on one scandal

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Uit nieuwsgierigheid een hardtail besteld met wat meer veerweg. Ik rijd normaliter altijd op fullies en dit is dus een uitzondering. De wielset die erin zat is meteen via dit forum verkocht. Ik had nog een wielset staan, daarvan is de 11 speed cassette vervangen door een 12 speed en de eerste echte rit is gisteren gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij mijn fietsenwinkel een adapter gekocht om in de vork een 200mm schijf te passen. Weet iemand of er aan de achterkant nog iets aan te passen is zodat er daar een schijf gebruikt kan worden die groter is dan 160mm?
Laatst gewijzigd door superrob op vr 5 juni 2020, 15:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie Scandal,

Ik ben biased, maar dat oranje popt lekker en werkt altijd prima met een zwarte build :-q

En voor de achterrem kun je hetzelfde doen als voor, een +20mm adapter erop.
Deze bijvoorbeeld van Elvedes die plaatst de remklauw naar voren in het frame:
Elvedes Caliper/Adapter PM - PM Front + Rear 180mm zwart, CP2015159

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Heckler40 schreef: ma 1 juni 2020, 12:57 Mooie Scandal,

Ik ben biased, maar dat oranje popt lekker en werkt altijd prima met een zwarte build :-q

En voor de achterrem kun je hetzelfde doen als voor, een +20mm adapter erop.
Deze bijvoorbeeld van Elvedes die plaatst de remklauw naar voren in het frame:
Elvedes Caliper/Adapter PM - PM Front + Rear 180mm zwart, CP2015159

Enjoy!!
De adapter die jij aangeeft lijkt gemaakt te zijn om van 180 naar 203 te gaan. Het lijkt me dat er dan een soortgelijk iets moet zijn om van 160 naar 180 te gaan.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Ik gebruik deze (die voor 180mm schijf). Het past, maar het aandraaien van de achterste bout is wat lastig.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Een nieuw merk dat "one one" :~ :winkie:
OT, mooie bike met een mooie kleur. :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

superrob schreef: di 2 juni 2020, 11:12De adapter die jij aangeeft lijkt gemaakt te zijn om van 180 naar 203 te gaan. Het lijkt me dat er dan een soortgelijk iets moet zijn om van 160 naar 180 te gaan.
De adapter in de link is volgens de product informatie precies dat: PM 160-180mm mag zowel voor als achter. De foto erbij is van de versie voor 203mm, dat is verwarrend. Ik heb deze zelf niet in gebruik, het blijft opletten, en die van Kabookie past zeker.

Heb het even nagekeken, ik heb schijven van 160-165-180-183-185-200 en 203mm,
Ik heb minstens zoveel verschillende adapters in de spares doos, en de meeste passen niet.

Blijft een mooie bike :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Leuk ding! (Nog) geen dropper?
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Heckler40 schreef: di 2 juni 2020, 13:24
superrob schreef: di 2 juni 2020, 11:12De adapter die jij aangeeft lijkt gemaakt te zijn om van 180 naar 203 te gaan. Het lijkt me dat er dan een soortgelijk iets moet zijn om van 160 naar 180 te gaan.
De adapter in de link is volgens de product informatie precies dat: PM 160-180mm mag zowel voor als achter. De foto erbij is van de versie voor 203mm, dat is verwarrend. Ik heb deze zelf niet in gebruik, het blijft opletten, en die van Kabookie past zeker.

Heb het even nagekeken, ik heb schijven van 160-165-180-183-185-200 en 203mm,
Ik heb minstens zoveel verschillende adapters in de spares doos, en de meeste passen niet.

Blijft een mooie bike :-q

Enjoy!!

Thx!

Kabookie schreef: di 2 juni 2020, 11:20 Ik gebruik deze (die voor 180mm schijf). Het past, maar het aandraaien van de achterste bout is wat lastig.
Thx! Die heb ik volgens mij ergens in een doos zien liggen, even opzoeken.
baron062 schreef: di 2 juni 2020, 18:58 Leuk ding! (Nog) geen dropper?
Dropper komt zeker nog, ben benieuwd naar ervaringen van andere eigenaren van een scandal mbt de montage van een dropper.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

baron062 schreef: di 2 juni 2020, 18:58 Leuk ding! (Nog) geen dropper?
Dropper komt zeker nog, ben benieuwd naar ervaringen van andere eigenaren van een scandal mbt de montage van een dropper.
[/quote]

Wat wil je weten? 8)
Ik heb een 170mm Brand-X, prima ding dusver.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik heb er één crankbrothers in gezet, werkt uitstekend en goed te doen qua montage, boutje van het kapje is wel heeeeeeel klein..

Leuke fiets!! laatste foto is niet zo fraai eerlijk gezegd, model ziet er raar uit vanuit deze hoek.
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Kabookie schreef: di 2 juni 2020, 20:20
baron062 schreef: di 2 juni 2020, 18:58 Leuk ding! (Nog) geen dropper?
Dropper komt zeker nog, ben benieuwd naar ervaringen van andere eigenaren van een scandal mbt de montage van een dropper.
Wat wil je weten? 8)
Ik heb een 170mm Brand-X, prima ding dusver.
[/quote]

Ik ben benieuwd hoeveel moeite het kost om de kabel door het frame te leiden, gaat dat makkelijk of moeilijk?
Burco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 29 september 2017, 14:16
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4

Ik heb er ook een dropper op gezet. Het is even klooien met de kabel maar met bijv een stukje stevig ijzerdraad oid kan je een haakje maken waarmee je de kabel richting het gat trekt. Dat werkte bij mij prima.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Ja dat valt goed mee. Niet moeilijker dan bij een ander frame met interne geleiding.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooie fiets, oranje is altijd goed.
Zo op de foto kleuren de naven ook goed erbij.

Ik heb een OneUp 210 dropper in mn Big Dog (L).
Da's serieusveel drop, voor de meeste dingen too much, maar toch af enn toe wel fijn.


Achter past zeker een 180 schijf, gewoon een +20 PM PM adapter er op.
Een 200/203 zal ook wel passen bij de L en XL frames, maar dat lijkt me voor de meeste omstandigheden overkill.
Je zou je shijf en adapter van je voorwiel eens kunnen passen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

massen schreef: di 2 juni 2020, 12:37 Een nieuw merk dat "one one" :~ :winkie:
OT, mooie bike met een mooie kleur. :-q
:winkie: Het is wel een tijdje stil geweest rondom On One, maar ze doen al bijna 20 jaar mee.
Nu weer helemaal in the picture met nieuwe stalen, alu en carbon frames.
Prijs strategue is wel wat verwarrend.
Prijzen fluctueren sterk, dus alleen in de aanbieding kopen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie