Trek Fuel EX 7 2017 - R.I.P.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Als je dit zo leest moet iedereen over naar een Fuel EX :winkie:

Banden al vervangen?
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Jurriaan schreef: do 23 juli 2020, 10:22 Als je dit zo leest moet iedereen over naar een Fuel EX :winkie:

Banden al vervangen?
Dat hoeft ook weer niet, maar ik merk gewoon dat deze fiets me heel goed 'past'. De manier waarop ik nu rijd is best heel anders dan op z'n voorganger.
Durf hier harder mee te pushen en heb het gevoel dat ik nog niet aan de grens zit van wat kan...

Banden nog niet vervangen. Blijft moeilijk als je eigenlijk breed, grip, licht en bruine wangen in 1 band wil ;)
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Een rode mtb met bruine banden 🤢

Breed, als 2.6, dat wordt dan Vittoria’s Barzo.

En licht, dat zou ik gaan doen als het weightweenien in je brein vat heeft gekregen. Anders ver van weg blijven, zeker bij banden. Het is het enige contactpunt met de aarde. Waarom dan daar bezuinigen als je voor de fun rijdt in tegenstelling tot Stravisitis.

Zelf reed ik gisteren met voorop MKIII en achter Mezcal, top combi wat mij betreft op de UHR onder de huidige omstandigheden. Ja inderdaad 2 verschillende kleuren banden. Scheelt dat ik het zelf niet zie tijdens het rijden :bier:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Je goede ervaring met de Trek klinkt mij logisch in de oren, als je de geometrie van deze fiets vergelijkt met je Devinci.
Die is steil naar huidige inzichten, en heeft een zitbuis"knik" waarmee je snel ver achterop komt te zitten als het zadel hoog moet omdat je toevallig lange benen hebt. Een geometrie waar de "sweet spot" erg klein is denk ik, sommige mensen zullen zich er prettig op voelen maar het zou een frame zijn wat ik niet zo makkelijk van papier zou durven kopen (wat ik dus meestal doe :)).

De modernere geo is niet altijd even speels (als in superlicht voorwieltje liften e.d.) maar geeft echt meer vertrouwen zodra het terrein een beetje leuk wordt. En merken als Trek weten natuurlijk ook verdomd goed hoe ze een goed sturende fiets moeten bouwen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik heb zelf een ex8 en ik vind hem geweldig en kan mij helemaal vinden in de bovenstaande posts. Fiets momenteel met de vittoria barzo/Mezcal combi. Ze geven redelijk grip en weinig rolweerstand.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Jurriaan schreef: do 23 juli 2020, 13:30
En licht, dat zou ik gaan doen als het weightweenien in je brein vat heeft gekregen. Anders ver van weg blijven, zeker bij banden. Het is het enige contactpunt met de aarde. Waarom dan daar bezuinigen als je voor de fun rijdt in tegenstelling tot Stravisitis.
nee zo erg ben ik ook weer niet. grip is inderdaad 1, rolweerstand 2, gewicht is 3 en dan de looks....

nieuwe banden zijn er nog niet, maar net wel een nieuwe wielset (Rad15 velgen 30 mm met Elan naven) opgehaald bij Lars. Kan niet wachten dat uit te proberen...
nog 1 dag en dan vakantie!!! (in eigen land :-{ )
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Wie het kleine eert is vakantie in Nederland weert :lol:

Wat brengt de nieuwe wielen?
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Jurriaan schreef: vr 24 juli 2020, 15:51 Wie het kleine eert is vakantie in Nederland weert :lol:

Wat brengt de nieuwe wielen?
Gaat vast leuk worden in NL....

Nieuwe wielen omdat:
-Wat er in zat lomp, zwaar en degelijk was
-toch niet zo degelijk was gezien de spaakbreuk en zwabber die er nu in zit
-nieuwe set past beter bij het algemene uitrustingsnivo van mijn fiets
-devinci verkocht, dus het geld brand in mijn zak :lol:
Laatst gewijzigd door erwin.burgers op za 25 juli 2020, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Nieuwe wielen gemonteerd met meteen nieuwe schijven, 2 x 180 mm, omdat ik centerlock had en nu 6-gaats heb.
Elan naven van OHR (met een heerlijke, niet te overdreven maar goed hoorbare 'pssstttt, mag ik even passeren' ratel) met 30 mm brede RAD15 velgen en redelijk gewicht (vergeleken bij de vorige set).

Tubeless maken was een eitje. Eerst met binnenbanden gemonteerd om het tape goed aan te drukken, daarna binnenbanden eruit, beetje DocBlue en pompen maar.... een paar keer ploperdeplop en ze zaten.

Morgen maar eens testen, weer of geen weer :wink:
Laatst gewijzigd door erwin.burgers op di 29 juni 2021, 22:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nice :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Ik kan doorblijven gaan met hoe lekker het gaat op mijn Fuel EX, maar zal jullie alle superlatieven besparen.

Zojuist een bestelling gedaan bij Bike-components.de met o.a. een setje nieuwe banden.

De huidige Bontrager XR3 gaven me in de laatste rit (na een zondvloed) zo weinig vertrouwen in de muddy delen van het parcours dat ik meteen de zoektocht hervat heb.
Keuze is gevallen op de Vittoria Mezcal en Barzo in de 2.35 brede uitvoering. Geen bruine/beige zijkanten dus.... maar wel grijs
Ben benieuwd hoe het rijdt, maar ook hoe het staat ;)
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Wat grappig, ik heb eergisteren 2x een Barco besteld, met een grijze zijwand, en zometeen wordt mijn Fuel Ex bezorgd. Oh, en mijn Fuel is grijzig met rood! Nou, als we elkaar eens tegenkomen hier in de Haarlemmermeer dan wordt dat een spiegelmomentje :lol:

Fijn voor mij te lezen dat de XR3's niet voldeden voor je, want ik heb ze ook willen bestellen .... maar ben toen toch voor de Vittoria's gegaan. :-q
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

PaneVino schreef: wo 19 augustus 2020, 18:34 Wat grappig, ik heb eergisteren 2x een Barco besteld, met een grijze zijwand, en zometeen wordt mijn Fuel Ex bezorgd. Oh, en mijn Fuel is grijzig met rood! Nou, als we elkaar eens tegenkomen hier in de Haarlemmermeer dan wordt dat een spiegelmomentje :lol:

Fijn voor mij te lezen dat de XR3's niet voldeden voor je, want ik heb ze ook willen bestellen .... maar ben toen toch voor de Vittoria's gegaan. :-q
De Fuel EX is sowieso een goeie keus natuurlijk..... de Vittoria's moeten zich nog gaan bewijzen, maar zal vast goed komen.

Roep maar ff als je een rooie Trek voorbij ziet flitsen ;)
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

PaneVino schreef: wo 19 augustus 2020, 18:34 Wat grappig, ik heb eergisteren 2x een Barco besteld, met een grijze zijwand, en zometeen wordt mijn Fuel Ex bezorgd. Oh, en mijn Fuel is grijzig met rood! Nou, als we elkaar eens tegenkomen hier in de Haarlemmermeer dan wordt dat een spiegelmomentje :lol:

Fijn voor mij te lezen dat de XR3's niet voldeden voor je, want ik heb ze ook willen bestellen .... maar ben toen toch voor de Vittoria's gegaan. :-q
Toch een nieuwe geworden? :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

MacReal schreef: do 20 augustus 2020, 06:28
PaneVino schreef: wo 19 augustus 2020, 18:34 Wat grappig, ik heb eergisteren 2x een Barco besteld, met een grijze zijwand, en zometeen wordt mijn Fuel Ex bezorgd. Oh, en mijn Fuel is grijzig met rood! Nou, als we elkaar eens tegenkomen hier in de Haarlemmermeer dan wordt dat een spiegelmomentje :lol:

Fijn voor mij te lezen dat de XR3's niet voldeden voor je, want ik heb ze ook willen bestellen .... maar ben toen toch voor de Vittoria's gegaan. :-q
Toch een nieuwe geworden? :winkie:
Heb hem van een bekende van je overgenomen ja. Top gozer! : :-q

Binnenkort een FuelBarzo meeting inzet HMB maar dan Edwin :lol: :-q
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Plaats reactie