Terug naar het begin?

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Specialized Stumpjumper weer verkocht omdat mijn rug weer beter ging.
Ik merkte dat al die hedendaagse mtb evoluties toch niet zo aan mij zijn besteed, ik vond het passief op de Nederlandse routes en hij was me veel te bling. :lol: Dus opzoek naar een simpel stalen fietsje.

En ja hoor, nog geen 3 dagen na de verkoop van de Stumpy kwam deze voorbij op MP voor weinig. Dus er direct opgesprongen en de deal gesloten.

Gekocht als geared en geveerd maar vrijwel direct teruggebracht naar z'n oorsprong.

Geen dropper, versnellingen of vering meer. Ik ga eens kijken of ik bij mijn volgende Episode toch weer wat leuks kan brengen.

Maar hij gaat als een speer en fietst toch wel heel erg fijn dat Singlespeed. Beetje dat jongensachtige eerste fiets gevoel, no care in the world.

Afbeelding
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

maverick76 schreef: di 9 juni 2020, 17:24 Specialized Stumpjumper weer verkocht omdat mijn rug weer beter ging.
Ik merkte dat al die hedendaagse mtb evoluties toch niet zo aan mij zijn besteed, ik vond het passief op de Nederlandse routes en hij was me veel te bling. :lol: Dus opzoek naar een simpel stalen fietsje.

En ja hoor, nog geen 3 dagen na de verkoop van de Stumpy kwam deze voorbij op MP voor weinig. Dus er direct opgesprongen en de deal gesloten.

Gekocht als geared en geveerd maar vrijwel direct teruggebracht naar z'n oorsprong.

Geen dropper, versnellingen of vering meer. Ik ga eens kijken of ik bij mijn volgende Episode toch weer wat leuks kan brengen.

Maar hij gaat als een speer en fietst toch wel heel erg fijn dat Singlespeed. Beetje dat jongensachtige eerste fiets gevoel, no care in the world.

Het houdt je lekker bezig. Ben heel benieuwd hoe het bevalt, zo'n singlespeed lijkt me vervelend fietsen.
Fiets ziet er mooi uit, alleen die skinwalls :-?
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Bij zo'n fiets kan je eigenlijk gewoon niet anders dan skinwalls toch?

Maar inderdaad kwestie van smaak maar ben wel met je eens dat het niet overal op kan.

Qua fietsen is het vooral veel vooruit kijken wat komen gaat en anticiperen maar wel heel overzichtelijk.

Moeilijk uit te leggen maar net als met skinwalls, je moet er van houden en anders gewoon niet doen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Wat een verschil, van die stumpjumper naar dit en dan ook nog eens singlespeed. Ben je ineens 20 jaar jonger of zo :D

Ik vind het er juist mooi uitzien met die skinwalls :D
Maar die singlespeed setups zijn niks voor mij, te weinig power in mijn kleine dunne benen om bij goede beklimmingen boven te komen. Toch denk ik dat je hiermee inderdaad heel veel lol kan hebben.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik heb ook van die spillebenen maar veel kracht in armen wat me toch een heel eind helpt. Tot nu toe heb ik alleen nog wat locale klimmetjes gereden welke ik net boven kwam maar ik heb nog geen Posbank oid gereden.

Maar ik heb goede hoop en anders een lichter verzet.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Veel beter :-q Wel een beetje modern, zie ik daar hydraulische schijfremmen? :winkie:

Nederland is perfect voor singlespeed, momentum is het toverwoord. Wat voor verzet heb je nu?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Singlespeed is idd perfect als je vooral rondjes rondom een boomstam rijd :winkie: Maar voor die suffe knikkerbanen zijn ze ook stiekem wel erg leuk. Afgelopen zaterdag voor het eerst in een lange tijd weer eens Amerongen en Hoge Ginkel singlespeed gedaan, en dan wordt de uitdaging ineens niet hoe snel je boven komt, maar dát je bovenkomt.

Verder blijft Singular gewoon mooi, en die skinwalls staan hier eigenlijk gewoon top. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Mooi man :-q :-q
Ik "snap" hem helemaal; ik heb ook gewoon meer lol met minder "tech" aan een mtb :winkie:

K.I.S.S. steel-is-real SS .........en eigenlijk best een mooi luxe fietsje zo !
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Meer heb je niet nodig.
(even afwachten hoelang dit duurt ;) )
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Gaaf, altijd leuk een singlespeed en geinig kleurtje. Het is jammer dat mijn knieën single speed niet meer trekken op echte klimmetjes en N+1 niet oneindig opgaat. Veel speelplezier ermee.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Haha hoezo man, je hebt die Stumpy pas een maand? Deze is ook wel mooi maar totaal iets anders. Wat beviel je dan niet aan de Stumpy en aan deze wel?
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Dus Singulars zijn simpele stalen fietsjes, is er dan niks meer exclusief tegenwoordig? :bier:
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Op naar de blackline in winterberg toch ?! :-)

Mooie ding (op die zilveren velgen na)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Suravida : die boomstam ben ik intussen ook wel een beetje zat dus misschien daarom ook wat andere plekjes verkennen. Binnenkort maar eens wat UHR routes afrijden.

George : 34 : 18. wat ik niet heel licht vind op iets stevigere klimmetjes, but we will see.

Hitchhikerzguide : Wat me niet beviel aan de Stumpy was die godvergeten luxe. De locale routes werden er enorm saai door en ik kwam amper meer uit het zadel.
Op deze fiets moet je echt weer lijnen kiezen en heel actief bezig zijn om je polsen en knieën heel te houden. Zelfs hier in Nederland. Alleen al het missen van een dropper maakt dingen gewoon ineens weer spannend. :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

paulus1981 schreef: di 9 juni 2020, 21:38 Op naar de blackline in winterberg toch ?! :-)

Mooie ding (op die zilveren velgen na)
Velgen zijn zelfde kleur Creme als de Singular sticker. Dus in het echt valt het reuze mee.

Ja Blackline op dit ding lijkt me wel heel erg leuk. Alleen moet het dan heeeel rustig zijn want ik ga heeel langzaam.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie