Kona Honzo. One bike to do it all...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

One bike to do it all
One bike to find them
One bike to seek the trails
And in the mountains ride them...


Of zoiets :tong

Ik geef toe, ik was een beetje op zoek. Ik was weliswaar erg tevreden over mijn Fuel EX en had een aantal upgrades in mijn hoofd maar ergens wilde het niet erg vlotten en ik ben nooit gestopt met zeuren dat ik toch eigenlijk liever op een hardtail rijd dus...

Traditonele wazige telefoonfoto:

Afbeelding

Ik had dus mijn ogen open, was al een hele tijd geïnteresseerd in een Honzo maar vond hem gewoon te duur (voor wat je krijgt). Ik zat dus te wachten op een aanbieding. Die kwam eerder dan verwacht toen een bikeshop in De Bilt de complete inventaris in de uitverkoop deed met 30% korting. Toen de knoop maar doorgehakt en dit brok aluminium aangeschaft. Ik heb even zitten tellen maar met Honky Tonks en Paddy Wagons erbij is dit Kona nummer 9, een beetje een fanboy ben ik dus wel...

Waarom deze? Ik wilde graag een trail hardtail waar ik zowel mee in de bergen als lokaal uit de voeten zou kunnen en ik had zo'n vermoeden dat de Honzo daar erg goed bij zou passen. Ik had er wel eens op gereden maar dat is alweer een paar jaar geleden en de versie met plusbanden dus het was vooral een virtueel gemaakte keuze. De Honzo is lang maar niet te lang, slack maar niet te slack en is behoorliijk speels ondanks zijn gewicht (ik vermoed een massief alu frame). Prettige bijkomstigheden: Alle kabels lopen buitenom (op de dropper in de zibuis na) en BSA draad in de trapas. Kortste stuurpen, breedste stuur, grootste pannekoek achterkrans en diepst droppende dropper tot nu toe. Ik heb hem gekocht met de bedoeling veel te gebruiken en ook flink te gaan upgraden. Wijzigingen tot nu toe:

-Fox Rhythm 130mm
-Raceface Aeffect R wielset (Hans Dampf voor en achter)
-SLX schijven 180/180
-FSA Orbit (geen super balhoofd maar wel beter dan wat er in zat)

Ligt klaar:
-GX shifter + derailleur
-Shimano MT520 vierzuiger remmen
-ESI grips

Gepland:
Lichte(re) wielset + dito banden voor XC gebruik
Crankstel

Het is net mijn Stuff als ik even nostalgisch mag zijn en ik ben dus lekker aan het rondraggen. Ik denk dat ik er de afgelopen weken (lokaal) meer op gefietst heb dan de afgelopen twee jaar met de Fuel EX dus ik denk dat het wel gaat werken voor me. Ik hoop er binnenkort mee naar Winterberg/Willingen te kunnen om daar verder te testen en waarschijnlijk volgt er ook nog een trip naar de bergen deze zomer. Wordt vervolgd...
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Mooi one bike for all inderdaad. Leuk om te zien hoeveel Honzo's hier in de SYS voorbij komen laatste tijd.
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

vette bak !
''Only dead fish go with the flow''
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Thx :-q

Afbeelding

Als de nieuwe remmen en shifter erop komen ga ik ook de kabelloop fatsoeneren, dat hoort er ook bij. En misschien het stuur een fractie inkorten maar daar ben ik nog niet helemaal uit, eerst nog maar even wat meer meters maken.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik vind Honzo's ook hele gave fietsen, alleen zijn ze nooit naar mijn zin afgemonteerd..
Maar goed, ik heb al een Niner ROS 9 waar ik uiterst tevreden over ben.... Toch blijf ik alsmaar naar fietsen kijken .. wat is dat toch?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Op een of andere manier vind ik dat er zo'n shark teeth paintjob op moet.

Afbeelding

/edit: LOL, van die stickers bestaan ook nog :winkie: https://www.indibike.co.uk/shark-teeth- ... 2790-p.asp
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

ja zoiets als dit:

Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Fraaie ride, Kona heeft altijd al een warm plekje bij gehad.
Ennuh, van mij mag je `m zo houden, George...Het is geen JU87 :roll:
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Gaaf ding idd.

Paintjob's zijn leuk zo. Krijg weer zin om een project te bouwen... :bier:
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

zonoskar schreef: wo 20 mei 2020, 16:34 Op een of andere manier vind ik dat er zo'n shark teeth paintjob op moet.
Ik ben voor!
Verder heb ik een beetje hetzelfde met Kona als Ad. Ik zit er goed op en het rijd ook goed, maar haak af op prijs kwaliteit verhouding waarvoor ik echt wat bijzonder Premiums verwacht want dat is het voor mij dan ook weer niet is.
Kona vind ik een beetje zoals een leuk meisje: wel echt leuk om op te rijden, maar niet tot over mijn oren op ze. :winkie:
Wat dat betreft is het goed dat daarbij en bij fietsen smaken toch verschillen. :bier:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Flashy paintjobs staan niet in de planning, dat kan ik al wel vertellen, dit blijft gewoon een werkpaard ;)

Kona's zijn in mijn ervaring juist wel betaalbaar te vinden, mijn voorkeur heeft ook een praktische kant. Ik heb alle Kona's die ik heb gehad tweedehands, overjarig of met een andere vorm van korting gekocht. Verder passen ze me over het algemeen goed. Ik bedoel, ik heb 4-5mm speling qua dropperlengte, dat was gewoon voorbestemd ;)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Het is trouwens mijn vijfde groene fiets, da's ook een patroon...
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

Nice! Ik heb dezelfde! Welke maat heb je? Ik heb de grootste, daar zat inderdaad een hele lange stopper in😂.
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

zonoskar schreef: wo 20 mei 2020, 16:34 Op een of andere manier vind ik dat er zo'n shark teeth paintjob op moet.

Afbeelding

/edit: LOL, van die stickers bestaan ook nog :winkie: https://www.indibike.co.uk/shark-teeth- ... 2790-p.asp
Liggen gewoon bij de lokale plentyparts. Ook al naar zitten kijken. Vloekt wel lekker met de roze accenten
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Het is een L, de dropper is 170mm.
Plaats reactie