Erase/Nextie (P7)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Victor1977 schreef: wo 29 april 2020, 17:47 Kona gebruikt volgens mij voor die carbon 2020 Honzo integrated headsets waarbij dus enkel de cups in frame gaan. De aluminium frames van voorgaande jaren hadden een ander type balhoofd. Zo op de foto is dat moeilijk te zien en snap inderdaad niet waarom fabrikanten niet even een setje erbij leveren. 2 van die lagers kost ze niks. Maar goed het gaat hierbij dus blijkbaar om IS42 boven en IS52 beneden.
Klopt, de maten van de CR zijn weer anders dan de alu en stalen varianten. Zo is de maat van de dropper ook anders dan de alu/stalen frames. Je hoeft met de IS lagers iig niets te persen.

Dat er bij de On One geen balhoofdsetje bij zat begrijp ik, maar voor de prijs van de Honzo kun je 7 Scandals kopen. Niner doet dat dus wel. Maar met (wederom) hulp van Erveha de juiste lagers besteld, en zijn dus onderweg.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Mooi hoor ! 👍
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Zadelpenklem en steekas achter zitten er wel bij, 2 punten meer voor Kona dan voor Cove bijvoorbeeld.

Kleur is erg mooi
Gebruikersavatar
Honzo
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 24 juni 2018, 22:23
Mijn mountainbike: Kona Honzo ST // Proces 153 29

Wauw, super nice. Die kleur :o
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

De kleur van de vork past er mooi bij alleen de groene accenten steken wel erg af..... Stemmig zwarte draaiknoppen er op laten zetten?
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Echt een geweldig frame. Die ga ik wel herkennen in het bos!
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Wow wat een kleur, die is vast live nog mooier dan op een foto
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

Nice Jan! Die gaan we niet over het hoofd zien op de trails rond Ede denk ik.

Ook nog gekeken naar een SC Chameleon C? Vergelijkbaar frame of is dit vloeken in de kerk?

Happy building!
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
P@ulQ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 4 januari 2019, 14:42

Wauw !! wat een gaaf frame, de plannen ermee ook :-q
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

dale c schreef: do 30 april 2020, 08:16 Ook nog gekeken naar een SC Chameleon C? Vergelijkbaar frame of is dit vloeken in de kerk?
Dat is zeker niet vloeken in de kerk. Ik heb een tijdje heel blij op een SC Highball rondgereden, en dat was een heerlijke hardtail. De Chameleon zit qua maatvoering nog lastiger, val daar echt precies tussen de L en XL en de verschillen tussen beide zijn best groot. Bij De Honzo is het grootste verschil de zitbuislengte.

Daarnaast vind ik de kleur van de Honzo mooier, en de lijn van de bovenbuis die overloopt in de staande achtervork. Ook heb ik nog nooit een Kona gehad, dus ben hier ook nieuwsgierig naar.

Je ziet hem wel een keertje shinen in Ede e.o.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

Mathijs_7 schreef: wo 29 april 2020, 21:34 De kleur van de vork past er mooi bij alleen de groene accenten steken wel erg af..... Stemmig zwarte draaiknoppen er op laten zetten?
Ik vind juist dat dat groene het geheel wat ophaalt. Ik zou het zo laten, maar dat ligt ook aan de rest van de parts die er op komen.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Konabud schreef: vr 1 mei 2020, 01:37
Mathijs_7 schreef: wo 29 april 2020, 21:34 De kleur van de vork past er mooi bij alleen de groene accenten steken wel erg af..... Stemmig zwarte draaiknoppen er op laten zetten?
Ik vind juist dat dat groene het geheel wat ophaalt. Ik zou het zo laten, maar dat ligt ook aan de rest van de parts die er op komen.
Ik vind het groene niet storend genoeg om daar in te gaan investeren. Dan moeten de knoppen eraf en opnieuw geanodiseerd worden of zoiets. Die zijn bij mijn weten niet in het zwart te krijgen. Die kleur is kenmerkend voor DVO, en je mag best subtiel zien dat het net wat anders is dan RS of Fox. Decals zijn al stealth, die zijn normaal gesproken ook groen.

De rest zal zwart worden. Heb nog rode Hope remmen liggen maar die gaan het niet worden. Ik pik wel ergens een set zwarte van een fiets, die dan de rode krijgt :-q .

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Vandaag de dropper opgehaald en alles is bijna compleet. Alleen nog even wachten tot de vork terug is en het balhoofdstel.

Lekker buiten opgebouwd, en even een ander balhoofd en vork gebruikt om een beeld te krijgen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rode Hope remmen gaan we niet doen, dus heb zwarte van de Pipedream gehaald. Zit nu een 50mm Easton Havoc pen op en Carbon 35mm Havoc stuur.
Wielset (voorwiel wordt nog vervangen) is voorlopig gebouwd met Carbon TI naven, Nextie carbon velgen 25mm intern en comp/revo spaken met alu nippels (1400g).
Dropper is een X-fusion Manic geworden met 150mm drop.
Stuur komt nog hoger te staan.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Goed bezig! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

wat een verschrikkelijk mooi frame!
Plaats reactie