Kona Honzo. One bike to do it all...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mooie fiets en een ingetogen chique kleurstelling. Ik zou niks met haaientandjes etc gaan doen, die maar afleiden van dit fraaie complete plaatje.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Heb 'm al in het echt mogen aanschouwen.
Tis een plaatje, ook al issie niet rood :wink:
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Honzo altijd +1 :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

suravida schreef: do 21 mei 2020, 08:14 Honzo altijd +1 :-q
Deze opmerking komt vaak langs bij een Honzo. Ik vind het altijd een beetje een dooddoener. Maar ik vind het ook een mooie fiets met een mooie kleur. :-q
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Waarschijnlijk ben ik ook altijd degene die dat zegt ;-) Maar ik heb nou eenmaal een zwak voor Honzo's :winkie: En er nog nooit 1 gehad! Maar de proefrit erop jaren geleden heeft bij mij wel de voorliefde voor de LTHT aangewakkerd
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Leuke fiets!

Mijn verhaal is bijna hetzelfde: had ook al heel lang een Honzo op de verlanglijst staan, maar een complete bike was geen optie omdat ik dan in no-time de hele setup zou upgraden. En voor een alu frame is 1400e dan best duur. Losse frames worden vrijwel nooit aangeboden, tot dit jaar de carbon versie alleen als los frame te koop kwam. Ook nog eens in een bizarre kleur.

Ik heb de mijn nu een maandje, en bevalt erg goed. Speels maar toch best snel als het moet. Door het wisselen van wielset kun je hem in no-time ombouwen van een XC bakkie met iets meer reserve tot een superwendbare alleskunner.

Veel plezier ermee!

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Honzo
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 24 juni 2018, 22:23
Mijn mountainbike: Kona Honzo ST // Proces 153 29

Nice, meer Honzo's op de trails altijd leuk :-q
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

Welke achterband ga je monteren? Er zit standaard een 2.25 op, ik wil eigenlijk weten wat de max is achter.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Er zit op het moment een 2.35 Hans Dampf op, 30mm velg. Gek veel breder gaat niet passen. Ik zal eens een fotootje maken hoe dat eruit ziet.
lennartb82
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 11:53

Mooie bike hoor, ziet er strak uit. Mooie kleur en idd geen paintjob opdoen
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Erg mooi inderdaad :-q :-q
Een van de mooiere uitvoeringen na de vroegere stalen versies in de beginjaren.
Blijft ook bij mij erg kriebelen zo'n Honzo, net als een Rove trouwens. Maar ik mtb eigenlijk nauwelijks meer "echt" en heb genoeg fietsen.
Kona blijft een interessant merk !
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

mooie bike, kleur geo en merk spreken me erg aan :bier:
130mm travel is volgens mij echt spot on voor een ltht.. ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de geo maar ik vond 130 erg prettig aanvoelen!
je geeft aan nog een extra wielset te willen aanschaffen voor xc werk maar ik denk als je de banden wisseld voor wat xc bandjes je daar merkbaar op vooruit gaat voor in nl.
veel veilige kilometers!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik heb al met XC bandjes gereden, het doel van een tweede wielset is om makkelijker tussen beide setups te kunnen wisselen maar het is geen halszaak allemaal. Ik heb ook nog een extra achterwiel liggen dus misschien begin ik daar gewoon mee, tubeless banden wisselen vind ik teveel gedoe, vandaar.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat is mij ook teveel gedoe, dus leg ik maar "alleskunner" bandjes op mijn "alleskunner". Nu nog de piloot een alleskunner-kuurtje geven, want die blijft vooralsnog wat achter met zijn mogelijkheden :D

Leuke fiets George, maar ik ben wel benieuwd naar de echte kleur... want volgens mij heeft jouw camera/telefoon een fletsmaak-stand ;-)
Die Fuel bleek ook ineens veel mooier dan ik dacht toen ik de foto's in de sys van de koper zag :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

kermit schreef: zo 24 mei 2020, 13:19 Dat is mij ook teveel gedoe, dus leg ik maar "alleskunner" bandjes op mijn "alleskunner". Nu nog de piloot een alleskunner-kuurtje geven, want die blijft vooralsnog wat achter met zijn mogelijkheden :D

Leuke fiets George, maar ik ben wel benieuwd naar de echte kleur... want volgens mij heeft jouw camera/telefoon een fletsmaak-stand ;-)
Die Fuel bleek ook ineens veel mooier dan ik dacht toen ik de foto's in de sys van de koper zag :D
Ik kan wel zeggen dat de kleur zich lastig laat fotograferen. Af en toe na een poetsbeurt spray ik hem in met muc-off silicon shine. Dat haalt de kleur echt op, geeft hem een matte glans en het ruikt ook nog eens naar cherries in je garage!
Plaats reactie