As good as it gets Cube Stereo 120

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Esi's zitten er op, derailleurs zijn afgesteld.
Grotere schijf is in bestelling, maar zal wel ergens in het suez kanaal zijn blijven hangen...

Helaas recenter een ongewenste onderhoudsbeurt. Ik had speling op de achterbrug, bleken een paar rotte lagers. Ingeleverd bij de fietsenmaker, die een onderhoudsbeurt suggereerde. Blijkt dat hij niet aan onderdelen voor de manitou demper kon komen.

maar elk voordeel heb zijn nadeel. Ik kon via het forum (gangisalles bedankt) aan een nieuwe fox float demper komen, die heb ik net ingeleverd. Zal als die er in zit eens nieuwe plaatjes schieten.

en van het najaar wil ik echt een trail-hardtail voor de blubbermaanden om mijn leven wat makkelijker te maken.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wacht even.
Je nickname is I do en je brengt je fiets weg voor dit soort dingen :~

:winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 12 april 2021, 17:22 Wacht even.
Je nickname is I do en je brengt je fiets weg voor dit soort dingen :~

:winkie:
Tja, achterlagers nog nooit gedaan. En ik woon nu klein. Dus als ik wil klussen moet dat in de tuin, zonder standaard. Ik had weinig zin om lagers uit de struik te moeten vissen en afdicht ringen van mijn luchtkamer op een zanderig tafeltje te leggen waar de kat vaak op ligt.

Verder doe ik normaal wel vrij veel zelf hoor, vork vervangen, remmen ontluchten, remote lockout eraf, volledige aandrijflijn vervangen. En die esi's of derailleurs breng ik hem ook niet voor weg mocht je dat denken :lol:

Volgende huis weer!

Maar ik ben ook vrij lui, en niet dol op sleutelen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dit gekke ding blijft toch eigenlijk wel geniaal.
Met de juiste banden kan je er in Nederland prima mee uit de voeten, monteer wat grovere en daarbuiten lukt het ook gewoon.

Mooie fiets iig. Nog wat recentere foto's toevallig?
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

MacReal schreef: ma 12 april 2021, 18:53 Dit gekke ding blijft toch eigenlijk wel geniaal.
Met de juiste banden kan je er in Nederland prima mee uit de voeten, monteer wat grovere en daarbuiten lukt het ook gewoon.

Mooie fiets iig. Nog wat recentere foto's toevallig?
Ik maak nieuwe foto's als de nieuwe fox demper er in zit! Als de wereld weer een beetje opengaat zal ik ook zeker met wat grovere banden naar buiten Nederland gaan.
Ik dacht deze eigenlijk als "tussen fiets" te hebben, maar ik fiets er zo graag op dat ik merk dat ik er niet vanaf wil.
Alleen voor een Ripley af of banshee Phantom V3 zou ik over willen stappen, maar daar heb ik nu het geld niet voor over.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

I_do schreef: ma 12 april 2021, 19:16
MacReal schreef: ma 12 april 2021, 18:53 Dit gekke ding blijft toch eigenlijk wel geniaal.
Met de juiste banden kan je er in Nederland prima mee uit de voeten, monteer wat grovere en daarbuiten lukt het ook gewoon.

Mooie fiets iig. Nog wat recentere foto's toevallig?
Ik maak nieuwe foto's als de nieuwe fox demper er in zit! Als de wereld weer een beetje opengaat zal ik ook zeker met wat grovere banden naar buiten Nederland gaan.
Ik dacht deze eigenlijk als "tussen fiets" te hebben, maar ik fiets er zo graag op dat ik merk dat ik er niet vanaf wil.
Alleen voor een Ripley af of banshee Phantom V3 zou ik over willen stappen, maar daar heb ik nu het geld niet voor over.
Dit Ripley is wel erg gaaf ja. Die zou ook zo de plek van mijn V4 in mogen nemen.

Maar alleen maar goed dat je een fiets hebt die bevalt toch? :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

MacReal schreef: ma 12 april 2021, 19:40
I_do schreef: ma 12 april 2021, 19:16

Ik maak nieuwe foto's als de nieuwe fox demper er in zit! Als de wereld weer een beetje opengaat zal ik ook zeker met wat grovere banden naar buiten Nederland gaan.
Ik dacht deze eigenlijk als "tussen fiets" te hebben, maar ik fiets er zo graag op dat ik merk dat ik er niet vanaf wil.
Alleen voor een Ripley af of banshee Phantom V3 zou ik over willen stappen, maar daar heb ik nu het geld niet voor over.
Dit Ripley is wel erg gaaf ja. Die zou ook zo de plek van mijn V4 in mogen nemen.

