Transition Sentinel gaat plaats maken voor wat anders.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Neh, is nog te nieuw, eerst de kinderziektes eruit. Voorlopig blijft hij zo, tenzij iemand snel de suntour wil kopen :)
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Snap niet dat er geen interesse is in de Suntour. Zeker de duurdere modellen zijn toch echt wel goed. Het low-budget idee zit echt tussen de oren. Dat even gezegd hebbende, mooi frame weer hoor :-q :-q :-q
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

@Mud true.
@Remco: de kleur op de 1e foto lijkt anders dan die op de 2e foto. Wat is nu de werkelijke kleur?
“Old, not obsolete”
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

De kleur heet officieel pinot noir. Beetje mat bordeaux rood. 1e foto is met weinig ligt, 2e foto met zon, dan lijkt hij wat roder. Maar vind de 1e foto meer kloppend kwa echte kleur.
⛧⛧⛧
Tjoentje
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: za 18 november 2017, 19:57

Mooie fiets Remco!
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Eindelijk een 42mm offset vork gemonteerd en eerste rit meteen mee gemaakt. Ik ben positief verrast, waar hij voorheen toch wel wat log stuurde is hij nu lekker snappy, bochten gaan toch wel een stuk makkelijker en met wat meer snelheid. Nu nog een keer in echt terrein proberen...

Afbeelding
⛧⛧⛧
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Blijft een brute bak, nieuwe vork past hem goed. Interessante bevinding trouwens, kun je iets meer vertellen over het log sturen, is er bijvoorbeeld verschil bij hoge en lage snelheden?

Ik heb er wel over nagedacht in combinatie met de Long en Slack geometrie met steeds langere reaches. Minder offset betekent meer “trail” van het voorwiel en Meer trail zou goed zijn voor stabiliteit op hoge snelheid. Maar het geeft ook iets meer wiel”flop”, het zou het chopper effect van de vlakke balhoofdhoek versterken, wat weer meer op lage snelheden speelt.

Minder offset betekent ook een kortere front center, je zwaartepunt komt iets dichter bij de as van het voorwiel. Dat zou goed zijn voor het sturen van vooral snelle (kom)bochten. En het maakt de wielbasis ook iets korter wat weer helpt met de wendbaarheid. Maar is een Sentinel wielbasis ooit echt “kort” te noemen zeker in XL?

In jouw beschrijving wint het frontcenter/wielbasis effect het dus van de meer trail effecten.


Historisch zijn we naar meer fork offset (51mm) gegaan met Gary Fisher G2 als mijn geheugen me niet in de steek laat. Om zijn 29ers stabiliteit met wendbaarheid te geven ging GF naar een langere bovenbuis, korte stuurpen en de offset van 51mm (kwam van 38mm voor 26ers). Balhoofdhoeken waren wel 71 graden toen, flink anders, maar de wiel flop effecten zijn bij 65 graden niet te missen. GF was XC focused, het zijn vooral de echte gravity rijders die al een tijdje weer de voordelen van kortere offsets zien imho.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ik heb nu alleen nog in Nederland er mee gereden, maar het lijkt gewoon beter door bochten te houden zonder dat je er moeite voor moet doen, tov een langere offset. Ik heb de theorieën er nog eens op nagelezen, maar ik kan het niet vertalen naar meer chopper gedrag, eerder minder chopper gedrag met de kortere offset. Nu heb ik er nog maar 1 echte rit mee gereden, dus heel veel kan ik er nog niet over zeggen, maar de eerste indrukken zijn dus erg goed.

Ik ben ook van 160mm veerweg naar 170mm gegaan, echter zijn de inbouwhoogtes gelijk van beide vorken.
⛧⛧⛧
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Na 6 weken eindelijk een echt rondje door het bos gemaakt na mijn ongeluk. Het was de eerste paar bochten wel wat spannend en iets angstig, maar voelde wel weer lekker. Conditie is er nog niet, maar dat komt langzaam ook wel weer.

Welbekende plaatje:
Afbeelding
⛧⛧⛧
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Goed dat je het terrein weer in bent :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Had je nieuwe frame gemist, fraaie fiets. Heb je je oude frame ingeleverd onder Transitions eigen crash replacement?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

mooi rondje Gieten :-q

Ik heb dat van het ongeluk gemist denk ik, iig een goede recovery .

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Dutch schreef: ma 7 september 2020, 10:57 Had je nieuwe frame gemist, fraaie fiets. Heb je je oude frame ingeleverd onder Transitions eigen crash replacement?
Nee, die heb ik nog kunnen verkopen, verkoper was op de hoogte van de deuken etc.
⛧⛧⛧
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Heckler40 schreef: ma 7 september 2020, 13:03 mooi rondje Gieten :-q

Ik heb dat van het ongeluk gemist denk ik, iig een goede recovery .

Enjoy!!
Ik ben in Zuidlaren heel lullig gevallen met vrij grote gevolgen. Heb een hersenkneuzing opgelopen (m'n tweede) gelukkig zoals het nu lijkt geen permanente schade. Maar moet wel rustig aan blijven doen. Ben wel blij dat ik dit weer kan doen, het had veel erger kunnen aflopen.
⛧⛧⛧
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ai dat is niet misselijk,

Zuidlaren is een beetje als Gieten, licht terrein. Dus het is ook niet dat je onbezonnen een black diamond afdaling hebt getackled.
Had je helm wel naar behoren gewerkt?

Take it easy voor nu
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie