Long time lurker (foto's nieuwe bike p2)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
wtosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 25 augustus 2010, 13:35

Ik zit al lang op dit forum maar ben nooit heel actief geweest. In het begin was ik ook nauwelijks actief op de MTB (roadie in hart en nieren), maar dat is de afgelopen jaren wel veranderd...

In 2014 ben ik voor het eerst verder dan de Ardennen gereisd met een fiets met dikke banden, mijn zwager vroeg me mee op zijn jaarlijkse (zelfgeplande) Alpentrip. Een tweedehands hardtail via dit forum gekocht, een mooie en lichte Cannondale F29. De eerste keer dat ik mee ging was mijn zwager de enige op een fully, de tweede keer dat ik mee ging (en ik inmiddels zelf de route maakte) was ik de enige op een hardtail. Ik had toen trouwens al keurig zelf een ovalen gat gemaakt in mij alu frame voor mijn stealth dropper 8)
Afbeelding

Eind 2016 ging de kogel door de kerk, er moest en zou een fully besteld worden. Man wat een tijd is er besteed aan reviews lezen/kijken en fietsen vergelijken. Dat is daarna trouwens nooit meer over gegaan. Tijdens het vergelijken kwam er een mooie deal op close-out Yeti SB4.5's in de VS voorbij en zonder te proefrijden deze besteld en laten bezorgen bij een maatje woonachtig in de VS. Prachtige bike om te zien en (voor mij) een droom van een eerste fully om te hebben. Met deze fully ook voor het eerst een keertje meegeweest op een let's ride in Walporzheim.
Afbeelding

De bike heeft in de loop der tijd, naast goed onderhoud, een aantal upgrades gekregen: Vorsprung Corset aircan voor groter (positief en negatief) dempervolume, Newmen 25mm wielen voor de XC ritjes, Bikeyoke Revive (Raceface Aeffect 2x kapot gegaan) en een carbon Next R stuur
Afbeelding

En afgelopen weekend kwam ie voor de zoveelste keer voorbij: een RCZ aanbieding op een Yeti SB130 frame in mijn maat. Ondanks de wisselende ervaringen met de Luxemburgers, het er toch maar op gewaagd en al dagen aan het bedenken hoe ik 'm ga afmonteren. Zo'n frame verdient in mijn ogen de beste vering, remmen en banden. De rest durf ik wat meer op te besparen, eens kijken waar ik zoal tegen aan zal lopen…
Afbeelding
Laatst gewijzigd door wtosser op do 25 juni 2020, 13:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mooi verhaal en heel erg leuke 1e fully 8)

Ben benieuwd wat het gaat worden met je nieuwe aanwinst, hou ons maar op de hoogte :)
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Please geen oranje zooi er op :)
wtosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 25 augustus 2010, 13:35

zonoskar schreef: wo 29 april 2020, 10:14 Please geen oranje zooi er op :)
De verbeteringen van de 2021 36 spreken me anders behoorlijk aan :winkie: De nieuwe Lyrik RC2 ook hoor, en die komt met wel een heel wat beter prijsplaatje. Mocht er ergens nog een goeie deal op een 2020 Performance elite 36 voorbijkomen dan word ik ook daar blij van. Keuzes keuzes.
wtosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 25 augustus 2010, 13:35

TenZNL schreef: di 28 april 2020, 23:33 Mooi verhaal en heel erg leuke 1e fully 8)

Ben benieuwd wat het gaat worden met je nieuwe aanwinst, hou ons maar op de hoogte :)
Dank, zal ik zeker doen!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

wtosser schreef: wo 29 april 2020, 11:13
zonoskar schreef: wo 29 april 2020, 10:14 Please geen oranje zooi er op :)
De verbeteringen van de 2021 36 spreken me anders behoorlijk aan :winkie: De nieuwe Lyrik RC2 ook hoor, en die komt met wel een heel wat beter prijsplaatje. Mocht er ergens nog een goeie deal op een 2020 Performance elite 36 voorbijkomen dan word ik ook daar blij van. Keuzes keuzes.
Een oranje vork zou nog net te tolereren zijn :winkie:
Refie1
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 09:14

Fohn en een setje nieuwe decals en klaar. Niks nie orange.
Canyon CF SLX, SW Epic alu, Canyon endurace CF SLX, SW Roubaix, Ridley supercross
wtosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 25 augustus 2010, 13:35

Jahaaaa! Daar is tie dan. Met dank aan RCZ, het was een mooie test van mijn geduld maar de bezorging ging prima. Nu wachten op de onderdelen en dan rustig opbouwen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Gaaf!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Pure p :o rn
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Vet hoor die SB130. Ja ik zie ze ook vaak in die nieuwsbrief komen maar dan zou ik mijn Kona en mijn Bianchi moeten verkopen om het te financieren. Teveel moeite haha

Benieuwd naar het eindplaatje
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mooi en een geweldige kleur.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik zeg pas wat als ie af is... :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Dat ziet er goed uit! :D heb ze ook al vaak gezien in de nieuwsbrief van RCZ, ze hebben daar vaak leuke deals! :-q
wtosser
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 25 augustus 2010, 13:35

Deze dagen krijg ik bijna elk dag een pakketje met onderdelen binnen, ben dit weekend niet thuis dus pas volgende week opbouwen. Gisteren wel folie op het frame gedaan van Ride Wrap, ziet er prima uit voor mijn eerste poging vind ik. Is me niet gelukt om 100% zonder bubbels te wrappen, maar dat vind ik minder erg dan straks schade op het frame. Klusje (inclusief demonteren achterbrug) kostte me een kleine 3 uur.

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie