As good as it gets Cube Stereo 120

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Al een tijdje regulier bezoeker, hoop geleerd, hoop afgeleerd, en nu tijd voor een topic voor mijn eigen fiets. Begon ooit als standaard Cube Stereo. De vorige eigenaar (Pie eater hier op forum) was zo vriendelijk geweest er een cranckbrothers highline dropper in te zetten, een setje handgespaakte DT350/Ryde trace 26 erin, en de shifters opgewaardeerd naar XT.
Ik was eigenlijk door een knieblessure niet in de markt voor een nieuwe fiets, maar kon deze niet laten staan.

Inmiddels nog de standaard Manitou Minute vervangen door een Suntour Aion (met dank aan RCZ en Repack Bike shop), setje Barzo/Mezcal eronder, wat mij betreft de laatste puntjes op de i. En mijn favo zadel, die over komt van mijn oude Cube LTD Pro die vervangen is door dit beestje. Setje crankbrother flat pedals (ook van forum ) en 5.10ś van MacReal. Meer dan MTB forum heb je niet nodig! Heb nu niet veel te wensen meer over. Volgens mij is alles op een niveau dat beter wel kan, maar alleen met heel veel moeite voor klein beetje winst. Setje Skinwall maakt de fiets optisch ook echt af wat mij betreft.

Nog niet met de nieuwe vork en rubber gereden, dus nog een verrassing of het beter stuurt!

Inmiddels gelukkig ook weinig last van de knie meer, dus inmiddels veel op heuvelrug geweest, weekendjes Nijmegen en Limburg en volgende week een beetje toeren in Oostenrijk.

Heerlijke fiets, ik kijk wel eens met een schuin oog naar wat blitsers, maar denk deze nog wel tijdje op te rijden, want verwacht niet dat ik heel veel kan winnen met een andere fiets.

Hieronder natuurlijk nog wat (matige) plaatjes.

Afbeelding
Na
Afbeelding
Ik zal volgende week op vakantie nog een paar beter plaatjes schieten!
Laatst gewijzigd door I_do op di 18 augustus 2020, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Mijn plaatjes staan op pinkbike, maar wil toch niet lukken

Gaat om
https://www.pinkbike.com/photo/19240466/
en
https://www.pinkbike.com/photo/19240463/

wat doe ik fout?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Rechtermuisknop op de foto: "Adres van afbeelding kopieren" En die dan hier tussen de [] plakken.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4128
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik heb het even voor je gefixed. Alleen de tekst nog een beetje tweaken.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16789
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En Kermit eruit halen want die trappertjes komen niet van mij :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Leuke fiets, toch? Lijkt me meer dan prima voor de UHR met dikke reserves voor Limburg en Oostenrijk :-q
Van welk jaar is hij, 2017? 29er?
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

kermit schreef: di 18 augustus 2020, 21:33 En Kermit eruit halen want die trappertjes komen niet van mij :D
Hahaha sorry, dan ben ik even in de war. Iig wel heerlijk fietsje bij elkaar gescharreld.
Edit: het bleek pat, ook zo'n groene naam ;)
Laatst gewijzigd door I_do op di 18 augustus 2020, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

TenZNL schreef: di 18 augustus 2020, 21:38 Leuke fiets, toch? Lijkt me meer dan prima voor de UHR met dikke reserves voor Limburg en Oostenrijk :-q
Van welk jaar is hij, 2017? 29er?
Zeker heerlijke fiets, en ook gekocht met het idee meer in het buitenland te fietsen. Ga nog op zoek naar georganiseerde reis in het najaar om daar aan te werken.
Ultieme doel zou zijn om volgend jaar een transalp te fietsen.
Moet alleen nog leren mijn Dropper vaker te gebruiken.
En zeker 29 (XL frame) en inderdaad 2017 model.
Laatst gewijzigd door I_do op di 18 augustus 2020, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

baron062 schreef: di 18 augustus 2020, 21:23 Ik heb het even voor je gefixed. Alleen de tekst nog een beetje tweaken.
Bedankt, ik zal het nog een beetje opruimen idd.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Blijft een leuke fiets voor Nederland en (net) daar buiten!

Het kleurtje komt op de foto's wel flink grijzer over als in het echt zeg : Suprised :
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

MacReal schreef: wo 19 augustus 2020, 07:53 Blijft een leuke fiets voor Nederland en (net) daar buiten!

Het kleurtje komt op de foto's wel flink grijzer over als in het echt zeg : Suprised :
Ja klopt, ik zeg ook steeds dat ik een zwarte fiets heb waarna mijn vriendin iets mompelt van "antraciet" :roll: :lol: . Hopelijk op korte termijn dus wat foto's in het buitenland!
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

I_do schreef: di 18 augustus 2020, 21:46
kermit schreef: di 18 augustus 2020, 21:33 En Kermit eruit halen want die trappertjes komen niet van mij :D
Edit: het bleek pat, ook zo'n groene naam ;)
Ah. Kijk, dat zijn de CB's Stamp L. Staan hem goed :-q
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Pat. schreef: wo 19 augustus 2020, 12:23
I_do schreef: di 18 augustus 2020, 21:46
Edit: het bleek pat, ook zo'n groene naam ;)
Ah. Kijk, dat zijn de CB's Stamp L. Staan hem goed :-q
Thanks! Beetje kleur doet hem goed.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Inmiddels een paar ritten gemaakt met de nieuwe vork en bandjes (en aandrijflijn, maar dat is niet zo spannend).

De grip van de Barzo en Mezcal is toch echt beter dan de addix Nobby Nick en afgesleten rocket ron die eronder zaten. Barzo lijkt iets meer lichaamstaal te vereisen, maar geeft meer grip. Ook is er niet zoals bij de Nobby Nick bij een bepaalde hellingshoek ineens een gevoel van overgang naar minder grip.
Ik kan dus kortom harde de bocht om met meer vertrouwen (blijkt ook uit strava en minder moeite op hele korte krappe stukjes mijn vriendin bij te houden). De vork lijkt beter gevoel te geven, en in combinatie met de band een meer preciese lijnkeuze en makkelijker wisselen van lijn in de bocht (maar samen vervangen, dus moeilijk te weten welk component voor welk verschil zorgt).

Maar dus wel heel tevreden! Binnenkort testen op Amerongen om te zien of ik op de dalende stukken echt PR's kan rijden.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

En inmiddels met de fiets in Oostenrijk geweest, de vogezen en gisteren 100+ met 1500hm in rijk van nijmegen. De fiets klopt als een zwerende vinger zoals hij er nu bijstaat.
Ga er nog een hoop tevreden kilometers op maken.
moeten alleen andere handvatten op, ga gewoon terug naar mijn vertrouwde ESI extra chunky's en de derailleurs moeten weer een keer fatsoenlijk afgesteld.
Plaats reactie