Dartmoor Primal: updatejes

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Een hele poos geleden het Dartmoor Primal frame van Mark XT overgenomen met als doel een fiets op te bouwen voor mijn meisje.

Ondertussen de benodigde onderdelen gekocht of uit eigen voorraad gehaald.

Met dit als resultaat:

Afbeelding

Speclist:

Frame: Dartmoor Primal in vurig rood.
Vork: Boss Dizzy 120mm
Wielen: DT Swiss nog wat velgen met Shimano XT/Deore naafjes
Banden: Onza nog wat
Remmen: ZEE remhendels, ZEE voorrem, SLX achterrem
Gears: SLX 1x11
Crank: XT 785 crank met een 30T Raceface blad
Zadel: Ergon SMC Women
Handlebar: On One Saloon met bijbehorende stem
Grips: Ergon GA3

Al met al voor niet teveel geld een leuk fietsje opgebouwd.

Vanmiddag het eerste rondje gedaan. Voor mijn meisje de 1e keer op een MTB. Volgens mij kun je slechter beginnen.
Laatst gewijzigd door Marco79 op ma 29 juni 2020, 00:59, 4 keer totaal gewijzigd.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dat is wel erg summier :wink:
Kun je nog een speclist met ons delen?
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

TenZNL schreef: zo 17 mei 2020, 21:49 Dat is wel erg summier :wink:
Kun je nog een speclist met ons delen?
Hahah ik was nog bezig. ;).
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Marco79 schreef: zo 17 mei 2020, 22:06
TenZNL schreef: zo 17 mei 2020, 21:49 Dat is wel erg summier :wink:
Kun je nog een speclist met ons delen?
Hahah ik was nog bezig. ;).
:winkie:

En ja, je kunt heel wat slechter beginnen :-q
pearle86
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 30 maart 2015, 23:05
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT 2017

Nou inderdaad zeg..

Erg gave fiets geworden.. :-q
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets..
Strava: Cornee Aschman..
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Dat is een mooie bike geworden :-q
modder zuigt!
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Zelfde maat toevallig (lijkt erop), dan kunnen jullie af en toe ruilen 😁

Toch een leuke speclist en die rode primals vind ik qua kleur echt gaaf. Gaat ze hopelijk plezier mee hebben (of was ze hem na 1 dag al zat haha?)
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Mark-xt schreef: zo 17 mei 2020, 22:34 Dat is een mooie bike geworden :-q
Thnx Mark. Heeft even geduurd.
“Old, not obsolete”
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Victor1977 schreef: zo 17 mei 2020, 22:38 Zelfde maat toevallig (lijkt erop), dan kunnen jullie af en toe ruilen 😁

Toch een leuke speclist en die rode primals vind ik qua kleur echt gaaf. Gaat ze hopelijk plezier mee hebben (of was ze hem na 1 dag al zat haha?)
Haha nou geloof mij, er zit nogal wat lengte verschil tussen mij en mijn meisje.
Zij is 1.60m, het frame is een M. Het is dan ook een gok geweest of ie zou passen. Vooralsnog lijkt het aardig goed. En mocht dit niet zo zijn, dan maar op zoek naar een maatje S. Overigens rij ikzelf met een L, en pas ik echt niet op de “M” Primal.

Belangrijkste is dat ze het leuk vond, al moet ze nog wel wennen aan het sturen van de bike, of een MTB zoals je wilt.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Marco79 schreef: zo 17 mei 2020, 23:20
Victor1977 schreef: zo 17 mei 2020, 22:38 Zelfde maat toevallig (lijkt erop), dan kunnen jullie af en toe ruilen 😁

Toch een leuke speclist en die rode primals vind ik qua kleur echt gaaf. Gaat ze hopelijk plezier mee hebben (of was ze hem na 1 dag al zat haha?)
Haha nou geloof mij, er zit nogal wat lengte verschil tussen mij en mijn meisje.
Zij is 1.60m, het frame is een M. Het is dan ook een gok geweest of ie zou passen. Vooralsnog lijkt het aardig goed. En mocht dit niet zo zijn, dan maar op zoek naar een maatje S. Overigens rij ikzelf met een L, en pas ik echt niet op de “M” Primal.

Belangrijkste is dat ze het leuk vond, al moet ze nog wel wennen aan het sturen van de bike, of een MTB zoals je wilt.
De Primal valt ook vrij klein, vind ik.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Toch een paar kleine updates gedaan aan de Primal. De fiets ging de eerste rit met de vrouw op pad in plaats van andersom.

Gelukkig was daar RCZ met een scherpe prijs voor een leuk vorkje. De Marzocchi 350 NCR heb ik vervangen voor een Boss Dizzy met 120mm veerweg. Is een prima vorkje, ding is een stuk lichter en soepeler dan de 350. En met 120mm veerweg past dat ook beter bij de berijdster (56 kilo en krap 160cm lengte). Verder het stuur ingekort naar 720mm, remleidingen en schakelkabel ingekort. En hoe toepasselijk in deze periode de fiets van voorzien van een bierdopje :winkie:

Genoeg praatjes, nu de plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
“Old, not obsolete”
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik vind het een mooi fietsje, de kleur is ook helemaal in mijn straatje :D
Maar voor krap 1.60m lijkt het me wel een tikje grote fiets, ook gezien de hoogte van het zadel (staat op rijhoogte op de foto?)

(Zelf ben ik 1.70m en bij de meeste frames kom ik dan op een S uit, vandaar mijn lichte twijfel).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

kermit schreef: ma 29 juni 2020, 10:47 Ik vind het een mooi fietsje, de kleur is ook helemaal in mijn straatje :D
Maar voor krap 1.60m lijkt het me wel een tikje grote fiets, ook gezien de hoogte van het zadel (staat op rijhoogte op de foto?)

(Zelf ben ik 1.70m en bij de meeste frames kom ik dan op een S uit, vandaar mijn lichte twijfel).
Zadel stond niet op rijhoogte, even later aangepast. Ik begrijp je twijfel, maar die Primal frames vallen abosluut niet groot uit. Ik denk zelfs als ik een “Sje” zou nemen, dat deze misschien wel aan de krappe kant is, iig met de huidige configuratie. En als in de toekomst blijkt dat ie toch te groot is voor haar (gisteren was pas de 1e echte rit) dan kan ik altijd nog op zoek naar een kleiner frame.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie