Update (na goed 2 jaar)!
Voriger jaar heb ik een Smashpot in de Lyrik laten zetten en dat bevalt supergoed, maar het schakelen met de Ripmo blijft een lastig ding door de kabelloop. Met een verse binnen/buitenkabel gaat het een poosje goed hoor, en met regelmatig een drupje olie ook, maar er hoeft maar weinig te gebeuren en de hele XO meuk schakelt door de kabelloop minder smooth als op mijn Trek Roscoe met NX maar een rechtoe rechtaan kabelloop.
Spaarnwoude is voor mij 20minutjes fietsen en met de pokke klimmen daar daar wil je niet vertraagd naar een lichtere versnelling, want dan kom gewoon niet boven.
Daarnaast was na goed 2 jaar de casette nog niet op, maar wel al aardig heen, kregen mijn Sram Code-R die eerder al op mijn Remedy hadden gezeten wat speling op de bushings.
Ik heb ook aan een andere fiets zitten denken, maar los van het bovenstaande bevalt de Ripmo mijn eendje en mij bijzonder goed
.
... en toen kwamen er zwarte vrijdag aanbiedingen
Bij Bikedicount vond ik voor weinagh en GX AXS upgrade set en waren de 10-50 casettes ook in de aanbieding!
Bikecomponents bestond zoveel jaar en die hadden geen remmen servicesets in stock maar wel een set Code RSC voor 200,-
dus dat kon ik ook niet laten liggen.
Ik reed met een Alu crankstel waar niks mis mee was, maar toen bij RCZ een mooi carbon crankstel voor bij kwam voor een koopje kon ik dat toch ook niet laten liggen.
Ik kan best het e.a zelf aan mijn fiets, maar ben ook erg druk EN lang niet zo handig als Daan van Daans Bikerepair (een aanrader in regio Haarlem!)
https://www.instagram.com/daansbikerepair/?hl=en dus daar mijn fiets naartoe gebracht voor een grote beurt, lagers checken/vervangen etc en de oude spullen eraf en nieuw spul erop
Plaatjes:
Eerste ritje woensdag bij Schoorl was gewoon heerlijk. Conditie was kut, maar de fiets rijd echt weer als nieuw.
De remmen voelen strakker/precieser (ik weet dat sommige mensen daar nauwelijks remmen, maar ik wel)
Schakelen is echt echt top met AXS. Als je een poos met je derri loopt te klooien hoe makkelijk en gedachteloos schakelen eigenlijk hoort te zijn! Carbon crank merk je echt niks van, maar ik wordt er wel blij van zolang er geen Ewings voor weinig voorbij komen.
Al met al is de fiets weer klaar voor 2023 waar er ook wat meer fietsen gepland staat.