Custom Orange Clockwork Evo: Updates P9.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik laat bij het bleeden van mijn Hope remmen alles altijd gewoon zitten. Werkt prima. Gewoon de boel zo positioneren dat bij soppen de boel op de doek op de grond valt en niet op je fiets (of gewoon niet soppen).
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zolang je nieuwe blokken + schijf gebruikt is het goed. Het enige verschil met een bleedblock is dat bij knoeien je een bleedblock even schoonveegt en bij remblokken je ze kunt weggooien :D

Het gaat alleen om de totale dikte van wat je tussen de zuigertjes hebt zitten bij ontluchten. Daarom zie ik even geen reden om het niet met een bleedblock te doen? Als dat dikker is dan remblokken + schijf maak je het bleedblock toch gewoon wat dunner?
Uiteindelijk is het systeem zelfstellend en zullen de zuigertjes dus op dezelfde positie komen te staan na enkele keren remmen, ongeacht wat je er bij het bleeden tussen had zitten.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Klitse schreef: di 24 augustus 2021, 08:23 Ik laat bij het bleeden van mijn Hope remmen alles altijd gewoon zitten. Werkt prima. Gewoon de boel zo positioneren dat bij soppen de boel op de doek op de grond valt en niet op je fiets (of gewoon niet soppen).
Het gaat mij niet direct om het knoeien (al is DOT5.1 echt niet fijn voor je lak) maar om het gegeven dat zeker de achterste remklauw (Hope M4) slecht ontlucht wanneer deze op de fiets zit.
“Old, not obsolete”
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

kermit schreef: di 24 augustus 2021, 09:23 Zolang je nieuwe blokken + schijf gebruikt is het goed. Het enige verschil met een bleedblock is dat bij knoeien je een bleedblock even schoonveegt en bij remblokken je ze kunt weggooien :D

Het gaat alleen om de totale dikte van wat je tussen de zuigertjes hebt zitten bij ontluchten. Daarom zie ik even geen reden om het niet met een bleedblock te doen? Als dat dikker is dan remblokken + schijf maak je het bleedblock toch gewoon wat dunner?
Uiteindelijk is het systeem zelfstellend en zullen de zuigertjes dus op dezelfde positie komen te staan na enkele keren remmen, ongeacht wat je er bij het bleeden tussen had zitten.
Ook al gebruik je gebruikte blokken en schijf, gaat dit prima. Alleen bij het monteren van nwe blokken etc. moet je daar rekening mee houden. In mijn geval zet ik dan de bleedkit op mijn brakelever en druk dan de zuigers weer terug, de overtollige olie wordt dan in de funnel gedrukt en kan weer gebruikt worden om het systeem af te vullen. Easy peasy.

Wat betreft het gebruiken van een bleedblock, verschillende merken blokken en schijven hebben verschillende diktes. En tuurlijk is het systeem zelfstellend, maar de hoeveelheid vloeistof die in het systeem zit en daarmee ook het drukpunt verandert ook, zeker wanneer het bleedblock dikker is dan gewenst (een alublock van Trickstuff maak je niet zomaar even dunner). Het is niet voor niks dat Hope stelt dat je reach en bite point zover mogelijk open moet zetten zodat er zoveel mogelijk vloeistof in kan. Maar goed ieder zijn eigen manier. Voor mij werkt deze manier prima, zonder knoeien en heb ik een setje Hope remmen die nog nooit zo strak hebben gevoeld, zonder dat het een aan/uit schakelaar wordt zoals bij sommige andere merken.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie