Verstevigingsringen op het balhoofd. Je kan een compleet balhoofd gebruiken met gefreesde randen, of een lang stuk 'balhoofdbuis' gebruiken en afzagen op gewenste lengte. Voor de stevigheid is het dan aan te raden zelf ringen eraan te solderen.
Voortaan gebruik ik een standaard/kant en klaar balhoofd, want die ringen solderen was best een rotklus.
Building a Klunker; Smithy LandSlide
- Smithy
- All rounder
- Berichten: 113
- Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
- Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude
Persoonlijk kan ik echt niet wachten tot de boel is opgebouwd inclusief onderstaand, om met de kleine man te gaan 'shredden'
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Heel mooi geworden!
Ik zou hem zeker kaal houden.
En als je toch gaat lakken zou een jaren 40 Schwinn schema vet zijn.
Ik zou hem zeker kaal houden.
En als je toch gaat lakken zou een jaren 40 Schwinn schema vet zijn.
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Mooi!
Jou ongetwijfeld ook al bekend, maar Paul Brodie heeft op zijn Youtube kanaal heel veel nuttige info voor framebouwers in het algemeen en fillet brazers in het bijzonder. Voor het afwerken van de fillets (ook niet mijn favoriete klus..) heb ik nu een rechtse slijper en zg. taper rolls gekocht:
Met een beetje oefening en beleid ben ik nu van dik een uur per fillet naar iets van 10 minuten per fillet, mét beter resultaat.
Oh, en kaal is saai, dat roept iedereen altijd als een ongespoten gefillet frame zien. Beter een dikke paintjob! (iets met blauw en lila, en veel logo's en fades ofzo )
Jou ongetwijfeld ook al bekend, maar Paul Brodie heeft op zijn Youtube kanaal heel veel nuttige info voor framebouwers in het algemeen en fillet brazers in het bijzonder. Voor het afwerken van de fillets (ook niet mijn favoriete klus..) heb ik nu een rechtse slijper en zg. taper rolls gekocht:
Met een beetje oefening en beleid ben ik nu van dik een uur per fillet naar iets van 10 minuten per fillet, mét beter resultaat.
Oh, en kaal is saai, dat roept iedereen altijd als een ongespoten gefillet frame zien. Beter een dikke paintjob! (iets met blauw en lila, en veel logo's en fades ofzo )
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Snap ‘m!Smithy schreef: ↑di 18 mei 2021, 16:33 Verstevigingsringen op het balhoofd. Je kan een compleet balhoofd gebruiken met gefreesde randen, of een lang stuk 'balhoofdbuis' gebruiken en afzagen op gewenste lengte. Voor de stevigheid is het dan aan te raden zelf ringen eraan te solderen.
Voortaan gebruik ik een standaard/kant en klaar balhoofd, want die ringen solderen was best een rotklus.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5237
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Dat is lekker opgeschoten.
Nu snel afbouwen en lekker toeren met de kleine .
Ciao
Jan
Nu snel afbouwen en lekker toeren met de kleine .
Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
- Smithy
- All rounder
- Berichten: 113
- Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
- Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude
To do;
-headbadge monteren;
-speciale maat moeren op voornaaf zetten (5/16x26tpi, wie verzint dat???);
-bussen draaien om achterwiel uit te spaceren;
-kettingblad en ketting monteren
-rem-arm van achternaaf iets bijbuigen om de boel te laten passen op het frame
Inmiddels staat 'ie naast me in het kantoor te 'shinen', opgebouwd voor zover het gaat. En ik ben zó ontzettend blij met de looks, kan niet wachten tot 'ie rijdbaar is. Maar er naar kijken met een bakje koffie in de hand is al een genot
-headbadge monteren;
-speciale maat moeren op voornaaf zetten (5/16x26tpi, wie verzint dat???);
-bussen draaien om achterwiel uit te spaceren;
-kettingblad en ketting monteren
-rem-arm van achternaaf iets bijbuigen om de boel te laten passen op het frame
Inmiddels staat 'ie naast me in het kantoor te 'shinen', opgebouwd voor zover het gaat. En ik ben zó ontzettend blij met de looks, kan niet wachten tot 'ie rijdbaar is. Maar er naar kijken met een bakje koffie in de hand is al een genot
Mooi wark, en een hele coole headbadge
Of had ik die al moeten kennen van de eerdere productie?
Die velg is ook wel echt Oldskool zo, 36gats en 19mm intern.
En komt er nu nog een kleurtje op of blijft hij raw?
Enjoy!!
Of had ik die al moeten kennen van de eerdere productie?
Die velg is ook wel echt Oldskool zo, 36gats en 19mm intern.
En komt er nu nog een kleurtje op of blijft hij raw?
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"