Terug naar het begin?

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

zonoskar schreef: wo 10 juni 2020, 14:47 Jij liever dan ik. Ik heb ook een stalen starre singlespeed bak met zo'n oldschool geometrie (lijkt op 72 graden balhoofdhoek). Ik kom er niet mee rond, wat een gestuiter. Misschien als je over super gegroomde paden rijdt, maar anders moet je erg oppassen voor je vullingen. Die van mij komt alleen buiten als het echt heel, heeeel erg smerig is. En dan moet ik nog zin hebben ook, anders blijf ik thuis.
Misschien benen en armen meer ontspannen en veel meer staan. Ik heb niet zoveel last van het gestuiter, ook niet op worteltapijten.

Enige waar ik echt aan moet wennen is de "gewone" zadelpen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

zonoskar schreef: wo 10 juni 2020, 14:47 Jij liever dan ik. Ik heb ook een stalen starre singlespeed bak met zo'n oldschool geometrie (lijkt op 72 graden balhoofdhoek). Ik kom er niet mee rond, wat een gestuiter. Misschien als je over super gegroomde paden rijdt, maar anders moet je erg oppassen voor je vullingen. Die van mij komt alleen buiten als het echt heel, heeeel erg smerig is. En dan moet ik nog zin hebben ook, anders blijf ik thuis.
Daar hebben ze breeeeede velgen en banden voor uitgevonden :winkie: mijn oude KM rijdt met 2.25" op 19mm velgen ook net ff anders als met 2.6-3.0" op 40mm.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik rij nu met 26mm velgen en 2.4 banden. Ik heb gezien dat er ook 27.5 x 3.0 in past wat meer compfort geeft maar aan de andere kant.

Wat is met dit soort fietsen nou nog comfort? :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Een SSCX staat op 33mm bandjes en dat gaat ook prima. Je moet er alleen niet op fietsen alsof je met een mama-fiets over een asfaltpad rijdt.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Mooi! Ik heb een jaar of 10 geleden de eerste variant gehad, kleur was toen "burned copper". Daarmee begon mijn 29" carriere. Het was toen nog best lastig om aan 29" banden te komen.

Afbeelding

Afbeelding

Deze heb ik later verkocht om een Pipedream Skookum terug te kopen. die had een vrijwel vergelijkbare geo en iets meer mogelijkheden.

Veel plezier ermee!! Ik vond hem erg fijn fietsen.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dat is inderdaad echt één van de eerste. Deze is iets nieuwer maar wel met het niet vervangbare derraileur oog.

Lekker weer qr wielen en een rechte 1.1/8e stuurbuis. Mmm, zoals vroeguh..
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Wat je zegt als vroegah. :bier:

Mijn eerste 29er was ook een Singular Swift, 2e hands van "Dader" opgehaald. Star staal en Singlespeed opgebouwd.
Na de eerste rit meteen begonnen e-Bay trawlen voor een trailbike met 29er wielen, is de Lenz Leviathan fully geworden.

Those were the days. Ik heb zeker 3 jaar de vaste mannen op 26" eraf gereden, het "unfair advantage" vol benut :winkie: :winkie:
Strava deden we nog niet aan, ze dachten allemaal dat ik stiekum trainde door de week, :lol:

Enjoy!!

PS Singular heeft ook altijd een puike hand an kleuren kiezen gehad, mooi hoor.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

een 1 1/8 vorkbuis geeft ook meer comfort dan tapered buis.
(althans, volgens Tom Ritchey. Ik meen dat hij er ook wel een beetje verstand van heeft.)
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja, als je met star rijd wil je dat extra beetje flex natuurlijk graag hebben.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

maverick76 schreef: wo 10 juni 2020, 18:15 Ik rij nu met 26mm velgen en 2.4 banden. Ik heb gezien dat er ook 27.5 x 3.0 in past wat meer compfort geeft maar aan de andere kant.

Wat is met dit soort fietsen nou nog comfort? :lol:
Ik rijd nog steeds vaak star met 29plus voor, rond 0.8- 1bar geeft dat echt wel veel meer comfort (en grip).
29x3.0 past vaak wel in standaard starre vork. Achter wat minder breed, dat levert niet zo veel extra's op.
Beetje Jones of bv Stooge cycles doctrine.
Filmpje https://www.instagram.com/p/Bu_vIAcgCRN ... ny88fr8b87
Plaats reactie