Voodoo Dambala says CRACK

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

pieterw33 schreef: wo 18 mei 2022, 09:16 Weer een gesloopt :cry:

Afbeelding
En nu, garantie of repareren ? 853 staal is goed te repareren.

Vork toch wat te lang voor wat je ermee doet.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Kaasopjepannenkoek schreef: di 15 december 2020, 12:16 Nee, voor bijna niemand op dit forum is de mtb een show object. Show you stuff, BOTY...Mensen die nogal wat moeite doen om hun fiets een roestig uiterlijk mee te geven heeft ook alles met functionaliteit en pragmatisme te maken :tong :kiss:
Hey ik lees nu pas je reactie. Dat was juist een TEGEN geluid!!! :lol:

Back on topic.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

corex schreef: wo 18 mei 2022, 13:00
En nu, garantie of repareren ? 853 staal is goed te repareren.

Vork toch wat te lang voor wat je ermee doet.
Aangezien het frame maar +- 150 euro heeft gekocht bij RCZ zal hij denk ik aan de muur belanden.

Vork was 10 mm langer dan dat er in mag dus daar zal het niet gelijk aan liggen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Balen,

Ik zou hem in elk geval formeel met fotootje van de breuk per mail aanmelden voor garantie bij RCZ. Kijken wat er terug komt.

Sterkte er mee
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Frame is ondertussen al weer 2,5 jaar in gebruik dus garantie zal er niet meer op zitten.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

pieterw33 schreef: wo 18 mei 2022, 14:19 Frame is ondertussen al weer 2,5 jaar in gebruik dus garantie zal er niet meer op zitten.
VOODOO CYCLES WARRANTY COVERAGE EXTENDS FOR FIVE YEARS ON FRAMES AND RIGID FORKS FROM THE ORIGINAL TIME OF PURCHASE FOR THE ORIGINAL RETAIL PURCHASER.

VooDoo Cycles warrants to the original retail purchaser of a frame, that the product, for which they received this warranty, is free of defects in workmanship for a period of five years from the original date of retail purchase. To obtain coverage for your Voodoo Cycles product, retain your original purchase receipt and Voodoo Cycles will be able to honor the warranty as such.

maar ook dit:
Any purchase of a Voodoo product from an unauthorized dealer or second-hand resale will be excluded from the warranty coverage program.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Voodoo is als merk meerdere malen verkocht, doorverkocht en nogmaals verkocht dus van het merk zou ik niet teveel verwachten. Een mailtje naar de verkoper kun je er altijd aan wagen want ook na de garantieperiode (min twee jaar) mag je verwachten dat een frame langer meegaat.

Ik ben geen expert maar een breuk komt vaker voor en kun je zien als een produktiefout. De gusset dient om de krachten die op de voorzijde komen te verspreiden of te verplaatsen. Vaak zijn dit soort gussets open aan de achterzijde, in dit geval niet en dan komt er dus aardig wat kracht te staan op de plek direct achter de las...
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Goed voor de conditie, XC rondjes op de Moxie komende tijd.

Wel balen van de hardtail, op naar de Sirius?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jammer van dit frame.
George schreef:Vaak zijn dit soort gussets open aan de achterzijde, in dit geval niet en dan komt er dus aardig wat kracht te staan op de plek direct achter de las...
Klopt.
En als ik de foto goed bekijk zie ik een bruin randje (roest) onder de gusset, dus daar is de scheur al een tijdje geleden begonnen.
Gusset te klein(?) Maar iig verkeerd gelast.
voorbeeldje waar je ziet dat de gusset niet van links naar rechts wordt gelast.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Op een frame dat niet aan redelijke verwachting van levensduur voldoet kun je altijd aanspraak maken op desin/productie fout. Het helpt de case zeker dat de fabrikant zelf op de website 5j garantie aangeeft. De case moet wel altijd via de retailer behandeld worden dat kan wel eens de zwakke plek zijn. Eerste actie is daarom ook altijd formeel melden bij de retailer en claim uitspreken.

Staan vast wel voorbeelden van een goede brief op het interweb,
2 foto's erbij en zien wat het oplevert. Niet geschoten is altijd mis.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Ik heb RCZ al een mail gestuurd om te kijken of ze nog iets gaan doen, dus dat is even afwachten. Ondertussen is er al een ander stalen bakje besteld, maar dat duurt nog wel een paar weken voordat die hier is.

Dus de komende weken maar XC rondjes op de Fully :o
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

pieterw33 schreef: do 19 mei 2022, 08:20 Ik heb RCZ al een mail gestuurd om te kijken of ze nog iets gaan doen, dus dat is even afwachten. Ondertussen is er al een ander stalen bakje besteld, maar dat duurt nog wel een paar weken voordat die hier is.

Dus de komende weken maar XC rondjes op de Fully :o
Succes met die rondjes. Dat is toch wel weer aanpoten op een andere manier :lol:
Ik weet nog dat mijn rondje Rijssen met de Moxie erg zwaar aanvoelde in vergelijk met de NS. Maar ach, het kan en je hebt in elk geval nog wat te fietsen.

Benieuwd wat er onderweg is. Sirius zoals Tim al gokte? Die zou in elk geval op mijn lijstje staan als de NS kapot zou gaan. Maar er is meer moois natuurlijk.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16812
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 18 mei 2022, 23:41 Jammer van dit frame.
George schreef:Vaak zijn dit soort gussets open aan de achterzijde, in dit geval niet en dan komt er dus aardig wat kracht te staan op de plek direct achter de las...
Klopt.
En als ik de foto goed bekijk zie ik een bruin randje (roest) onder de gusset, dus daar is de scheur al een tijdje geleden begonnen.
Gusset te klein(?) Maar iig verkeerd gelast.
voorbeeldje waar je ziet dat de gusset niet van links naar rechts wordt gelast.
Met mijn lekenverstand vind ik het ook apart dat er wel een gusset onder de bovenbuis zit en niet onder de verbinding onderbuis-balhoofdbuis? Komen daar niet nog grotere krachten op te staan?

Hoe dan ook zou je wel garantie verwachten na zo'n korte levensduur. RCZ zal echter geen identiek frame meer kunnen leveren dus dat moet op een andere manier opgelost worden.
De enige keer dat ik bij RCZ garantie nodig had was toen er een seal uit een Revelation vork losgeschoten was. Dat is toen keurig opgelost, vork opgestuurd en gerepareerd.

Enige logica ontbreekt ook bij het aanbrengen van gussets, soms zie je ze boven en onder, soms op een van de twee, soms aan de onderkant, soms aan de bovenkant... Neem aan dat de piek-krachten toch bij elk frame op dezelfde plek werken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Niet alleen een rare plek, maar ook een rare gusset.
Lijkt wel een plak Haribo die onder de verf is weggewerkt :~
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

ThaSingleTrackMastah schreef: do 19 mei 2022, 22:44 Niet alleen een rare plek, maar ook een rare gusset.
Lijkt wel een plak Haribo die onder de verf is weggewerkt :~
Ja dat idee had ik ook al. RCZ wilde zowaar nog meer foto's dus mocht daar nog iets uitkomen zal ik het melden.
Plaats reactie