Snowdon RP29 MK10 - nieuwe foto's P5

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Heel erg mooi geworden, mooie kleur en afmontage erbij. :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ben eigenlijk wel benieuwd: wat is de veerweg voor en achter nu? En: wat is het uitstekende palletje aan de chainstay, vlak achter de ISCG-05 tabs...?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Kapitein Iglo schreef: ma 28 september 2020, 08:59 En: wat is het uitstekende palletje aan de chainstay, vlak achter de ISCG-05 tabs...?
Dat is het dopje, als je het dopje er af haalt dan kun je bij de motor :bier:
Waar woke is, is vuur
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nou hèb ik eens een serieuze vraag... :-{ :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Hij heeft 135 mm achter en 150 voor, dat lipje zorgt ervoor dat de versnellingskabel bij het kettingblad vandaan blijft. Nokje in die regio had ook gekund maar kabelloop is wat kritisch daar.

En om op de vraag van Jamis terug te komen, spuitwerk gebeurd deels met spuitbuis en deels met airbrush en aflakpistool.
Met die laatste twee kun je veel fijner werken en heb je weinig tot geen reliëf tussen de laklagen
'BUILT not Bought '
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Herman de Biker schreef: ma 28 september 2020, 09:50 Hij heeft 135 mm achter en 150 voor, dat lipje zorgt ervoor dat de versnellingskabel bij het kettingblad vandaan blijft. Nokje in die regio had ook gekund maar kabelloop is wat kritisch daar.

En om op de vraag van Jamis terug te komen, spuitwerk gebeurd deels met spuitbuis en deels met airbrush en aflakpistool.
Met die laatste twee kun je veel fijner werken en heb je weinig tot geen reliëf tussen de laklagen
Ik had al zo'n vermoeden Marius. Netjes opgelost denk ik (ik zou dan weer "bang" zijn dat de kabel daarlangs zou schuren, ik zou de kabel willen fixeren, of valt het mee?).

135-150mm lijkt me inderdaad de sweet spot voor zowel binnen- als buitenland-inzet. 140mm front zou 'm misschien nog wat meer NL-georiënteerd maken...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Bij mijn eigen fiets heb ik daar wat stukjes helicopter tape geplakt, dat ben ik Demoniac vergeten te adviseren, maar dat kan ie alsnog doen;)
Er zijn meerdere manieren en fixeren op die plaatsen zou kunnen mits de lus groot genoeg gehouden wordt, omdat hij (i.t.t. de non driveside) onder de pivot door loopt en dan heeft ie iets “trek” bij het inveren.

Hij is oorspronkelijk getekend op 140 maar uiteindelijk is er een 150mm vork ingegaan..
Ik heb juist begrepen dat trailbikes met 150mm voor NL optimaal zijn :P
'BUILT not Bought '
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Waar houdt het op?! :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Afbeelding
De RP29 in zijn huidige staat, helemaal up to spec met de hypes van tegenwoordig: Skinwalls, plus én mullet :lol: Ik vind dat ie het goed kan hebben, ben er alleen wel achter dat Effetto Mariposa geen geschikte melk is voor deze dunne wangetjes. Als ze een beetje vochtig worden staat het schuim er op alsof ze hondsdol zijn...
Laatst gewijzigd door Demoniac op zo 25 oktober 2020, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Demoniac schreef: zo 25 oktober 2020, 12:45 Afbeelding
De RP29 in zijn huidige staat, helemaal up to spec met de hypes van tegenwoordig: Skinwalls, plus én mullet :lol: Ik vind dat ie het goed kan hebben, ben er alleen wel achter dat Effetto Mariposa geen geschikte melk is voor deze dunne wangetjes. Als ze een beetje vochtig worden staat het schuim er op alsof ze hondsdol zijn...
Foto is niet zichtbaar maar op Strava zie ik dat je achter 27,5x2.85 en voor 29x2.25 hebt. Heft dat elkaar niet op, de buitendiameter zal bijna gelijk zijn (eigenlijk is het pluswiel zelfs groter qua omtrek)?
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

TenZNL schreef: zo 25 oktober 2020, 13:03 Foto is niet zichtbaar maar op Strava zie ik dat je achter 27,5x2.85 en voor 29x2.25 hebt. Heft dat elkaar niet op, de buitendiameter zal bijna gelijk zijn (eigenlijk is het pluswiel zelfs groter qua omtrek)?
Plusband is net iets kleiner in omtrek, maar het verschil is inderdaad een stuk kleiner dan bij een 'echte' mullet. Dhr. Den Biker wees me er gisteravond al op dat er een clipje mist van de derailleurkabel, ik dacht al zo'n ding te zien liggen maar had me niet bedacht dat die van mezelf kon zijn :roll:
Zichtbaarheid van foto is gefixt, heb een beetje ruzie met m'n server.. maar uiteindelijk is het altijd DNS
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik heb nog wel een RoRo in 27,5x2.1 liggen, als je wilt :)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

In mijn schuur heb ik enkele van die standaards die je op elke wielmaat kunt instellen door een rol omhoog of omlaag te zetten. Die moet ik toch echt wel wat omhoog schuiven als de Merida met 27,5 x 2.8 erin gestaan heeft en ik wil er een van de 29ers in zetten, zelfs als het maar een 2.25 is.

Die clipjes zijn prut, gewoon een tierap erom :wink:
Zo'n clipje gebruik ik alleen op de middelste geleiders, waar nooit spanning op de kabel kan staan.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Helemaal eens, die clipjes trek je los als je bij een takje blijft hangen. Been there done that.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Blijft een schitterend apparaat! Wat voor chainstay protectie heb je nu gebruikt?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie