Custom Orange Clockwork Evo: Updates P9.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Gisteravond de laatste onderdelen (als het goed is) bij Mud Mate (Rob) opgehaald.

Op een aantal zwarte boutjes na heb ik alles compleet.

Voor de foto zie P1.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik heb goede Hope dat de build niet zo lang meer op zich laat wachten. :-D
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Marco79 schreef: zo 12 juli 2020, 10:03
I know, ik deel het gevoel en ik heb ze zelfs liggen 😁. Al een aantal keren gedacht om de DVO in de Dartmoor te hangen. Maar vooralsnog mezelf kunnen weerhouden.
Nooit overwogen om de DVO mee te laten spuiten?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Dice Oldskool schreef: do 23 juli 2020, 08:50 Ik heb goede Hope dat de build niet zo lang meer op zich laat wachten. :-D
Tijd is op dit moment niet mijn vriend. Maar voor het einde van het jaar moet lukken. :winkie:
yo-eddy schreef: do 23 juli 2020, 09:20 Nooit overwogen om de DVO mee te laten spuiten?
Wel overwogen... alleen durf ik dat niet aan i.v.m. garantie. Geen idee hoe Bike24 gaat reageren bij een garantiegevalletje wanneer de vork in een ander kleurtje terugkomt. Het frame had ik ook zonder behoud van garantie wel laten spuiten. Een frame is heel of kapot, meer keuzes zijn er niet. Een vork zitten iets meer onderdeeltjes in die vervelend kunnen gaan doen. Dat Orange nog steeds garantie verleend is gewoon erg netjes, maar zeker niet common. Of dit nou komt door de charmes Rob naar Orange, dat weet ik niet. :winkie:
“Old, not obsolete”
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Marco79 schreef: do 23 juli 2020, 09:55 Wel overwogen... alleen durf ik dat niet aan i.v.m. garantie. Geen idee hoe Bike24 gaat reageren bij een garantiegevalletje wanneer de vork in een ander kleurtje terugkomt. Het frame had ik ook zonder behoud van garantie wel laten spuiten. Een frame is heel of kapot, meer keuzes zijn er niet. Een vork zitten iets meer onderdeeltjes in die vervelend kunnen gaan doen. Dat Orange nog steeds garantie verleend is gewoon erg netjes, maar zeker niet common. Of dit nou komt door de charmes Rob naar Orange, dat weet ik niet. :winkie:
Dat is waar, DVO is vrij makkelijk is mijn ervaring maar garanties kan ook ik je niet geven ;)

De Bruine DVO zou 'm ook niet misstaan denk ik

Anyway, een heel erg mooi project en wederom een bevestiging dat er ook wat verf moet komen op mijn nieuwe Ti frame :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

yo-eddy schreef: do 23 juli 2020, 10:23 Anyway, een heel erg mooi project en wederom een bevestiging dat er ook wat verf moet komen op mijn nieuwe Ti frame :wink:
Laat je ‘m spuiten of coaten?
“Old, not obsolete”
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Marco79 schreef: do 23 juli 2020, 13:52
yo-eddy schreef: do 23 juli 2020, 10:23 Anyway, een heel erg mooi project en wederom een bevestiging dat er ook wat verf moet komen op mijn nieuwe Ti frame :wink:
Laat je ‘m spuiten of coaten?
Ik neig naar spuiten, mat gestraald Ti met high gloss paint .... met mee gespoten DVO.... kleur blijft nog even verrassing :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Marco79 schreef: do 23 juli 2020, 09:55
Dice Oldskool schreef: do 23 juli 2020, 08:50 Ik heb goede Hope dat de build niet zo lang meer op zich laat wachten. :-D
Tijd is op dit moment niet mijn vriend. Maar voor het einde van het jaar moet lukken. :winkie:
yo-eddy schreef: do 23 juli 2020, 09:20 Nooit overwogen om de DVO mee te laten spuiten?
Wel overwogen... alleen durf ik dat niet aan i.v.m. garantie. Geen idee hoe Bike24 gaat reageren bij een garantiegevalletje wanneer de vork in een ander kleurtje terugkomt. Het frame had ik ook zonder behoud van garantie wel laten spuiten. Een frame is heel of kapot, meer keuzes zijn er niet. Een vork zitten iets meer onderdeeltjes in die vervelend kunnen gaan doen. Dat Orange nog steeds garantie verleend is gewoon erg netjes, maar zeker niet common. Of dit nou komt door de charmes Rob naar Orange, dat weet ik niet. :winkie:
Wrappen in de juiste kleur ook een optie....
Ik ben mij er eentje...
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

D-man schreef: vr 24 juli 2020, 08:58 Wrappen in de juiste kleur ook een optie....
Is lastig om de kleur correct te krijgen, de glansgraad t.o.v. het frame ga je nooit halen.
En heel eerlijk weet ik ook niet of het er mooier op wordt. Het frame is de eyecatcher.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Marco79 schreef: vr 24 juli 2020, 09:43
D-man schreef: vr 24 juli 2020, 08:58 Wrappen in de juiste kleur ook een optie....
Is lastig om de kleur correct te krijgen, de glansgraad t.o.v. het frame ga je nooit halen.
En heel eerlijk weet ik ook niet of het er mooier op wordt. Het frame is de eyecatcher.
Dat is zeker waar! t was maar een spin of mind.. misschien idd ook wel juist niet doen om het frame als blikvanger te houden.
Ik ben mij er eentje...
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Gisteravond toch begonnen met opbouwen.
Alleen niet af kunnen maken, er moeten nog wat detail dingetjes aangepast worden.
Zoals zwarte remleidingen, zwarte boutjes etc. Een deel van de boutjes zijn nog onderweg.

Op P1 wel een overview pic. Helaas komt de kleur er niet goed uit, maar het plaatje ansich vind ik zelf wel tof.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ziet er toch wel heel gaaf uit in die kleur!!! :-q :-q :-q

Ben erg benieuwd naar het eindplaatje.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Op P1 nieuwe build pics. Eindelijk sinds een goeie week de juiste as en de juiste einddoppen voor mijn Hope PROII(!) naaf. (Gestoord word je van al die wijzigingen en verschillen :evil: ).

Vandaag de remmen voorzien van zwarte Goodrige leidingen en zwarte “reach en bp” schroeven.

Verder toch nog wat wijzigingen doorgevoerd in de oorspronkelijke partslist, zoals de crank, bottom bracket en banden (@Heckler40 zo beter? ;)). En ja de leidingen worden nog ingekort.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Daar zit een hope liefde in!

Mooie build :-q
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Heel gaaf joh, die teksten in de lak ook erg netjes gedaan.. vorkje lekker zo laten staat prima toch? Nog ff afmaken en dan lekker crossen :D
Plaats reactie