Maar alleen maar goed dat je een fiets hebt die bevalt toch? :-q
Ja nee ik ben een blije mtber! Ik heb alleen even nodig gehad om afscheid te nemen van het zoeken naar iets exotischer. Maar dat komt dan wel als ik deze ooit beu wordt :bier:
pie eater
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: za 31 oktober 2015, 09:10
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 7;Cube stereo 150

MacReal schreef: ma 12 april 2021, 18:53 Dit gekke ding blijft toch eigenlijk wel geniaal.
Met de juiste banden kan je er in Nederland prima mee uit de voeten, monteer wat grovere en daarbuiten lukt het ook gewoon.

Mooie fiets iig. Nog wat recentere foto's toevallig?
Hahah, en weet je wat grappig is? Jij hebt er ook eens op deze fiets gereden @MacReal ;-)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

pie eater schreef: do 15 juli 2021, 16:19
MacReal schreef: ma 12 april 2021, 18:53 Dit gekke ding blijft toch eigenlijk wel geniaal.
Met de juiste banden kan je er in Nederland prima mee uit de voeten, monteer wat grovere en daarbuiten lukt het ook gewoon.

Mooie fiets iig. Nog wat recentere foto's toevallig?
Hahah, en weet je wat grappig is? Jij hebt er ook eens op deze fiets gereden @MacReal ;-)
Dat is ook zo! Jij toen op mijn hardtail. Was ik al bijna vergeten.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

MacReal schreef: do 15 juli 2021, 16:28
pie eater schreef: do 15 juli 2021, 16:19

Hahah, en weet je wat grappig is? Jij hebt er ook eens op deze fiets gereden @MacReal ;-)
Dat is ook zo! Jij toen op mijn hardtail. Was ik al bijna vergeten.
Zijn we nog meer fiets buddy's! Recente foto's heb je nog steeds tegoed, maar helaas staat het beestje al paar maanden bij fietsenmaker. Steeds nieuw slecht bestelbaar onderdeel nodig, nog een keer pakketje zoek geraakt, nieuw gereedschap nodig! En nu niet passende bout geleverd gekregen. Opstapeling van pech. Hopelijk deze week opgelost, en ik heb ook een stoic besteld die er over en paar weken zou moeten zijn.
Maar mis deze fiets echt, want hij past me echt als mijn favoriete spijkerbroek.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Tijd dattie weer gemaakt word dan!
Want samen fietsen is er nog niet eens van gekomen ;)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Foto? Foto!

:bier:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Jurriaan schreef: vr 8 oktober 2021, 09:38 Foto? Foto!

:bier:
Hij hangt nog steeds bij de fietsenmaker :o . Maar hij zou zeer binnenkort compleet moeten zijn, met nieuwe Fox demper, grotere schijven en alle lagers in de achterbrug vervangen. Enorme pech gehad met zoekgeraakte pakketje, een maand wachten op een bout die niet past, en nog wat van dat soort zaken...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ah, deze effe gemist, zit tegenwoordig te weinig op het forum...


Lekkere fietsjes die Stereo's en dit is ook weer een mooie :-q



Je zou nog eens kunnen proberen het stuur iets naar je toe te draaien, nu worden je polsen naar binnen gebogen. Maar als je het lekker vindt zitten, dan zo laten! (En wel de remgrepen en shifters goed zetten).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Lars TB schreef: za 9 oktober 2021, 19:34 Ah, deze effe gemist, zit tegenwoordig te weinig op het forum...


Lekkere fietsjes die Stereo's en dit is ook weer een mooie :-q



Je zou nog eens kunnen proberen het stuur iets naar je toe te draaien, nu worden je polsen naar binnen gebogen. Maar als je het lekker vindt zitten, dan zo laten! (En wel de remgrepen en shifters goed zetten).
Binnenkort nieuwe foto's, zitten inmiddels esi extra chunky grepen op. Ik durf ook niet te zeggen of het stuur heel anders staat, heb er wel mee geëxperimenteerd om te vinden wat voor mij werkt. Ook op ritten tot 100 km geen pijntjes. Eerst maar eens zien wanneer hij weer thuis is (ik durf niet meer te kijken wanneer hij precies naar de lbs ging).
Gelukkig heb ik mijn stoic nog...
Plaats reactie