Mooi man! Ik had een foto van het losse frame gezien, nu opgebouwd is ie echt heel vet geworden.
En maar goed sat die Ourys draaien, want had ze niet mooi gevonden denk ik.
Wanneer weer WB?
Ibis Ripmo
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
- Jurf
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
- Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo
Zoals het er nu uitziet aanstaande dinsdag en woensdag. Kom je ook?Jamis Diablo schreef: ↑wo 24 juni 2020, 07:44 Mooi man! Ik had een foto van het losse frame gezien, nu opgebouwd is ie echt heel vet geworden.
En maar goed sat die Ourys draaien, want had ze niet mooi gevonden denk ik.
Wanneer weer WB?
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Woensdag zou kunnen, laat het je nog weten.
- Victor1977
- Pro Biker
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
- Mijn mountainbike: Amsterdam
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2016
- Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
- Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox
Nice!!
Mooi verhaal, ga ik thuis wat selectieve quotes uit laten lezen, wil ook een nieuwe fiets
Mooi verhaal, ga ik thuis wat selectieve quotes uit laten lezen, wil ook een nieuwe fiets
- Jurf
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
- Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo
Als je googled op Elmo staat hij er OOK zo bij, maar misschien dat het hier mis ging.
On topic, gisteren een afstelritje en ben er nog niet helemaal met de vork en demper, maar wel een eind.
Vandaag met MTB Noordwest meegetraind en wat een verschil!
Veel meer vertrouwen bij het dalen, meer rust, en stijl klimmen gaat ook gemakkelijker.
Ik ben geen klimgeit, zal het waarschijnlijk ook nooit worden, maar met mn nieuwe speeltje zit ik in een veel betere houding om omhoog te gaan. Het is nog net geen feest
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
- Jurf
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
- Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo
Nou de Spacer zit nog steeds verkeerd om, maar nu wel in Oostenrijk
We hebben net een weekje Saalbach achter de rug (zitten nu in Solden) wat voor mij de eerste keer echt rijden met de Ripmo was in de omstandigheden waarvoor hij bedoeld is en dat valt niet tegen
De Eerste dag bij aankomst hadden we nog 2uurtjes dus met de Jokercards van het pension nog ff snel een keertje omhoog. Enige foutje: ik had niet goed op de kaart gekeken en ipv een ritje inrijden op een blauwe Panaroma trail stonden we ineens bovenaan de zwarte X line
Een lift terugpakken is toch ook wat en hoewel zwart voor mij wel altijd de grens is van mijn skills/formaat ballen ging dit eigenlijk wel prima. Ik kon niet alles rijden, maar de fiets geeft veel vertrouwen. Of het nu de grotere wielen/langere reach/hogere stack is weet ik niet, maar de optelsom is dat ik van dingen afreed die ik zelf niet voor mogelijk hield
In de X line zitten een paar dingetjes die je met een goede lijnkeus kan rijden, maar na 8u autorijden en daarvoor erg drukke weken zag ik die niet, dus een paar stukjes afgestapt maar zeker tevreden.
De woensdag nog droog de Panoramatrail, Wurtzeltrail en Hacklberg meermaals gedaan en ook de Missus ging lekker! Weinig dingen leuker als dan samen kunnen rijden...
Omdat de Missus een paar dagen voor ons vertrek een scheur in de achterbrug van haar Spectral zag(nieuwe is al onderweg ), reed die op mijn "oude" Remedy, met de flipchip in low, korte stuurpen en kortere dropper past die met 168 gewoon op de fiets waar ik met 188 op reed en met meer vertrouwen als voorheen en lekker door
En toen begon het regenen.....ongeveer non stop tot zondag
De Donderdag begonnen we vol goede moed, inrijden op Panorama wat een lekker flow heeft en vrijwel direct voor de deur lag maar ook steeds gladder werd door de regen. De Missus ging hard onderuit op een glad stukje, geen blijvend letsen, maar wel flink blauw, pijnlijke rug en zij en gedeukt ego dus ff klaar met fietsen.
De andere dagen heb ik daarna alleen gereden, dus helaas geen actiefoto,s in vooral regen en wisselend weer:
Wederom bovenaan de Hacklbergtrail met wat minder zicht :
Bovenaan de Panorama waar de Missus ff een blokje ging doen:
Wat me vooral met de Ripmo opviel was dat de Lyrik Ultimate 2021 echt een paar slagen beter is als de Lyrik RCT3 2018 met nieuwe debonair. De vork is gevoelig voor de meer natuurlijke bovenste stenen helft van de Hacklberg, duikt niet ongewild als het stijl word en je moet remmen en toch gebruik ik vrijwel alle veerweg. Achter heb ik in de eindeloze berg mogelijkheden van de X2 demper met hulp van Youtube de voor mij passende instellingen gevonden waarmee de achterkant lekker rustig is, genoeg feedback geeft, alle veerweg gebruikt zonder voelbare bottom outs.
