Vitus escarpe vrs

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Weer een nieuw fietsje, gravelbike verkocht en kon de jeffsy voor een leuke prijs verkopen toen was er ineens een leuk budget voor een nieuwe bike.
Wou een leuke opvolger voor de jeffsy en had wel een paar kleine wensjes kwa geometrie.
Heb nu maar 1 bike om alles te rijden en het moest dus sowieso een fully worden en had eigenlijk in gedachte 120/140 travel.
Kwam na wat zoeken op internet al snel op de vitus uit en dat hij snel geleverd zou worden was al een dik pluspunt.
Had wat meer veerweg dan ik in gedachten had maar had eigenlijk op de meeste punten alles net wat beter voor elkaar dan de jeffsy.
Wielset net wat beter en 29, fox34 rhythm naar fox 36performance, 11speed naar 12speed shimano en 150 travel naar 140.. bb wat hoger en een fijne zit/balhoofdhoek.
Naja keus was snel gemaakt en met een klik op de knop stond hij na 11 dagen voor de deur.
Vandaag de eerste rit gehad en de bike heeft me echt doen verbazen, de achterkant is erg soepel vergeleken met de jeffsy maar heeft tijdens het rijden haast geen pedalbob. Klimmen, afdalen en sturen alles was direct met volle vertrouwen en net zo goed of zelfs op sommige stukken beter als de jeffsy. Al met al erg blij enkel de remmen(slx) moet ik nog eens bekijken wat ik ermee ga doen. Vond de voorkant niet goed genoeg om hem straks mee te nemen de ardennen in maar wellicht moet alles nog een beetje ingeremd worden.
Banden heb ik direct gewisseld voor de crossking2.3
Goed jullie komen hier voor de plaatjes en ik heb er deze keer wat meer gemaakt omdat ik de afwerking van vitus toch wel erg netjes vind! Van chain protectors tot de kabelgeleiding is overal goed over nagedacht en ben echt heel tevreden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Mooie complete bike, niks mis mee. :-q
LHR waardig. :-D
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Dikke bak hoor Mau, zal hem vast wel eens in het echt zien! :-q
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mooi kleurtje ook en idd een hele nette fiets.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Da`s zeker een mooie kleurstelling :-q
Gaaf ding, hoor. Veel plezier ermee :)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie Bike

Kudos ook om eens buiten de geijkte merken te shoppen. Ik vind die kleur ook erg goed gekozen en verder lijkt de afmontage goed op elkaar afgestemd. Geen uitschieters maar alles prima, het geheel oogt in balans. En dan nog mooie details inderdaad in de chainstays protection, ketting geleider, kabelvoering, oogt echt doordacht.

Maar het gaat natuurlijk om de ride, en als dat dan ook nog klopt, :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Nice!! Zag het op Strava al langskomen maar foto sop me pc kijken is altijd wat beter!! Mooi ding hoor :-q :-q
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Leuke bike met een hele mooie kleursamenstelling en inderdaad weer eens wat anders qua merk. Al zag ik laats op 1 dag 2x een Vitus bij Lage Vuursche dus ze zijn er zeker wel.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Mooie bike. Kleurstelling ook mooi!
En leuk dat je Vitus rijdt. De tegenwoordig Noord Ierse eigenaar maakt prima bikes. Zie je niet veel.
Zelf ooit een week op een Sommet huur bike gereden. Prima.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Dank allen! Ben ook erg benieuwd hoe hij het gaat doen in het buitenland :D
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Topic weer eens updaten na een aantal flinke ritjes.
Inmiddels al lekker gewoon met de bike. Of het aan de bike ligt of aan mezelf dat weet ik niet maar het vertrouwen in biken is denk ik weer op niveau van voor de crash.
flinke drops/jumps is gewoon niet mijn ding.. zolang de wielen tot ongeveer 75cm in de buurt van de grond blijven voel ik me prettig en op dit moment fijn die grens te hebben.
Het stuur heb ik wat ingekort van 840 naar 780, boven de 800 is echt te gek.
Verder geen updates al zit ik te twijfelen om mullet eens te proberen.. de vitus staat erom bekend een hoog bb te hebben en dat je meer het gevoel hebt dat je op de fiets zit ipv erin.. ik weet nu wat ze bedoelen en het voelt niet heel prettig maar het werkt eigenlijk gewoon prima. Mullet heeft al een tijdje mijn interesse en wellicht probeer ik dat nog eens.. als ik dan een wiel pak met 350hub zet ik de cassette over en kan ik handig wisselen. verder is er weinig te upgraden en voelt alles heerlijk aan.
Nog even wat actiefoto's van nideggen, leukste rit die ik tot nu toe gereden heb.. wat een uitzicht en wat een trails.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
kelleke22
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: za 4 juli 2015, 12:04

Ziet er goed uit!
Als je gecrashed bent waarom geen bescherming om dan?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mooi Mauke daar, is je fiets wel voor gemaakt. Wil ook nog een keer die kant op
"This species has amused itself to death"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mullet brengt de bb natuurlijk nog verder omhoog. Maar op zich zou ik me daar weinig van aan trekken: het probleem is eerder dat de meeste fietsen een te lage bb hebben. En dat werkt wel lekker als je niet hoeft te trappen naar beneden toe. En dan zie je hoe de tijdschriften testen... .

Het voordeel van mullet is dat de voorkant verder omhoog komt, wat de geometrie beïnvloed en je meer controle geeft naar beneden toe. Met een 27,5" vork met 3 cm meer veerweg heb je ongeveer hetzelfde effect... .


Mooi in ieder geval dat je nu je goede gevoel weer terug hebt :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Lars TB schreef: zo 6 september 2020, 11:15 Mullet brengt de bb natuurlijk nog verder omhoog. Maar op zich zou ik me daar weinig van aan trekken: het probleem is eerder dat de meeste fietsen een te lage bb hebben. En dat werkt wel lekker als je niet hoeft te trappen naar beneden toe. En dan zie je hoe de tijdschriften testen... .

Het voordeel van mullet is dat de voorkant verder omhoog komt, wat de geometrie beïnvloed en je meer controle geeft naar beneden toe. Met een 27,5" vork met 3 cm meer veerweg heb je ongeveer hetzelfde effect... .


Mooi in ieder geval dat je nu je goede gevoel weer terug hebt :-q
Ik heb de 29er versie, dus dan gaat er een kleiner achterwiel in en het bb wel omlaag.. maar bb komt dan op de hoogte van de jeffsy en dat ging altijd top
Plaats reactie