Megamo Track custom trek/shimano

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Velox
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: za 3 januari 2015, 20:45

Hayoowat schreef: ma 8 juni 2020, 08:56 Idd, die stickers..haha.ik durf daar niet aan te beginnen...
Mooie fiets! Kleurstelling even wennen inderdaad maar lelijk is anders. En je zal er niet zo snel een tweede van tegenkomen gok ik. Pluspunt!

Stickers verwijderen is een simpel karweitje. Laatst zelf gedaan en mijn velgen en voorvork van het nodige ontdaan. Stukken rustiger en netter qua uitstraling nu de schreeuwerige Mavic en RS stickers weg zijn. Fohn of verfbrander gebruiken om de lijm te verwarmen (kijk bij een verfbrander wel beetje uit, niet te dichtbij), stickers eraf trekken en wat er achterblijft aan lijmresten met WD40 wegpoetsen. Kikadewado :-q
Assumption is the mother of all fuckups.
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Die verfbrander daar zou ik niet aan durven hoor. Een fohn does de job, ff aanvoelen hoeveel warmte de sticker nodig heeft om er lekker af te komen zonder dat je hem kapot trekt en dan kan het vrij snel gefikst zijn. Beetje aceton voor de eventuele lijmresten. Vind het altijf een heel bevredigend karweitje.
''Only dead fish go with the flow''
Velox
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: za 3 januari 2015, 20:45

Dennis74 schreef: ma 8 juni 2020, 11:33 Die verfbrander daar zou ik niet aan durven hoor. Een fohn does de job, ff aanvoelen hoeveel warmte de sticker nodig heeft om er lekker af te komen zonder dat je hem kapot trekt en dan kan het vrij snel gefikst zijn. Beetje aceton voor de eventuele lijmresten. Vind het altijf een heel bevredigend karweitje.
Het had op mij ook een therapeutische werking. Word je lekker zen van! :winkie:

Ik heb het met een verfbrander gedaan, gaat prima hoor met een beetje gezond verstand :wink:
Assumption is the mother of all fuckups.
Gebruikersavatar
Hayoowat
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 27 oktober 2019, 12:25
Mijn mountainbike: megamo track frame, afgemonteerd trek parts, shimano xt

Gezond verstand.....dat mis ik dus soms!
freedom is a bike
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16705
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Op die Suntour vork zitten geen normale stickers die je er zo vanaf trekt, zoals bij een Fox of RS.

En zelfs dan kan het nog een k*karwei zijn, op de velgen van mijn ene fiets zaten stickers die je er zo vanaf trok. Maar de lijm bleef dan zitten... en verwarmen, wasbenzine, stickerverwijderaar, het deed allemaal vrij weinig.
De enige manier was met stickerverwijderaar, veel geduld en veel poetslappen aan de slag tot alles eraf was. Ik heb het halverwege opgegeven en heb die troep gewoon laten zitten. Twee keer het bos in en je ziet er toch niks meer van :D

Ben echt nog nooit zulke hardnekkige stickers tegengekomen (zaten op Alex velgen).

Meer on topic, ik moet ook wel erg wennen aan de kleurstelling...
De blauwe helft vind ik wel mooi ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Een caramelschijfje ophalen bij de automaterialenzaak en op je boormachine zetten, dan heb je de lijmtesten er zo vanaf.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Hayoowat
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 27 oktober 2019, 12:25
Mijn mountainbike: megamo track frame, afgemonteerd trek parts, shimano xt

Inmiddels de eerste impressies...verbazend dat de xl geometry me goed bevalt.
De orbea valt al iets kleiner schijnt, maar daar kon ik op de L prima weg...

Voor heb ik nog een best stuk frame en wiel over, en was bang dat de fiets er traag door stuurt, maar niks is minder waar..
Wat een verschil met de trek paragon hardtail...daar moest ik voor werken om die met een beetje speed om de bocht te krijgen.

Maar mët beduidend minder energie, en misschien wel 1.5x sneller fiets ik met een glimlach..

Tubeless, dus lekker veel vering in de band, maar na een stijve hardtail is dat toch wel erg veel vering alles met elkaar, bandspanning laag, carbon frame, fully,

in het bos prima, maar de lange rechte rechte stukken weg, werd elke pedaalslag een deinende beweging...locks natuurlijk dicht, meer lucht in de band....misschien nog s wat xtra rebound erbij achter, maar denk toch dat de lange geometry er iets in doet...

Wel een dikke kraak uit de voorkant, maar dat zou het wiel wel s kunnen zijn, die niet superstrak zat...volgende rit maar weer s kijken

Wordt vervolgd
freedom is a bike
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

Afbeelding

ik ben ook uiterst tevreden , de kraak kwam bij mij uit het balhoofd lager , er blijft door de constructie van demper en lockout kabel wel eens water in het frame staan als je je fiet wat voorover houd loopt het water naar de lagers, dus goed het afwaterings gaatje onderin het frame openhouden zodat het water weg kan.
verder niks dan lof van mijn kant.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

hwpaints schreef: do 18 juni 2020, 18:42 Afbeelding

ik ben ook uiterst tevreden , de kraak kwam bij mij uit het balhoofd lager , er blijft door de constructie van demper en lockout kabel wel eens water in het frame staan als je je fiet wat voorover houd loopt het water naar de lagers, dus goed het afwaterings gaatje onderin het frame openhouden zodat het water weg kan.
verder niks dan lof van mijn kant.
Gelukkig heeft Willem geen lockout kabel 😉
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
Hayoowat
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 27 oktober 2019, 12:25
Mijn mountainbike: megamo track frame, afgemonteerd trek parts, shimano xt

Haha, ik denk nog steeds dat lockout handig is, maar ik raak al bijna volledig overtuigd dat ik er prima zonder kan...mijn wekelijkse route is eigenlijk opgebouwd als technisch(lees korte hobbels)-lange stukken-technisch- langer stuk (lees normale weg)
Met de juiste vering en demping (heb ik al aardig afgesteld) , hoef ik dus maar 4x de lockout te veranderen op pak m beet 2 -3 uur

Heerlijk is wel, dat zonder kavels extra er niks in de weg zit...

Balhoofdlager van de vorige fiets 1 keer vervangen.. hoe daar zoveel water bleef zitten, Joost mag het weten, maar zoveel roest dat het stuur geen kant meer op kon.... die houd ik dus in de gaten. Dat merk je dan de zondag voor vertrek naar een midwerk Veluwe, op de route Friesland velp, 1 zaak open die dat type BBB -Trek lager had liggen, en op de camping in de spoelende regen onder de achterklep lekker zitten vetten... weer een leuke herinnering erbij
freedom is a bike
Plaats reactie