Ik heb hoogtevrees en superstijl naar beneden zoals op de Pro line die redelijk aan de grenzen van mijn kunnen zit en sommige stukken X line is daardoor gewoon niet mijn ding, maar daar waar ik het deed geeft het geheel, maar ook zeker de hogere stuurpositie zoveel meer vertrouwen dat ik ook dat bijna leuk ga vinden. en in 2e instantie volledig kunnen rijden in nog best een aardig tempo.
Ik heb bij de Ripmo 2 sets wielen: op de ene set zit een Vittoria Martello/Agarro die bij droog weer echt bizar veel grip heeft en lekker rolt...aleen de echte blub loopt deMartello vol en mist de Agarro remkracht dus toen het nat werd set2 gepakt: Maxxis Assegai voor, DHR DD met tireinsert achter. Die set weegt meer en dat voel je, maar tractie voor 10. Over het asfalt van Saalbach naar Hinterglemm heb je een berg rol weerstand waar je U tegen zegt, maar ook in 5cm dikke blub hou je gewoon grip. Alleen natte wortels vind de band geloof ik niet leuk..maar wat wel.
Is er dan echt niks op aan te merken? Zeker wel. De 160mm dropper is voor mij gewoon tekort. Die staat nu verder in als ik normaal zou rijden in NL (maar ja uplift he ) en zodra er weer knaken zijn komt er ook een 210 dropper.
Omdat de Missus even out of order was en de Remedy toch ook mee was en maar stil stond die ook nog eens op de Panorama trail gepakt:
In de bochten is die echt wendbaarder (zelfs met knock block) en springen voelt de kleinere fiets ook lichter/speelser, maar daarbuiten mis ik vooral de hogere stuur en het vertrouwen van achter het voorwiel zitten ipv erboven. Ik wil dus niet meer terug.
Over springen gesproken: de Remedy springt gewoon goed en heeft veel pop, maar met de grote wielen van de Ripmo hou je veel makkelijker vaart.
In de lijn heb je 5 flinke schansen met tafels die je ook kunt rollen achter elkaar. Met de Remedy spring ik de eerste hoog, met whip , de 2e al minder en verlies al snel steeds meer vaart waardoor ik de laatste gewoon rol. Met de Ripmo ga ik harder en clear ze allemaal met gemak achter elkaar, hoewel de balans in de lucht wel anders is, niet slechter, anders.
Gisteren aangekomen in Solden, vandaag rustdag gepakt na 7dagen fietsen en morgen hier maar eens de boel verkennen en proberen. word vervolgt!
We hebben net een weekje Saalbach achter de rug (zitten nu in Solden) wat voor mij de eerste keer echt rijden met de Ripmo was in de omstandigheden waarvoor hij bedoeld is en dat valt niet tegen
De Eerste dag bij aankomst hadden we nog 2uurtjes dus met de Jokercards van het pension nog ff snel een keertje omhoog. Enige foutje: ik had niet goed op de kaart gekeken en ipv een ritje inrijden op een blauwe Panaroma trail stonden we ineens bovenaan de zwarte X line
Een lift terugpakken is toch ook wat en hoewel zwart voor mij wel altijd de grens is van mijn skills/formaat ballen ging dit eigenlijk wel prima. Ik kon niet alles rijden, maar de fiets geeft veel vertrouwen. Of het nu de grotere wielen/langere reach/hogere stack is weet ik niet, maar de optelsom is dat ik van dingen afreed die ik zelf niet voor mogelijk hield
In de X line zitten een paar dingetjes die je met een goede lijnkeus kan rijden, maar na 8u autorijden en daarvoor erg drukke weken zag ik die niet, dus een paar stukjes afgestapt maar zeker tevreden.
De woensdag nog droog de Panoramatrail, Wurtzeltrail en Hacklberg meermaals gedaan en ook de Missus ging lekker! Weinig dingen leuker als dan samen kunnen rijden...
Omdat de Missus een paar dagen voor ons vertrek een scheur in de achterbrug van haar Spectral zag(nieuwe is al onderweg ), reed die op mijn "oude" Remedy, met de flipchip in low, korte stuurpen en kortere dropper past die met 168 gewoon op de fiets waar ik met 188 op reed en met meer vertrouwen als voorheen en lekker door
En toen begon het regenen.....ongeveer non stop tot zondag
De Donderdag begonnen we vol goede moed, inrijden op Panorama wat een lekker flow heeft en vrijwel direct voor de deur lag maar ook steeds gladder werd door de regen. De Missus ging hard onderuit op een glad stukje, geen blijvend letsen, maar wel flink blauw, pijnlijke rug en zij en gedeukt ego dus ff klaar met fietsen.
De andere dagen heb ik daarna alleen gereden, dus helaas geen actiefoto,s in vooral regen en wisselend weer:
Wederom bovenaan de Hacklbergtrail met wat minder zicht :
Bovenaan de Panorama waar de Missus ff een blokje ging doen:
Wat me vooral met de Ripmo opviel was dat de Lyrik Ultimate 2021 echt een paar slagen beter is als de Lyrik RCT3 2018 met nieuwe debonair. De vork is gevoelig voor de meer natuurlijke bovenste stenen helft van de Hacklberg, duikt niet ongewild als het stijl word en je moet remmen en toch gebruik ik vrijwel alle veerweg. Achter heb ik in de eindeloze berg mogelijkheden van de X2 demper met hulp van Youtube de voor mij passende instellingen gevonden waarmee de achterkant lekker rustig is, genoeg feedback geeft, alle veerweg gebruikt zonder voelbare bottom outs.
Ik heb hoogtevrees en superstijl naar beneden zoals op de Pro line die redelijk aan de grenzen van mijn kunnen zit en sommige stukken X line is daardoor gewoon niet mijn ding, maar daar waar ik het deed geeft het geheel, maar ook zeker de hogere stuurpositie zoveel meer vertrouwen dat ik ook dat bijna leuk ga vinden. en in 2e instantie volledig kunnen rijden in nog best een aardig tempo.
Ik heb bij de Ripmo 2 sets wielen: op de ene set zit een Vittoria Martello/Agarro die bij droog weer echt bizar veel grip heeft en lekker rolt...aleen de echte blub loopt deMartello vol en mist de Agarro remkracht dus toen het nat werd set2 gepakt: Maxxis Assegai voor, DHR DD met tireinsert achter. Die set weegt meer en dat voel je, maar tractie voor 10. Over het asfalt van Saalbach naar Hinterglemm heb je een berg rol weerstand waar je U tegen zegt, maar ook in 5cm dikke blub hou je gewoon grip. Alleen natte wortels vind de band geloof ik niet leuk..maar wat wel.
Is er dan echt niks op aan te merken? Zeker wel. De 160mm dropper is voor mij gewoon tekort. Die staat nu verder in als ik normaal zou rijden in NL (maar ja uplift he ) en zodra er weer knaken zijn komt er ook een 210 dropper.
Omdat de Missus even out of order was en de Remedy toch ook mee was en maar stil stond die ook nog eens op de Panorama trail gepakt:
In de bochten is die echt wendbaarder (zelfs met knock block) en springen voelt de kleinere fiets ook lichter/speelser, maar daarbuiten mis ik vooral de hogere stuur en het vertrouwen van achter het voorwiel zitten ipv erboven. Ik wil dus niet meer terug.
Over springen gesproken: de Remedy springt gewoon goed en heeft veel pop, maar met de grote wielen van de Ripmo hou je veel makkelijker vaart.
In de lijn heb je 5 flinke schansen met tafels die je ook kunt rollen achter elkaar. Met de Remedy spring ik de eerste hoog, met whip , de 2e al minder en verlies al snel steeds meer vaart waardoor ik de laatste gewoon rol. Met de Ripmo ga ik harder en clear ze allemaal met gemak achter elkaar, hoewel de balans in de lucht wel anders is, niet slechter, anders.
Gisteren aangekomen in Solden, vandaag rustdag gepakt na 7dagen fietsen en morgen hier maar eens de boel verkennen en proberen. word vervolgt!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Mooi Wark,
Ik heb goede herinnneringen aan Saalbach op mijn Ripley, zou daar graag met een Ripmo achteraan willen gaan Heel herkenbaar ook het gevoel van achter het voorwiel ipv erboven, nieuwe geometrie is echt top in de Alpen
Happy trails!
Ik heb goede herinnneringen aan Saalbach op mijn Ripley, zou daar graag met een Ripmo achteraan willen gaan Heel herkenbaar ook het gevoel van achter het voorwiel ipv erboven, nieuwe geometrie is echt top in de Alpen
Happy trails!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"