DJMARCO’s 29-er Canyon Spectral CF7 update Foto's..

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

DJMARCO schreef: zo 17 januari 2021, 00:04 Ondertussen met dank aan de adviezen hier, andere banden besteld: voorzijde vittoria Barzo + Achter vittoria Mezcal.
In het voorjaar wil ik ook deze combi. De geleverde Forecasters op mn izzo zijn prima winterbanden, maar als het droog is wil ik wat minder tolweerstand.

Welke maat heb je besteld, 2.25 of 2.35? Ik zie dat je fiets met 2.4 wordt geleverd.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

aurelius schreef: zo 17 januari 2021, 09:17 Nice!
Staat een leuke review vd Spectral in de Dts ‘Bike’ van afgelopen week, groepstest van een paar mooie AM’s (kiosk dicht, dus evt online). (Hij is nog meer opgeschoven richting Enduro, zit de eigen Strive zelfs al wat in het vaarwater).
Thx ik ga online ff speuren altijd leuk om te lezen.
In de test van Flow mountainbike noemt men de Strive meer enduro en race dan de Spectral, plus de Strive heeft de Flip Chip.
Laatst gewijzigd door DJMARCO op zo 17 januari 2021, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Brul78 schreef: zo 17 januari 2021, 10:41 Welke maat heb je besteld, 2.25 of 2.35? Ik zie dat je fiets met 2.4 wordt geleverd.
Voorzijde 2.35
Achterzijde 2.25

Op de site van vittoria gekeken naar hun advies op een velgbreedte van 30mm.

Als ik de banden en het loopvlak zo bekijk, zie ik op het blote oog geen verschil, misschien na montage? De banden die op de Spectral af fabriek geleverd worden zijn veel te zwaar en grof voor de NL trails die ik hoofdzakelijk fiets, ik ga dus direct voor tubeless en een bandenwissel. De origineel geleverde banden bewaar ik voor uitstapjes in t buitenland.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Ik ga hetzelfde doen. Wel voor nu de forecasters laten zitten. Maxxis adverteerders ze als een aggressive xc tyre prima voor de winter. In de modder zijn ze echt goed.

Lees wel op verschillende fora dat er nauwelijks maatverschil is tussen de Vittoria 2.25. & 2.35.

Ik zie dat je je begin post soort van hebt aangepast ?!
Je kan ook een nieuwe SYS beginnen.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Brul78 schreef: zo 17 januari 2021, 19:44 Ik ga hetzelfde doen. Wel voor nu de forecasters laten zitten. Maxxis adverteerders ze als een aggressive xc tyre prima voor de winter. In de modder zijn ze echt goed.

Lees wel op verschillende fora dat er nauwelijks maatverschil is tussen de Vittoria 2.25. & 2.35.

Ik zie dat je je begin post soort van hebt aangepast ?!
Je kan ook een nieuwe SYS beginnen.
Ik weet niet of t nodig is om opnieuw te beginnen en er is weinig te laten zien op dit moment. Denk niet dat mensen zitten te wachten op foto’s van een paar banden, pedalen en handvaten?

Qua banden lees ik dat de originele voor NL heel zwaar zijn en veel rolweerstand hebben. Als ik straks na 5 maanden eindelijk weer kan gaan fietsen dan het liefste zo licht mogelijk.... hahah.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

aurelius schreef: zo 17 januari 2021, 09:17 Nice!
Staat een leuke review vd Spectral in de Dts ‘Bike’ van afgelopen week, groepstest van een paar mooie AM’s (kiosk dicht, dus evt online). (Hij is nog meer opgeschoven richting Enduro, zit de eigen Strive zelfs al wat in het vaarwater).
Ik heb naar de online versie gezocht maar kan hem niet vinden heb je misschien een linkje?

