Koga X-Over Monstercrosser

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Koga X-Over 2018, oorspronkelijk (door Koga) opgebouwd als “bikepacker”, frame en vork zijn dezelfde als van de pre-2018 Koga Beachracer. Was uitgerust met een Koga MTB “aero bar” en een nogal rommelige mix van FSA, Shimano SLX en Deore 2x10 aandrijving.

Afbeelding

Omgebouwd naar Shimano Sora 9v (30/39/50T tripel met een 14-25T “junioren” cassette), Ritchey ErgoMax stuur. 29x2.2 Conti SpeedKings, Brooks Cambium stuurlint, en voorlopig nog de oorspronkelijke wielset (Koga naven en Mach-1 velgen) en TRP (Tektro) Spyre mechanische 160mm schijfremmen.
Vorsprung durch Pedantik.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Stoer ding, ik vind de combinatie van een dropbar en brede banden altijd wel wat hebben.
Goede keuze ook om de afmontage rustig zwart te houden.

Waar gebruik je deze fiets (vooral) voor?
Gezien de vrij specifieke keuze voor een road triple, kleine cassette en brede banden?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

mooi fietsje, nu een echte cross-cross-over !
ik had op mijn toenmalige beachracer race kings en die liggen nu ook op de swift.
Ben zeer benieuwd hier de speed-kings bevallen ?
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

kermit schreef: di 7 juli 2020, 14:57Waar gebruik je deze fiets (vooral) voor?
Gezien de vrij specifieke keuze voor een road triple, kleine cassette en brede banden?
Deze staat bij mijn huis in Duitsland. Daar woon ik naast een vrij uitgestrekt bos(bouw)gebied, doorkruist met grove grindwegen. Te grof voor een gravelracer, te verhard voor een MTB. Vrij vlak, dus een lekker vlakke cassette om altijd optimale cadans te kunnen rijden. Ik denk dat-ie het in Nederland op bospaden ook wel lekker zal doen.
barttore schreef: di 7 juli 2020, 15:11ik had op mijn toenmalige beachracer race kings en die liggen nu ook op de swift.
Ben zeer benieuwd hier de speed-kings bevallen ?
Prima. Je kunt er op de weg goed mee uit de voeten, ik heb ze vrij stevig opgepompt staan (3 à 3½ bar), hebben ze weinig rolweerstand.
Vorsprung durch Pedantik.
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Ik heb ook een setje speedkings, +40mm breed en die bevallen prima. Genoeg grip op verhard, best prima op harder zand en door de diameter genoeg comfort.
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Alien en Zerogroud: dank ! ik denk dat ik ook een setje ga proberen: heb nu meer het gevoeld dat ze mij ook zullen bekoren.
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Plaats reactie