Ibis Ripmo

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

novaterra schreef: za 1 augustus 2020, 11:29 Heb je de fernar trail nog gedaan?
Deels!
Hij was al volgeboekt, maar we zijn met de lift uit het centrum omhoog gegaan, vandaar naar de bovenste lift geklommen en toen langs de gletsjer een trail gevolgd (rood) die deels Fernar schijnt te zijn.
Sommige stukken waren voor mij too much dus daar ff wat net te stijle switchbacks gelopen, en uiteindelijk bij het station uitgekomen waar eerder ook al Niels de zelfde foto heeft gemaakt :lol: via rood naar beneden.
Erg pittig maar mooi!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

:-q :-q
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Bij de opbouw wilde de Derri kabel met geen mogelijkheid door de achterbrug te krijgen en bij wat gefriemel bleek het kanaaltje waar de kabel door heen moest ook kaduuk te zijn.
Jammer maar geen probleem dus net als bij veel andere fietsen met wat tie-rips langs de achterbrug vastgezet.

Daarover wel contact gehad met Ibis, een foto gemaild naar de Duitse importeur, die ging al snel door naar de US waarna een nieuwe achterbrug werd opgestuurd met een kaartje sorry for the inconvenience. Wat een toplui!

Het resultaat :winkie:
Afbeelding
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Top service! En dat vor de tweede eigenaar? :-q
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Nou idd wat een goede service van Ibis. Ziet er toch stukken mooier uit dan die noodgreep met tiewraps. :-q
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

In oostenrijk ben ik een keer goed op mijn snufferd gegaan, fiets gelukkig heel, ik wat schrammen, maar door protectie viel dat ook mee, maar er zat wel een flinke kras op de helm van mijn bij rijder :-{
Safety first! dus een nieuwe matchende helm besteld voor de kleine, kijk hem eens shinen :D
Afbeelding
Afbeelding
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

:winkie:
Dat is een zeer blijde eend weer :D
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Je bent me er eendje... :-D
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

:winkie:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Als je wilt groeien moet je de grenzen opzoeken, en dan ga je wel eens op je snufferd inderdaad.
Blij te horen dat je OK bent, de grenzen van zo'n Ripmo liggen best ver, en dan kan het hard gaan.

En er is ook nog wat moois uit gekomen. Coole helm!

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Update (na goed 2 jaar)!

Voriger jaar heb ik een Smashpot in de Lyrik laten zetten en dat bevalt supergoed, maar het schakelen met de Ripmo blijft een lastig ding door de kabelloop. Met een verse binnen/buitenkabel gaat het een poosje goed hoor, en met regelmatig een drupje olie ook, maar er hoeft maar weinig te gebeuren en de hele XO meuk schakelt door de kabelloop minder smooth als op mijn Trek Roscoe met NX maar een rechtoe rechtaan kabelloop. :-{
Spaarnwoude is voor mij 20minutjes fietsen en met de pokke klimmen daar daar wil je niet vertraagd naar een lichtere versnelling, want dan kom gewoon niet boven.
Daarnaast was na goed 2 jaar de casette nog niet op, maar wel al aardig heen, kregen mijn Sram Code-R die eerder al op mijn Remedy hadden gezeten wat speling op de bushings.
Ik heb ook aan een andere fiets zitten denken, maar los van het bovenstaande bevalt de Ripmo mijn eendje en mij bijzonder goed :winkie: .
... en toen kwamen er zwarte vrijdag aanbiedingen :winkie:

Bij Bikedicount vond ik voor weinagh en GX AXS upgrade set en waren de 10-50 casettes ook in de aanbieding!
Bikecomponents bestond zoveel jaar en die hadden geen remmen servicesets in stock maar wel een set Code RSC voor 200,- :-q dus dat kon ik ook niet laten liggen.
Ik reed met een Alu crankstel waar niks mis mee was, maar toen bij RCZ een mooi carbon crankstel voor bij kwam voor een koopje kon ik dat toch ook niet laten liggen.

Ik kan best het e.a zelf aan mijn fiets, maar ben ook erg druk EN lang niet zo handig als Daan van Daans Bikerepair (een aanrader in regio Haarlem!)https://www.instagram.com/daansbikerepair/?hl=en dus daar mijn fiets naartoe gebracht voor een grote beurt, lagers checken/vervangen etc en de oude spullen eraf en nieuw spul erop :)

Plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eerste ritje woensdag bij Schoorl was gewoon heerlijk. Conditie was kut, maar de fiets rijd echt weer als nieuw.
De remmen voelen strakker/precieser (ik weet dat sommige mensen daar nauwelijks remmen, maar ik wel)
Schakelen is echt echt top met AXS. Als je een poos met je derri loopt te klooien hoe makkelijk en gedachteloos schakelen eigenlijk hoort te zijn! Carbon crank merk je echt niks van, maar ik wordt er wel blij van zolang er geen Ewings voor weinig voorbij komen. :winkie:

Al met al is de fiets weer klaar voor 2023 waar er ook wat meer fietsen gepland staat. :)
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Mooie upgrade!

Een tip: steek een reserve accu bij je, of koop een AXS dropper. Zo kon ik na 2km Hoge Vuursche weer naar huis. Laaddiscipline wil daarin overigens ook helpen.

@bikybiky (Daan's Bikerepair) is inderdaad een zeer kundige sleutelaar, en ook een enorme liefhebber van de fiets.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Die reserve accu heb ik meteen meebesteld en staat op mijn buro van mijn thuiswerk/forum-bijlees-plek klaar voor gebruik.
Je hebt van die mensen die nooit wat bij zich hebben, ik sleep waarschijnlijk altijd teveel mee, en dus ook standaard een AXS accuutje (naat multitool, tape/tierips/sparetube/ overcomplete EHBO set incl hechtset/thermodeken etc :oops: ).
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Hele fraaie upgrades aan wat al een hele dikke bike was.
Goed remmen en gedachtenloos schakelen is wel zo fijn 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie