Voodoo Dambala says CRACK

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Nog maar eens een nieuw topic maken voor mijn op het moment meest gebruikte fiets. Nog voordat mijn Radon Slide kapot was gegaan had ik deze al besteld. ik heb er een paar maanden op moeten wachten maar ik fiets er nu gelukkig al een paar maanden op rond. Nu ik ipv. de Radon een Capra heb ben ik wel blij met dit fietsje, waar ik de Radon nog als allrounder inzette kies ik nu voor Nederland deze fiets.

Bij RCZ kwam een paar keer een Voodoo Dambala voorbij een stalen hardtail. Aangezien ik er altijd nog wel eens een hardtail bij wilde voor in Nederland maar de bestelknop ingedrukt. Daarna het frame op het gemak opgebouwd met DT swiss Wielen van RCZ en een Suntour Aion voorvork ook van RCZ. al met al een no nonsense ragbak wat niet teveel heeft gekost. Alle overige onderdelen had ik veelal nog liggen. Laatste maand de vaste zadelpen nog vervangen voor een dropper van Brand-X. wel leuk om een poosje met een vaste zadelpen gefietst te hebben, maar met een dropper op de fiets kun je toch net wat meer.

Frame: Voodoo Dambala 29'r / 27+ Size 18,5
Vork: Suntour Aion 120 MM
Remset: XT
Stuur: Nukeproof Carbon 760 MM
Stem: 50mm RaceFace
Dropper: Brand X 105 MM CX internal
Wielset: DT SWISS Wheelset M1900 SPLINE 30
Banden: Vitoria Mezcal voor en achter.
Crankset: XT
Derailleur: XT m800
Cassette: 11-46

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door pieterw33 op di 24 mei 2022, 09:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik kan me die nog goed herinneren bij RCZ. Goede prijs voor een stalen frame (met schuifbare dropout)
Mooie prijs-kwaliteit ratio heb je denk ik te pakken als ik het zo bekijk :-q
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Mooi hoor. voor wat voor veerweg is dit frame geschikt ?
''Only dead fish go with the flow''
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Dennis74 schreef: wo 17 juni 2020, 15:47 Mooi hoor. voor wat voor veerweg is dit frame geschikt ?
is gemaakt voor 120 MM veerweg. Heb de startpost ook even aangepast daar had ik gezet dat er een 140MM vork in zat maar hij staat op 130mm.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Victor1977 schreef: wo 17 juni 2020, 14:06 Ik kan me die nog goed herinneren bij RCZ. Goede prijs voor een stalen frame (met schuifbare dropout)
Mooie prijs-kwaliteit ratio heb je denk ik te pakken als ik het zo bekijk :-q
Ja ben er ook wel blij mee, enigste min puntje vindt ik dat er een 27,2mm diameter zadelpen in moet, is met droppers nooit zo handig. misschien in de toekomst als de drivetrain op is nog eens een poosje als singlespeed gebruiken.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Voodoo is altijd goed. Aan de dropper lengte te zien kan je ook niet veel meer drop hebben dan 120mm gelukkig. Dus is die 27.2 geen ramp, toch?

Leuk ding, SS zou hij ook wel erg tof zijn denk ik.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

maverick76 schreef: wo 17 juni 2020, 16:16 Voodoo is altijd goed. Aan de dropper lengte te zien kan je ook niet veel meer drop hebben dan 120mm gelukkig. Dus is die 27.2 geen ramp, toch?

Leuk ding, SS zou hij ook wel erg tof zijn denk ik.
Nee klopt heb gelukkig korte beentjes :) zit nu 105 in en 120 zou idd net passen, die 27.2 is ook geen ramp tis meer een - puntje aangezien je wel flink beperkt wordt in de keuze van droppers.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Gaaf fietsje pieter, erg fijn om zoiets te hebben voor de trails hier!
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

mauke schreef: wo 17 juni 2020, 16:57 Gaaf fietsje pieter, erg fijn om zoiets te hebben voor de trails hier!
Dat zeker anders moet ik op dat slagschip hier de lokale rondjes gaan rijden dat is geen pretje :D
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Tegenwoordig al weer een poosje Singlespeed op de Voodoo. Zal niet voor iedereen zijn maar geeft mij enorm veel fun. Met de sliding dropouts ook enorm clean.

Afbeelding
Afbeelding
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Gave fiets hoor! Maar dat pompje kan écht niet :lol: :tong Krijg er meteen zo'n huurfiets gevoel bij. Voor de rest erg stoer :-q
Juh!
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Leuk fietsje, al vaak mee samen mogen stoempen :lol:
Wordt tenminste gebruikt, in plaats van mooi te zijn in een schuurtje. Pompje is toch handig als je een platte band hebt? :-q
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Kaasopjepannenkoek schreef: di 15 december 2020, 10:27 Gave fiets hoor! Maar dat pompje kan écht niet :lol: :tong Krijg er meteen zo'n huurfiets gevoel bij. Voor de rest erg stoer :-q
Haha ik had een heel mooi Lezyne pompje maar die ben ik ooit verloren toen is er maar een pompje van de lokale bouwmarkt opgegaan.
Kabookie schreef: di 15 december 2020, 10:30 Leuk fietsje, al vaak mee samen mogen stoempen :lol:
Wordt tenminste gebruikt, in plaats van mooi te zijn in een schuurtje. Pompje is toch handig als je een platte band hebt? :-q
:D
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Hij lijkt wel heel erg op mijn Kona Explosif in originele lak. Inclusief dropouts en al.

Dat pompje is gewoon handig en zou ik gewoon houden. Zoals eerder gezegd, je fietst er mee en is geen show object.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Nee, voor bijna niemand op dit forum is de mtb een show object. Show you stuff, BOTY...Mensen die nogal wat moeite doen om hun fiets een roestig uiterlijk mee te geven heeft ook alles met functionaliteit en pragmatisme te maken :tong :kiss:
Juh!
Plaats reactie