Het word nu ook wel heel relevant. Ik ontving vanmiddag een e-mail van Canyon dat de verzending niet tussen 12-19 Februari is maar tussen 25-29 Januari :winkie:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

aurelius schreef: do 21 januari 2021, 19:40 Hier online te bestellen: https://www.bike-magazin.de/heft/vorschau-bike-2-2021

Dank u 🙏🏻
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

DJMARCO schreef: do 21 januari 2021, 18:10

Het word nu ook wel heel relevant. Ik ontving vanmiddag een e-mail van Canyon dat de verzending niet tussen 12-19 Februari is maar tussen 25-29 Januari :winkie:
Keertje wat anders, leverdatum vooruit ipv achteruit geschoven. Leuk man, ik ben wel fan van de Spectral. :-q
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Dice Oldskool schreef: vr 22 januari 2021, 15:37
Keertje wat anders, leverdatum vooruit ipv achteruit geschoven. Leuk man, ik ben wel fan van de Spectral. :-q
Ik zal het nog sterker vertellen, na dit bericht heb ik hem direct betaald, dit moet normaal gezien 2 weken uiterlijk voor de verzending.

Vanmiddag een e-mail gehad hij is verzonden....

Damm ... wat spannend... new bike day is coming :winkie: :winkie: :winkie:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Brul78 schreef: zo 17 januari 2021, 19:44 Lees wel op verschillende fora dat er nauwelijks maatverschil is tussen de Vittoria 2.25. & 2.35.
De mezcal 2.35 is iets breder dan de barzo 2.35, de mezcal 2.2 zal iets smaller zijn. Omdat veel mensen het vreemd vinden om de achterband breder te hebben dan de voorband is de 2.2 achter vrij populair bij de mezcal.

Mooie keuzes gemaakt! Nu in spanning wachten :)
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Sinds eind december de Spectral 29er al in de stal :winkie:, ter vervanging van mijn Nerve.
Orginele Maxxis banden bieden veel grip, maar rollen niet heel licht en zijn een beetje overkill voor de NL routes. Momenteel de overstap gemaakt naar Hans Dampf 2.35, rollen voor mijn gevoel een fractie lichter. Door de vele positieve berichten een beetje nieuwsgierig geworden naar de banden van Wolfpack. Misschien binnenkort maar eens een setje trail/cross bestellen :wink: .

Verder bevalt de fiets prima, daagt uit tot spelen, plezier, overal een jump van te maken en funstuff op te zoeken. De fiets echt tot leven op technisch terrein, gemerkt op een rondje op de mijnterril in Genk :D , maar kan ook prima gebruikt worden voor een lokaal rondje.

De mijne kwam overigens ook vroeger dan gepland, en hopelijk ga je er net zoveel plezier mee beleven :-q
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

petter schreef: vr 22 januari 2021, 23:41 Sinds eind december de Spectral 29er al in de stal :winkie:, ter vervanging van mijn Nerve.
Verder bevalt de fiets prima, daagt uit tot spelen, plezier, overal een jump van te maken en funstuff op te zoeken. De fiets echt tot leven op technisch terrein, gemerkt op een rondje op de mijnterril in Genk :D , maar kan ook prima gebruikt worden voor een lokaal rondje.

De mijne kwam overigens ook vroeger dan gepland, en hopelijk ga je er net zoveel plezier mee beleven :-q
Fijn om te horen dat ie jou goed is bevallen, ik verwacht niks minder.
Zo te lezen is dit ook precies mijn verwachting van de Spectral. :winkie:

Qua banden, de originele gaan er nog voor montage direct af en worden vervangen door de barzo 2.35 voor en de mezcal 2.25 achter en tubeless gemaakt met een setje Muc Off ventielen.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Waarom eigenlijk 2,25” gedaan achter, is de ruimte zo beperkt?
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

paulus1981 schreef: za 23 januari 2021, 10:31 Waarom eigenlijk 2,25” gedaan achter, is de ruimte zo beperkt?
Nee de ruimte is niet zo beperkt, meer op advies van hier op deze banden en maatvoering gekomen. Ik ga deze fiets hoofdzakelijk in NL gebruiken. De 2.25 mezcal is zo op het blote oog (nog opgerold) niet veel smaller dan de barzo 2.35 (nog opgerold) voor op de voorzijde.
Volgens de website van Vittoria moeten deze maten passen op een velg met 30 mm interne breedte.

We gaan het na montage maar eens bekijken hoe ze het doen. Eerst aftellen tot de levering :-q
Plaats reactie