2021 Commençal Meta Ride HT

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
P@ulQ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 4 januari 2019, 14:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spec list;

FRAME
2021 Meta HT AM
Alloy 6061, triple butted tubes, T4, T6

FORK
ROCKSHOX 35 Gold RL, 160 mm travel
27,5'', Debonair, rebound, Boost (15 x 110 mm), 44 mm offset

BAR
RIDE ALPHA R27
31,8 mm, 780 mm width, 27 mm rise, Alloy 6061

BRAKES
SRAM Level, Hydraulic disc brake
Rotor: SRAM G2 CleanSweep 200 / 180 mm, 6-bolt

SHIFTERS
SRAM SX Eagle
12 sp

CRANKSET
SRAM X1 1000 Eagle, 170 mm crank arms, DUB, Boost
Chainring: SRAM X1 1000 Eagle, 32t, Narrow-Wide

REAR MECH
SRAM SX Eagle
12 sp

CASSETTE
SRAM PG-1210
12 sp, 11-50t

RIMS
E13 LG1 EN Base
27,5'', 32h, 35 mm inner width

HUBS
Rear: FORMULA DC-348A Front: FORMULA DC-711
Rear: 32h, sealed bearings - Front: 32h, sealed bearings

TYRES
Rear: VEE TIRE CO. FlowSnap Front: VEE TIRE CO. FlowSnap
Rear: 27,5''x2.6'', MPC Compound, Synthesis, Tubeless Ready - Front: 27,5''x2.6'', MPC Compound, Synthesis, Tubeless Ready
Laatst gewijzigd door P@ulQ op ma 10 augustus 2020, 16:00, 3 keer totaal gewijzigd.
P@ulQ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 4 januari 2019, 14:42

Na eerst heel veel vergeleken, informatie ingewonnen te hebben , mezelf suf gelezen hier op het forum en adviezen van jullie wel (en niet :wink: ) overgenomen te hebben is de keuze gevallen op de:

2021 Commençal Meta HT Ride

In 1e instantie de 2020 gekozen echter hoopte ik op een End Of Season deal voor deze fiets maar na de release van de 2021 variant bleek de 2020 volledig van de site van Commencal verdwenen te zijn.... :(
Bij een Nederlandse webshop, www.buitenbike.nl, zag ik nog voorraad staan op 2020 Meta Ride dus die toen benaderd of ze een opruimingsprijs konden maken voor mij op hun voorraad model. Het bleek dat ze die niet meer op voorraad hadden ivm rechtstreeks bestellen door hun en dus was mijn hoop op een 2020 met korting vervlogen.
Wat schetste mijn verbazing toen ik een paar dagen later van Buitenbike een mail kreeg met een Begin of Season Deal voor het 2021 model !
Het verhaal was als volgt;
We willen voor onze webshop en Social Media pagina’s onze eigen foto’s maken van een aantal 2021 Commencal modellen en omdat je ons hebt benaderd voor een 2020 model willen we je graag een aanbieding doen om 1 van die fietsen (in de door jouw gewenste maat en type) tegen een fikse korting over te nemen.
Wij bestellen de fiets, gebruiken hem binnen in de fotostudio met een model, kunnen hem daarom niet tegen 100% door verkopen en kunnen jou daarom een fikse korting geven.
In 1e instantie leek dit mij een deal die te mooi was om waar te zijn maar na wat onderzoek over de webshop (waarna ik niet 100% gerust was gesteld) en direct contact met Commencal zelf toch besloten te accepteren. Er werd nl. om een aanbetaling gevraagd en dat vond ik in 1e instantie wat listig....Dit verhaal speelde nl. eind juni toen de nieuwe fietsen op de site van Commencal kwamen met een shippingdatum van 31-juli. Voor de zekerheid de vooruitbetaling met PayPal gedaan en toen begon het lange wachten.....
Op 30-07 netjes een t&t link gekregen vanuit Buiten bike dat Commencal de fietsen had verzonden en de zending kunnen volgen naar de fotograaf in Brussel. De fiets is daar twee dagen gebleven en afgelopen donderdag kreeg ik netjes bericht dat ze vanuit Buitenbike.nl daar de fietsen hadden opgehaald in België en bij mij persoonlijk kwamen afleveren!!!

Deze unieke gang van zaken heeft er dus voor gezorgd dat mijn nieuwe fiets, hoewel gebruikt voor een fotoshoot, spiksplinternieuw en rijklaar bij mij is afgeleverd maar ik niet de volledige Commecalprijs heb hoeven te betalen en tevens als (vrijwel) als 1e in Nederland onder m’n kont heb zitten :winkie:
Laatst gewijzigd door P@ulQ op za 8 augustus 2020, 22:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Op de site stond gisteren nog “pre-order”. Erg mooie fiets, gefeliciteerd! Leuk om weer eens een Commençal te zien ipv nog een mainstream cubetrekghostgiantspeshmerida.
RobertG8
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 8 juli 2020, 20:50
Mijn mountainbike: beter dan ik

Mooie bike!! Stijlvol. :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Zeer fraai idd :-q
Die VeeTires zie je ook niet veel, dat lijkt me best serieus rubber?
P@ulQ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 4 januari 2019, 14:42

Dank voor de complimenten, ik ben er ook héél blij mee, echt een dikke fiets.
Het verhaal achter de aanschaf is ook een mooie, ik zal binnenkort de 2e post updaten daarmee en de eerste voor foto’s (en updates) houden.

Banden staan ‘m zeer goed, 2,6 breed. Overkill voor wat ik er mee ga doen denk ik maar wel stoer :p
JLWE
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: di 24 juli 2018, 20:41
Mijn mountainbike: Evil Offering LS

Hele dikke fiets! Wat voor groep zit er nou op? Ben benieuwd hoe hij fietst!

Have fun!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Strakke bak!
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Heel gaaf!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Leuke HT :-q

speclist?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Mooi hoor! :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
P@ulQ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 4 januari 2019, 14:42

Spec list in 1e post toegevoegd, vandaag een de boel afstellen.

Als er nog tips zijn waar ik op moet letten / moet doen bij een nieuwe fiets in gebruik nemen qua onderhoud oid dan hoor ik dat graag van jullie!
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Mooie upgrade voor de Gary Fisher! Ga je plezier aan beleven!

Inrijden nieuwe fiets, tja...
Je zal de fiets eerst naar smaak moeten afstellen: zadelhoogte, maar ook de zadelsetback, zadelhoek, en stuur/stuurpen combo. Denk ook even aan de stand van de remhandles. https://www.bikeradar.com/features/4-si ... tain-bike/

Check na een paar ritjes de afstelling van de derailleur, en loop de boutjes even na. Na 1000km, ofzo, even naar de spaakspanning (laten) kijken.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

- Zitten alle boutjes, etc vast? (nalopen, evt met momentsleutel)
- Banden op druk
- Rijpositie
- Remgrepen/shifter(s)/dropperlevers afstellen
- Vering instellen
- Remmen inrijden
- Gaan met die banaan!
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Mooie bike :-q ga je vast veel plezier van hebben.

Als tip: neem tijdens je eerste ritten tijd om te spelen met je zadelpositie (ook bijv. het kantelen van het zadel voorover of achterover) en een pompje voor de vering om de beste druk te vinden.
Plaats reactie