Hij is binnen! Pace RC295

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
MountainMo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: do 9 april 2020, 20:32
Mijn mountainbike: Pace R295, Cannondale Rush Carbon

Op speciaal verzoek van Lars deze post.

Na extreem lang wachten is de fiets vandaag eindelijk geleverd! Afbeelding

Toen ik voor het eerst op de fiets stapte had ik het idee op een "Tank" te stappen. Tot vandaag reed ik op een Cannondale Rush Carbon met Lefty en 27,5" wielen. Ook heb de aandrijflijn geüpgraded naar Sram GX Eagle op de Rush.

Ik denk dat dit gevoel kwam door de geometrie en hoogte van de fiets. Ook de Maxxis Minnion DHR II 2.4 droegen hier natuurlijk aan bij. Toen ik echter bij het eerste mulle klimmetje kwam geloofde ik mijn eigen gevoel niet! Daar waar ik gisteren op de Rush nog af moest stappen, reed ik vandaag fluitend omhoog!

Net meteen de Wolfpack speed 2.4 erop gelegd en de Maxxis dus kunnen wegen: 980 Gram per band! De Wolfpack Speed weegt 670 gram, dus een winst van van 310 gram per band! Dat ga ik bij m'n volgende rit morgen goed voelen denk ik. Nog te doen: Goudkleurige KMC ketting erop en nog wat Blingbling. Ook moet de powermeter van de Rush naar de Pace. Daar zie ik wel een beetje tegenop, maar morgen is er weer een dag ;-) Moet passen want is allebei DUB. Allen twijfel ik over boost, want dat heeft de Rush natuurlijk niet. Eventueel een andere as (weet naam ff niet).

Tot zover deze diepgaande analyse 8)

Is er iemand anders op het forum die dezelfde fiets rijdt?

Grtz,

Mo
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooie bike hoor!!
Hoe lang heb je gewacht?
De foto is niet de jouwe aan je omschrijving te lezen, zet je nog eigen foto's er op?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooie bak! En mooie foto ook :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Als je alleen de trapas overzet merk je niets van boost maar als ook het tandwiel meegaat dan krijg je waarschijnlijk een offset.
Je kan misschien het tandwiel omzetten.
Een Maxxis Minion DHR zou ik met mijn gevoel voor “ze verkopen m voor ..” achterop leggen. Zit ie ook niet zo in t zicht.
Lekker fietsen!
MountainMo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: do 9 april 2020, 20:32
Mijn mountainbike: Pace R295, Cannondale Rush Carbon

Jamis Diablo schreef: di 26 mei 2020, 22:20 Mooie bike hoor!!
Hoe lang heb je gewacht?
De foto is niet de jouwe aan je omschrijving te lezen, zet je nog eigen foto's er op?
Lang verhaal kort maken : 21 Maart betaald, vandaag na heel veel duwen/trekken binnen. Corona hielp niet echt mee.

Foto's komen wanneer ik uitgevlooid heb hoe ik m'n eigen foto's zonder locatiegegevens kan posten en waar.......
MountainMo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: do 9 april 2020, 20:32
Mijn mountainbike: Pace R295, Cannondale Rush Carbon

Ook Peter schreef: di 26 mei 2020, 22:25 Als je alleen de trapas overzet merk je niets van boost maar als ook het tandwiel meegaat dan krijg je waarschijnlijk een offset.
Je kan misschien het tandwiel omzetten.
Een Maxxis Minion DHR zou ik met mijn gevoel voor “ze verkopen m voor ..” achterop leggen. Zit ie ook niet zo in t zicht.
Ik heb een Stages powermeter aan de linkercrank, het tandwiel blijft dus zitten op de Pace. Die Maxxis komt wel op van de winter :-q
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Dan wordt gewoon lekker fietsen :-q
Lekker fietsen!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi Wark, ooie bike.

Nog altijd een zwak voor de mannen van Pace, karakter en functie gecombineerd als weinig andere merken.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Gaaf bijzonder apparaat!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

21 maart betaald en 2 maanden later binnen is toch niet zo heel gek? (zeker in deze tijden?) Ik zie Canyons en Specializeds waar je een half jaar op moet wachten. Of zijn we tegenwoordig zo verwend dat alles de volgende dag binnen is dat dit ook te lang is?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
MountainMo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: do 9 april 2020, 20:32
Mijn mountainbike: Pace R295, Cannondale Rush Carbon

suravida schreef: wo 27 mei 2020, 09:36 21 maart betaald en 2 maanden later binnen is toch niet zo heel gek? (zeker in deze tijden?) Ik zie Canyons en Specializeds waar je een half jaar op moet wachten. Of zijn we tegenwoordig zo verwend dat alles de volgende dag binnen is dat dit ook te lang is?
Dat klopt zeker. Ik had ook geen probleem met de levertijd maar met de communicatie: wees helder over de echte levertijd en communiceer Pro-actief hierover. Dat gebeurde helaas niet, maar alle leed is geleden en hij staat lekker te shinen in m'n tuin 8)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Schitterend ding, ook echt wel wat mooier dan het eerste prototype! Alleen jammer dat-ie niet van staal is :D

Maar ik denk dat je niet heel snel een andere RC295 zult vinden. Volgens mij ben ik hier op het forum ook nog de enige met een RC529. Je ziet ze sowieso nooit op de trails.

Eigen foto's worden gewaardeerd!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

MountainMo schreef: wo 27 mei 2020, 09:42
suravida schreef: wo 27 mei 2020, 09:36 21 maart betaald en 2 maanden later binnen is toch niet zo heel gek? (zeker in deze tijden?) Ik zie Canyons en Specializeds waar je een half jaar op moet wachten. Of zijn we tegenwoordig zo verwend dat alles de volgende dag binnen is dat dit ook te lang is?
Dat klopt zeker. Ik had ook geen probleem met de levertijd maar met de communicatie: wees helder over de echte levertijd en communiceer Pro-actief hierover. Dat gebeurde helaas niet, maar alle leed is geleden en hij staat lekker te shinen in m'n tuin 8)
Das een goed punt, al merk ik in deze tijden toch ook wel dat levertijden ineens gillend uit de klauw kunnen lopen... (Al heb ik de pech dat ik best wel wat spul uit Noord Italie haal)

Maar nogmaals: Gaaf ding, zou hem graag eens IRL zien. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
MountainMo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: do 9 april 2020, 20:32
Mijn mountainbike: Pace R295, Cannondale Rush Carbon

Afbeelding
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ok, alvast een goedbedoelde tip: beter niet aan dat gedeelte van de dropper klemmen. Weet niet precies wat voor dropper het is, maar een hydraulische zou er van slag door kunnen raken, en als er zand op de klem zit kan het gaan krassen :bier:

En: gave bike! Welke maat is dit nou?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie