Long time lurker (foto's nieuwe bike p2)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Kijk dat zijn de “binnenkomers” nooit wat zeggen en ineens binnenkomen met de dikste fiets(en) op het forum.

Benieuwd naar het geheel straks. :-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
CentMan
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 15 april 2020, 07:23
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Pro 1000

Lijkt me een leuke klus en ben benieuwd naar het eind resultaat SUC6 :-q
habebat vehentem
wtosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 25 augustus 2010, 13:35

Vrijwel alle onderdelen zijn inmiddels binnen. Gisteravond ben ik begonnen met het strippen van de onderdelen die ik wil hergebruiken van miijn oude SB4.5 en het verkoopklaar maken van die bike. Ik had bij die bike twee sets wielen waar ik er een van verkoop en een van houd voor de nieuwe (Newmen revolution 25).

Vanochtend de wielset klaargemaakt met nieuwe remschijven en nieuwe banden (Maxxis Aspen 2.2 EXO dual achter en Rekon 2.4 EXO MaxxTerra voor). En eerste dingen aan het frame gehangen, optislick schakelkabel, Fox Transfer factory 175 dropper (overgenomen van zwager) + kabel, Fizik Tundra M3 zadel (van oude fiets) en SLX 7100 170mm crankset met Garbaruk 30T NW chainring en XTR BB. Met deze crankset en chainring heb ik voor 2 tientjes minder dan full XT een 50 gram lichtere setup (en maar 50gram zwaarder dan full XTR wat 260 euro meer had gekost). In de opbouw krijgen vering, remmen en dropper de hoogste prio en probeer ik voor de rest slim te besparen. Met de crankset (en tweedehands maar bijna nieuwe dropper) prima gelukt al zeg ik het zelf :evil:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Wat een lelijk hok. :roll:

:-D Benieuwd naar het eindplaatje. :bier:
wtosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 25 augustus 2010, 13:35

Build is bijna klaar, alleen nog tunen van vering, mudgaurd installeren en custom vork stickers plakken. Zelfs al een mini shakedown run gedaan gisteren :-q

Fox 36 factory van zwager geïnstalleerd (moest nog naar bouwmarkt voor een PVC pijp om de crown race te installeren) met Raceface Turbine stuurpen en Next carbon stuur van mijn oude bike. Nieuwe DMR deathgrips er op, maar wellicht ga ik weer terug naar Ergon GA2 want zonder handschoenen beviel het me niet zo heel goed. Schakelspul is XT 11sp van oude fiets, dit wil ik tzt upgraden naar Shimano 12sp (maar nu was dit een van de manieren om op de kleintjes te letten). Spank Spoon flat pedals komen ook van mijn oude fiets, maar de Formula Cura 4 remmen zijn nieuw. Inkorten remkabels had ik nog nooit eerder gedaan, maar met goede slangensnijder en de meegeleverde olijven en andere hardware ging het prima. Nog snelle bleed gedaan daarna en al schijven inremmend naar lokale parcours gereden voor een klein rondje. Bike rijdt heerlijk, nog wat stijver aan de voorkant dan de SB4.5 en duidelijk meer veerweg (=toelaatbare foutmarge) te voelen bij drop en jumps.

Al met al moest ik alleen de PVC pijp halen voor het installatiewerk en ging de rest soepeltjes. Morgen de laatste dingen installeren en dan morgenavond op naar Freiburg met mijn zwager om de bike echt in te wijden.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Gaaf geworden man :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Hele dikke bike! :-q
Snel fatsoenlijke foto's maken.
wtosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 25 augustus 2010, 13:35

Jamis Diablo schreef: vr 26 juni 2020, 10:12 Hele dikke bike! :-q
Snel fatsoenlijke foto's maken.
Dank, eerst dit weekend genieten van dikke duitse trails en dan idd snel mooie foto's maken
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dat is de enige en juiste volgorde. ;-)
Plaats reactie